Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

N551JK voor Y50-70? Meer gaming, video/foto editing power

Pagina: 1
Acties:

• Vexl_nl
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-07-2023
Goeienavond allemaal,

Ik zit met een brandende vraag. Momenteel heb ik de ASUS N551JK Ik ben niet geheel tevreden over de laptop omda ik hem wat traag vind met Photoshop, duurt lang met opstarten (ook na schone installatie) Mijn oplossing leek een SSD erin doen en voila een 'nieuwe' laptop!

Nou kreeg ik een beter idee om de huidige laptop te verkopen voor een mooie prijs en dan een beetje bij te leggen voor een nieuwere (misschien 2e hands) game/ontwerp/fotografie laptop. Nu viel mijn oog op een mooie advertentie met daarin de lenovo Y50-70 de verkoper zelf heeft de laptop geupgrade met een 500 gb ssd voor maar 800 euro. Mijn vraag is dit de moeite waard? Er zijn vele gemixte reviews van gebruikers online. Kan iemand mij helpen? Misschien een andere optie?

alvast bedankt!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De Lenovo heeft geen 500GB SSD, maar een SSHD.

• Vexl_nl
Weet ik maar de verkoper heeft er een 500gb ssd ingezet. Heb de post maar even iets aangepast, misschien was ik niet duidelijk, sorry

[ Voor 41% gewijzigd door Vexl_nl op 27-06-2016 19:32 ]

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:19
als het alleen het trage opstarten een probleem is, zou ik persoonlijk er een SSD in zetten.
pricewatch: Crucial BX200 480GB

De 960M is het wellicht alleen waard als je nog een goede prijs krijgt voor je huidige laptop en je een betere GPU nodig hebt.

• Vexl_nl
Ik heb op mijn huidige laptop al een bod van 600 euro ontvangen, dat betekend dat ik voor de upgrade naar 500gb ssd en 960m maar 200 euro hoef te betalen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Maar ga je het verschil merken tussen de 850m of 960m? 200 Euro is 200 Euro als je alleen met een (V&A) SSD van +-50 Euro meer dan vooruit kunt. Je laptop nu is meer dan prima imho maar het lijkt alsof je sowieso wilt aansturen op een upgrade no matter what ;)

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dus je zet je laptop te koop terwijl je niet eens weet of je hem wegdoet?
Leuk is dat voor de geïnteresseerden. (zoals mijzelf)

[ Voor 6% gewijzigd door sssensss op 28-06-2016 09:58 ]

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:19
Ik denk dat het er aan ligt wat voor biedingen hij krijgt of hij hem weg doet of niet. (Wat vrij normaal is) :)

Maar back on topic.
Het ligt er echt aan of jij het t waard vind. (Zoals ik hiervoor zei, heb je meer GPU power nodig? Als je bijvoorbeeld games op een iets hogere FPS wilt kunnen afspelen is het wel leuk meegenomen. )
Zo niet zou ik gewoon voor een SSD gaan, zelfs nieuw is dit nog goedkoper.

Verder zou ik goed navragen of de laptop defecten heeft. Persoonlijk heb ik wel wat nare ervaringen gehad met de Y50 960M editie. ;) (Hoeft niet te betekenen dat dat bij deze ook zo is, maar wel iets om mee te nemen als je huidige laptop defect-vrij is. ).

Verwijderd

Als ik hhet hele topic zo lees, kan je ivm meer gpu power ed niet beter een desktop gaan samenstellen.
Want naar mijn mening, zijn die videokaartjes op laptops allemaal net niets.

Navragen naar defecten, tja ik denk dat daar meestal zelf achterkomen is

• Vexl_nl
Dank voor de reacties!

Het verschil tussen de n551jk en de y50 is voor mij de 160 euro (de prijs is gezakt van de verkoper van de y50, hij had wat fout in zn advertentie) meer dan waard. Ik heb de laptop gisteren opgehaald. Nu is het alleen nog wachten op een mooi bod voor mijn huidige laptop.

Ik kan natuurlijk altijd beter voor een deskop gaan als ik een beetje wil gamen. Maar in mijn huis is er geen plek voor een heel systeem en alle toeters en bellen.

Nogmaals dank allemaal
Pagina: 1