Aanschaffen van een TV t.w.v. max. €900

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1133
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-04 15:01
Ik zoek een...
TV voor ons nieuw huis, zitafstand +/- 3m denk ik.

Wat is je budget?
Maximum € 900.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken (Telenet provider) en films afspelen via USB stick..

Wat heb je zelf al gevonden?
Newbie op vlak van TV's dus heb ik mij nog niet gewaagd om voorstellen te doen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag een betrouwbaar merk (niet Phillips heb ik gehoord).
3D/Smart TV hoef ik niet (gebruik je toch nooit) hoewel dit meestal automatisch erin zit bij de moderne TV's.
4K lijkt me ook beetje zinloos (tegen dat de belgische tv providers dit voorzien...
Kan iemand me een lijstje bezorgen van nieuwe technologieën? Ik bedoel hierbij HD, UDH, Oled, 4K 8K,...etc Dit vind ik niet zomaar terug en ik wil geen zinloos geld uitgeven aan een bepaalde kwaliteit dat nog niet van toepassing is de eerste 5jaar, En op wat moet ik nog letten?

Waarschijnlijk veelgestelde vragen maar ik zou het sterk appreciëren voor beetje hulp bij mijn TV keuze. Bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zo'n lijstje? Want volgens mij is het absoluut onmogelijk om niet zelf ergens iets over 4K te vinden; jouw profiel hier is al bijna 3 jaar oud dus met voldoende lezen op T.net en GoT, had je een groot aantal termen zelf al kunnen plaatsen.

Maar op basis van de initiele info, zou ik gewoon zeggen dat je een 48" tot 55" FullHD TV nodig wil/gaat hebben, zeker als je je bedenkt dat weinig/geen providers 4K aanbieden alsmede dat de prijzen voor 4K-TV's in een aantal gevallen nog best hoog liggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1133
MAX3400 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:34:
Zo'n lijstje? Want volgens mij is het absoluut onmogelijk om niet zelf ergens iets over 4K te vinden; jouw profiel hier is al bijna 3 jaar oud dus met voldoende lezen op T.net en GoT, had je een groot aantal termen zelf al kunnen plaatsen.
Dit wil nog niet zeggen dat ik alle artikels lees ;) Ik leesde meer computer gerelateerde artikels maar zag wel af en toe TV reviews passeren. ;) Vandaar ook mijn opmerking dat 4K overbodig is voor mij ;) Curved al helemaal niet (en lukt ook niet met mijn budget denk ik)

Vandaar ook mijn vraag betreft de nieuwe technologieën, Ik wil geen miskoop doen door iets nieuws te kiezen dat nog niet direct relevant is.

In een notendop wat ik wil weten, welke kwaliteit/resolutie/frequentie is het meest interessante voor me? Iets dat dus actueel van belang is met het huidige aanbod van de TV providers (in België). :)
(nog iets van eigenschap dat ik vergeten ben?)

De grootte bekijk ik wel in de winkel wel :9

[ Voor 4% gewijzigd door bart1133 op 27-06-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jij moet eerst maar eens aangeven hoe groot dat ding moet zijn.

Dat bepaald of het een hele luxe top tv in klein formaat gaat worden of dat 't een grote uit het lage segment gaat worden.

Beetje onbegonnen werk anders.

Ik denk al wel dat 4K (UHD) niet aan jou besteed is en dat bedoel ik dus gewoon positief :) ; sterker nog, ik heb ook recent een TV gekocht en die is ook nog gewoon Full HD.

Wil je een kleine TV en heb je dus budget voor een goede dan kom je eigenlijk wel al automatidch uit bij 4K toestellen.

Dus.......hoeveel inch wil je? 42.....46?.....ietsje groter bijv 50 of zelf 55?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1133
Ik denk dat 45 Inch wel voldoende is. Ik heb liever ietsje groter dan bv. 4K beeld kwaliteit.
Ik ga toch nooit Blu Ray afspelen ofzo...Misschien schaf ik mij ook Netflix aan maar geen idee welke kwaliteit deze streamen...Telenet is enkel HD denk ik? (correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Netflix levert sommige content in 4K/Ultra HD, dus het zit er wel degelijk aan te komen. In NL begint ook een provider (KPN) met het aanbieden van 4K uitzendingen...
Dus ik zou als je nu een tv koopt die een jaar of 10 mee moet, zéker geen FHD meer kopen maar toch zeker UHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1133
Hmm, misschien moet ik dan mijn specs wijzigen. Net een nuttige link gevonden betreft mijn vragen over de kwaliteitwaarden (http://smartgadgetshub.com/what-is-4k-uhd-qfhd-fhd-and-hd/).

Zoals "Icephase" al aangaf, koop ik beter iets hoger dan FHD. 2K lijkt me zinloze opwaardering waardoor je al automatisch bij 4K (UHD, niet QFHD) terecht komt (ik dacht dat er nog meer tussen categories waren.)

Zoals "Diogenesdd" aangeeft, Fnac heeft inderdaad een (op eerste zicht) interessante deal. Iemand ervaring met dit model? Dit is wel een QFHD zie ik terwijl UHD wordt aangegeven...? Ook wel curved...Morgen kan ik nog eens de werkelijke kijkafstand opmeten (3m was een schatting). Dit weekend ga ik ook nog eens naar een media winkel om te kunnen beslissen welke grootte ideaal is voor mij (55" lijkt me nogal groot)

Hoe zit dit met de OLED technologie? of is dit nog te duur (in ontwikkelingsfase)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

sony komt binnenkort met een mooie reeks :)

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1467030484

Oled is duur, gebruik de pricewatch eens, gewoon filters aanzetten.

de goedkoopste is ruim 1600 euro, wel zijn er natuurlijk deals te maken bij aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
bart1133 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:25:
Ik zoek een...

4K lijkt me ook beetje zinloos (tegen dat de belgische tv providers dit voorzien...
Kan iemand me een lijstje bezorgen van nieuwe technologieën? Ik bedoel hierbij HD, UDH, Oled, 4K 8K,...etc Dit vind ik niet zomaar terug en ik wil geen zinloos geld uitgeven aan een bepaalde kwaliteit dat nog niet van toepassing is de eerste 5jaar, En op wat moet ik nog letten?[/i]
Leesvoer:

Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

Dimens in "OLED televisies"
Icephase schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:36:
Netflix levert sommige content in 4K/Ultra HD, dus het zit er wel degelijk aan te komen. In NL begint ook een provider (KPN) met het aanbieden van 4K uitzendingen...
Dus ik zou als je nu een tv koopt die een jaar of 10 mee moet, zéker geen FHD meer kopen maar toch zeker UHD.
Het gaat maar om een kleine selectie klanten die het beperkte aanbod UHD bij KPN mag testen. Dit gaat om speciale kanalen en niet over de reguliere zenders zoals de NPO & RTL.

Het is dan ook niet te verwachten dat de reguliere zenders op korte termijn met de hogere resolutie zullen komen. De aanlevering vanuit Hilversum bij providers is nog altijd 1080/50i waarbij een hoop content ook nog eens geupscaled.

Hoe dit in België zit weet ik niet en daar kan ik dan ook geen uitspraak over doen.
bart1133 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:02:
2K lijkt me zinloze opwaardering waardoor je al automatisch bij 4K (UHD, niet QFHD) terecht komt (ik dacht dat er nog meer tussen categories waren.)
UHD-televisies hebben een resolutie van 3840 x 2160 pixels en niet 4096 x 2160 pixels. Die extra pixels bij 4096 x 2160 heb je niets aan als het content allemaal een verhouding van 16:9 heeft. Dan krijg je links en rechts zwarte balken of een uitgerekt beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dimens schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:54:
[...]

UHD-televisies hebben een resolutie van 3840 x 2160 pixels en niet 4096 x 2160 pixels. Die extra pixels bij 4096 x 2160 heb je niets aan als het content allemaal een verhouding van 16:9 heeft. Dan krijg je links en rechts zwarte balken of een uitgerekt beeld.
Die benamingen heb ik eigenlijk ook nooit begrepen: ik interpreteer de term 'UHD' of '4K' eigenlijk altijd als '4x zo scherp/4x zoveel pixels als FullHD/1080p'.
Volgens mij hanteren bijna alle merken deze termen ook op dezelfde wijze, waardoor een UHD of 4K tv een resolutie van 3840x2160 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Het vervelende is dat officieel UHD en 4K verschillen.

http://www.extremetech.co...hd-are-not-the-same-thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1133
Ziet er inderdaad interessant uit en nog binnen mijn budget. Hopelijk duurt het niet te lang voor dat deze uitkomt (lees voor 22 Augustus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1133
Interessante comments! Bedankt. Dus het is ook belangrijk om naar de frequentie te kijken en minimum 100 Hz te gaan?
Oled is inderdaad nog te nieuw en dus te duur. Ik had gewoon al van de technologie gehoord (mooie zwartwaarden) en dus was ik nieuwsgierig.

Nu vraag ik mij af of UHD (4K dus) inderdaad wel zinvol is...en wanneer dit pas de nieuwe standaard gaat worden kwestie van content op de markt (Netflix, Belgische TV-providers)
Ok, dan is het inderdaad nutteloos. Bij mijn weten is bijna alles in 16:9 verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
bart1133 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:46:
[...]

Ziet er inderdaad interessant uit en nog binnen mijn budget. Hopelijk duurt het niet te lang voor dat deze uitkomt (lees voor 22 Augustus :9
Ga er maar vanuit dat de Sony XD800x met een 50Hz paneel komt net zoals de Sony X800x van dit jaar. Daarmee is het toestel dus helemaal niet zo interessant meer.
bart1133 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:54:
[...]

Interessante comments! Bedankt. Dus het is ook belangrijk om naar de frequentie te kijken en minimum 100 Hz te gaan?
Oled is inderdaad nog te nieuw en dus te duur. Ik had gewoon al van de technologie gehoord (mooie zwartwaarden) en dus was ik nieuwsgierig.

Nu vraag ik mij af of UHD (4K dus) inderdaad wel zinvol is...en wanneer dit pas de nieuwe standaard gaat worden kwestie van content op de markt (Netflix, Belgische TV-providers)
Wat ik vooral probeer te zeggen, is dat je niet moet besparen op andere belangrijke beeldaspecten zodat je voor een UHD-televisie kunt gaan. Met jouw budget kun je immers geen UHD-televisie kopen met een 100Hz paneel die ook nog eens groot genoeg is wil je het verschil op de afstand die je tot het toestel zit kunnen zien. Daarvoor zul je namelijk groter dan 55" moeten nemen.

Beter kun je kijken naar een goede FHD-televisie met een 100Hz paneel. Een aantal voorbeelden hiervan zijn de Panasonic CS630, Sony W75, Sony W8 en Samsung J6200
Ok, dan is het inderdaad nutteloos. Bij mijn weten is bijna alles in 16:9 verhouding?
De televisies met een resolutie van 4096 x 2160 pixels zijn er niet eens dus die keus is makkelijk gemaakt. En ja, veel content heeft een verhouding van 16:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony KD43X8305C heeft zowel 4k als een 100hz paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:26:
De Sony KD43X8305C heeft zowel 4k als een 100hz paneel
Absoluut geen goede koop. Het toestel is te klein om op een normale kijkafstand het verschil tussen FHD en UHD te kunnen zien. Ook komt het toestel met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een poging ; de Sony KDL-W809C, komt volgens mij heel goed voor de dag.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:00:
Nog een poging ; de Sony KDL-W809C, komt volgens mij heel goed voor de dag.?
Dat is een van de toestellen die ik eerder in het topic aangeraden heb.

Dimens in "Aanschaffen van een TV t.w.v. max. €900"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1133
Dimens schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:43:
[...]

Beter kun je kijken naar een goede FHD-televisie met een 100Hz paneel. Een aantal voorbeelden hiervan zijn de Panasonic CS630, Sony W75, Sony W8 en Samsung J6200
Oké, dan ga ik inderdaad jouw raad opvolgen en voor FHD gaan met een 100Hz paneel.
Ik ben nog eens naar ons huis geweest en de huidige eigenaars bezitten over een 42" TV en dit vind ik eigenlijk wel goed, beetje groter mag dus waarschijnlijk zal het 45" zijn.
De kijkafstand is effectief 3m (gemeten vanaf de ogen tot het scherm) :P

Ik zal deze modellen eens in detail bekijken dit weekend en eens in een winkel beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een inruil gevraagd bij de .... op de Sony W809C, lees er eigenlijk enkel positieve dingen over. Android tv is voor mij overbodig aangezien ik een Shield tv heb. (Ik geloof met de laatste update van April dat de meeste bugs uit Android tv voor dit model zijn.) En maybe komt er zelfs nog een 6.0 mm update. Zaterdag word hij geleverd! Ik zal mijn bevindingen posten maar ik vermoed dat ik dit keer niet teleur gesteld ga worden. Bedankt op voorhand voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1133
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:45:
Ik heb een inruil gevraagd bij de .... op de Sony W809C, lees er eigenlijk enkel positieve dingen over. Android tv is voor mij overbodig aangezien ik een Shield tv heb. (Ik geloof met de laatste update van April dat de meeste bugs uit Android tv voor dit model zijn.) En maybe komt er zelfs nog een 6.0 mm update. Zaterdag word hij geleverd! Ik zal mijn bevindingen posten maar ik vermoed dat ik dit keer niet teleur gesteld ga worden. Bedankt op voorhand voor het meedenken!
Ik ben nieuwsgierig! Welke grootte heb je gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

43 inch, groter past niet op mijn muur. Ik ben ook erg benieuwd, ben extreem zeurderig als het om mijn tv's gaat. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tv vanmiddag ontvangen, eerste indruk is WOW!!! Premium afwerking! Vesa muurbevesting was wat afwijkend van de 200x200 die ik had naar 400x300 met een setje adapters van 5€ is dit op te lossen echter niet helemaal ideaal. Android tv (dual core 1.5gb ram)werkt veel sneller dan de quad core Philips series van dit jaar, alles is sneller, laden kodi etc etc. Bravia sync (CEC en ARC)werkt naar behoren, zowel bij Samsung,Philips,LG kreeg ik dit niet echt fatsoenlijk werkend. Nu in 1x alles goed. Dan de beeldkwaliteit, in 1 woord subliem in vergelijking tot die goedkope 4k panelen, zelfde 4k demo is eigenlijk gewoon nog mooier op deze full hd. Ook gewoon hd tv ziet er zeer mooi uit, rustig/vloeiend en scherp met mooie kleuren. Ik vul later nog wat maar tot nu toe zeer content (eindelijk) een heel groot bedankje voor de adviezen mede tweakers!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1133
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:27:
Tv vanmiddag ontvangen, eerste indruk is WOW!!! Premium afwerking! Vesa muurbevesting was wat afwijkend van de 200x200 die ik had naar 400x300 met een setje adapters van 5€ is dit op te lossen echter niet helemaal ideaal. Android tv (dual core 1.5gb ram)werkt veel sneller dan de quad core Philips series van dit jaar, alles is sneller, laden kodi etc etc. Bravia sync (CEC en ARC)werkt naar behoren, zowel bij Samsung,Philips,LG kreeg ik dit niet echt fatsoenlijk werkend. Nu in 1x alles goed. Dan de beeldkwaliteit, in 1 woord subliem in vergelijking tot die goedkope 4k panelen, zelfde 4k demo is eigenlijk gewoon nog mooier op deze full hd. Ook gewoon hd tv ziet er zeer mooi uit, rustig/vloeiend en scherp met mooie kleuren. Ik vul later nog wat maar tot nu toe zeer content (eindelijk) een heel groot bedankje voor de adviezen mede tweakers!!!!!!
Leuk! Dit zal zeker een rol spelen in mijn beslissing!

Afgelopen weekend nog eens naar een media markt geweest maar ik vind het zeer moeilijk beslissen welke grootte ik ga nemen :p
43" vind ik net iets te klein en 50" is dan weer overdreven.

pricewatch: Samsung UE48J6200AW Zwart is een grote kanshebber

[ Voor 5% gewijzigd door bart1133 op 04-07-2016 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Samsung word inderdaad ook geprezen,na een aantal dagen met de Sony ben eigenlijk alleen nog maar meer enthousiast, alles nu naar persoonlijke wens ingesteld en het beeld is soms gewoon te goed.... Vind met name de vloeiendheid en ook upscaling erg goed, ned1 (niet hd) ziet er ook gewoon goed uit. een blu-ray is een waar genot! Alles werkt ook gewoon zoals het hoort, cec met mijn Shield en Pioneer reciever HDMI arc werkt! Succes met het maken van een keuze, ik kan je dit model van harte aanbevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1133
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:10:
De Samsung word inderdaad ook geprezen,na een aantal dagen met de Sony ben eigenlijk alleen nog maar meer enthousiast, alles nu naar persoonlijke wens ingesteld en het beeld is soms gewoon te goed.... Vind met name de vloeiendheid en ook upscaling erg goed, ned1 (niet hd) ziet er ook gewoon goed uit. een blu-ray is een waar genot! Alles werkt ook gewoon zoals het hoort, cec met mijn Shield en Pioneer reciever HDMI arc werkt! Succes met het maken van een keuze, ik kan je dit model van harte aanbevelen!
Hey, bedankt voor je reactie! Super dat je een goede tv gevonden hebt.

50 Inch is te groot in onze living dus 43 inch is ideaal.

Ook gezien dat de W809C in promotie is. W808CB lijkt me ook nog goed. Enig idee wat de grote verschillen hier zijn? Dit vind ik niet direct terug....

[ Voor 7% gewijzigd door bart1133 op 24-07-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere kleur voet toevallig?
Pagina: 1