Gonadan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:33:
[...]
Het voordeel van een tarp is dat hij niet per se maximaal waterdicht hoeft te zijn, dus kan je dat wat ruimer weven. Bij een tent is dat lastiger.
Het zit zeker niet tussen je oren, het is een kwestie van kiezen. Een goede katoenen tent zit al zo op 1000+ zonder fratsen als opblaasbaar, dat is gewoon wat het kost.
Verder hangt het veel van je eigen eisen en gebruik af.
Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik denk dat we voor de (technisch) katoenen versie gaan. Ik ken mijzelf nu al goed genoeg dat ik mezelf uiteindelijk toch kapot ga lopen ergeren, mocht ik het een keer warm/benauwd hebben in de zon in de tent, of dat ik de tent niet strak afgespannen krijg (een katoenen tent staat vaak veel mooier/strakker)

Ik lees ook dat de polyester versie ook wel behoorlijk koud kan worden, omdat het dak eige
nlijk permanent open is. Aangezien ik de tent in de toekomst ook wel eens in het voorjaar wil gebruiken tijdens een weekendje weg (zo'n opblaastent is wel relaxter als je maar een weekendje weg gaat), lijkt mij dat wel verstandig.
In die prijsklassen zie ik weinig andere alternatieven eige
nlijk. Het enige wat ik nog wil uitzoeken, is of dat de opblaasbare delen los te koop zijn (dan koop ik er op voorhand eentje als reserve).
Nu eerst eens onze huidige katoenen Obelink tent op marktplaats zetten. Hopelijk krijgen we er nog een beetje geld voor (hij is 2x 2,5 week gebruikt, dus eige
nlijk nog als nieuw).
Cheesy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:45:
[Afbeelding]
Ik heb zo'n matrasje waar het stof van het kunststof ventiel (zegmaar de witte ruitvorm) is losgelaten en dus lek is.
Moet makkelijk te lijmen zijn en heb momenteel de keuze thuis uit fietsbandlijm of secondelijm. Heb ook nog wel Fix All of pvc-lijm (voor rioolpijpen) beschikbaar maar dat lijkt me wat rigoureus. Ik heb geen tijd/zin om naar de kampeerwinkel te gaan en een duur reparatiesetje te kopen. Wat voor lijm zouden jullie gebruiken cq. wat voor soort lijm zit er normaal in zo'n kitje?
PVC lijm zou ik niet gebruiken, het lijmen van PVC pijpen is eige
nlijk meer het tegen elkaar laten smelten van PVC pijpen. Ik denk niet dat dat gaat werken met zoiets.
Ik zou denk ik voor Fix All gaan.