Kan je HDD access restricten per OS?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jwywy17276
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-10 22:23
Hey

Ik weet niet of dit hier thuishoort, maar de topic is wel security dus ik weet niet waar het anders zou moeten horen

Kan je HDD access restricten per OS?
Ik heb gegoogled en aan mensen gevraagd of dit kan, maar ik heb niks kunnen vinden

Ik wil in plaats van een virtual machine een OS op een aparte HDD installeren, maar het probleem is dat de OS dan alsnog access tot de andere HDD's heeft

Ik vroeg me dus af of er hier wat aan is te doen behalve de voedingskabel voor de HDD's er telkens af te trekken

Misschien iets via de bios of dat de power voor de HDD's uitgezet kan worden ( ik denk dat dit wel zou moeten kunnen doordat windows dat al kan voor power saving purposes, maar ik kan niets vinden hierover)

Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Het OS dat ik wil gebruiken is Win 10

Beste antwoord (via jwywy17276 op 28-06-2016 07:03)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11 17:09
Encryptie op elke schijf zetten, en natuurlijk elke schijf een andere wachtwoord geven.
Nu kan je maar 1 schijf benaderen.

Je kunt ook een sata switch kopen, deze onderbreekt de stroom van de schijven,
zoek bij de chinese winkels, je kunt elke schijf apart de stroom aan of uitzetten, dus je hebt eigenlijk 4 pc's.
https://www.google.nl/sea...sQsAQIJw&biw=1633&bih=863

Alle reacties

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-11 16:05

Greveldinges

Thank you, thank you very much

In Windows kun je schijven disablen via apparaatbeheer, als je ze dan dubbelklikt in de verkenner krijg je geloof ik een access denied melding.

:)

• jwywy17276
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-10 22:23
Maar dat denied geen access voor het OS
Alleen voor de users, maar dit is niet mijn doel

Acties:
  • Beste antwoord

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11 17:09
Encryptie op elke schijf zetten, en natuurlijk elke schijf een andere wachtwoord geven.
Nu kan je maar 1 schijf benaderen.

Je kunt ook een sata switch kopen, deze onderbreekt de stroom van de schijven,
zoek bij de chinese winkels, je kunt elke schijf apart de stroom aan of uitzetten, dus je hebt eigenlijk 4 pc's.
https://www.google.nl/sea...sQsAQIJw&biw=1633&bih=863