Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosvnE
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-06 16:50
Ik heb recent een Samsun J6200 TV gekocht met een Samsung HW-K360 soundbar.
Dit is voor een ouder familie-lid, waarvoor het gebruik eenvoudig moet blijven.
  1. Pas na heel veel moeite is het me gelukt om de TV en soundbar instellingen zo te maken dat de soundbar automatisch aan en uit gaat met de TV afstandsbediening, en ook automatisch de TV volume-regeling overneemt. De aparte soundbar afstandsbediening kan dus gelukkig opgeborgen worden :) . De beschrijving om dit te bereiken is duidelijk incompleet.
  2. Wat NIET KAN is het verwijderen van ongewenste zenders, met name van de analoge kanalen. De TV gebruikt een CI-module voor de kabel-TV. De TV geeft zender-nummers 1-30 voor de analoge kanalen EN 1-999 voor de digitale kanalen. Als je dus zender "1" kiest is het dus nogal onduidelijk of je de analoge of de digitale zender krijgt! :-(
    • De mogelijkheid om individuele zenders te verwijderen uit de lijst wordt expliciet aangegeven in de "e-manual" die in de TV zit. Echter de beloofde menu-optie "verwijderen" is toch niet aanwezig !!@#*&!$^&*^
    • Het commando "automatisch zenders zoeken" geeft wel een mogelijkheid om dat alleen voor digitale zenders te doen, naast de default optie om analoge+digitale zenders te zoeken. Het opstarten hiervan geeft een waarschuwing dat alle zenderinstellingen zullen worden gewist. Het resultaat van alleen digitale zenders zoeken is echter toch dat de analoge zenders ook weer verschijnen! Het antwoord van de Samsung service telefoon om dit te doen was dus niet correct. De hele TV initializatie-procedure opnieuw doorlopen helpt ook niet.
    • De TV heeft ook nog een optie om "favoriete" zenders te markeren. Dat geeft echter ook GEEN MOGELIJKHEID om de andere (niet favoriete) zenders dan voor triviale selectie te onderdrukken.
Ik blijf dus zitten met een TV met overbodig veel zenders, en een verwarrend gebruik van zendernummers waardoor de analoge zenders steeds onbedoeld en ongewenst op de TV verschijnen :-(

Ik moet wel zeggen dat voor een budget-model als deze J6200 ik de beeldkwaliteit behoorlijk indrukwekkend vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieS001
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-03-2022
Workarround gevonden door alle ATV zenders te verwijderen.
Ga naar het volgende menu en pas de instelling aan naar “Anders”;
Zenders > Kanaalinstellingen > Land > Analoog kanaal = Anders

Nu heb je alleen nog de DTV kanalen.

Herstellen; Terugzetten op Nederlands en Zenders opnieuw laten scannen