Wat heb ik allemaal nodig vor streamen? (Pc/ps4/xbox one S)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag games gaan streamen vanaf een ps4, xbox one s en natuurlijk de pc die ik ga kopen. Ik zal voor de pc gewoon windows 7/10 en office software gebruiken. Heb ik dan een game capturecard nodig om pc games op maximimum settings (resolutie 2560x1440) te spelen en, waarschijnlijk op lagere settings, te streamen?

Mijn wenslijsten voor alles omtrent streamen/gamen, en desnoods youtube filmpjes maken:
gallery: barbadruif

Ik heb externe harde schijven en maak altijd gebruik van steam. Als er betere producten zijn hoor ik dat graag. Van de pc-spullen kan ik belasting aftrekken, maar van alles in de extra's wenslijst, op het toetstenbord en zo na niet. Mijn totale budget is 6000, inclusief eventuele belastingaftrek en verzendkosten.

Ik hoor het graag of ik iets verkeerd gekozen heb! Liever nu, dan wanneer ik alles al gekocht heb!

Ik ben niet echt een gamer, dus ik heb geen high-tech toetsenbord of muis nodig, maar ik heb wel minstens de producten van mijn wenslijst nodig. Nogmaals, als er iets beters is hoor ik dat graag!

Mvg,
Joran Bloem

Ps: Als dit niet het goede forum is, zeg het dan, of vraag alsjeblieft een moderator mijn vraag in het goede forum te plaatsen. Ik ben nog nieuw hier, dus vergeef het me als ik iets verkeerd plaats.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om het één of ander, maar je budget is wel enigszins krankzinnig. 6000 om wat filmpjes te maken? Denk je dat terug te verdienen of is het voor de lol? Als het voor de lol is is 6000 euro te veel, en als je het terug denkt te verdienen, dan mag je je aansluiten in een lange rij van teleurgestelde 14-jarigen die dachten wel even snel rijk te worden met zogenaamd interessant commentaar onder hun zogenaamd interessante filmpjes.

Ik zou als ik jou was nog even heel goed, diep en lang gaan nadenken over wat je nu eigenlijk wil, waarom je dat wil en wat je daarvoor écht nodig hebt. Ga je écht die i7 nodig hebben en een 512GB M.2 SSD? ( Nee.) Heb je een 850 watt voeding nodig? Nee. Een GTX 1080? Nee. 64GB RAM? Nee. Waterkoeling? Nee. Een duur mobo? Nee.
Hoe vaak ga je nu echt streamen, en waarom zouden mensen naar je stream kijken?

Dat gezegd hebbende, als je het alsnog wil, dan zou ik eerst eens gaan kijken naar reviews van hardware, benchmarks, setups van andere streamers en naar wat je nu écht nodig hebt om te streamen in plaats van "ik koop gewoon het duurste wat er is." Tip: die consoles kan je net zo makkelijk tweedehands halen en die PC ook. Consoles verouderen toch nauwelijks, alhoewel er natuurlijk al wel weer nieuwe in de pijplijn zitten. En met een beetje slim hardware kopen ( bijvoorbeeld een tweedehands PC met een FX 8320 en een R9 290) kan je veel besparen. Een mechanisch toetsenbord heb je absoluut niet nodig maar is wel geinig, de muismat niet, de microfoon kan goedkoper ( een Blue Snowball bijvoorbeeld) enzovoorts.

Kortom, denk er nog even over na.

PS. Ik weet niet of je een eigen bedrijf hebt, maar ik kan me zo voorstellen van niet. Dan is de BTW aftrekken van de belasting heel leuk, maar als dat via het bedrijf van pa/ ma/ een kennis gaat, kan ik me zo voorstellen dat dat simpelweg als belastingfraude wordt beschouwd. Ook iets om over na te denken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Belastingfraude? Welnee. Pa wil ook een pc, en die kopen we dus samen. Ik word trouwens eind september 16. Verder wil ik gewoon professioneel filmpjes/films/animaties maken en uploaden. Ik wil ook games gaan maken. Uiteraard moet ik dan nog heel wat oefenen, maar ik heb toch altijd veel tijd over. Oftewel, ik wil gewoon heel veel kunnen doen. Als ik iets verdien is dat leuk, weet ik meteen dat ik iets goed doe, zo niet, dan probeer ik het de volgende keer beter te doen.

Verder wil ik ook gewoon gamen, dus kan een goede videokaart geen kwaad. 64gb RAM is ietsjes overdreven, maar maakt niet veel uit met mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt een verwrongen beeld van wat je nodig hebt of wat nodig is. Een budget van 6K gaat absoluut nergens over en klinkt meer als "kijk mij eens stoere spulllen vragen".

Een PC voor 1440p kost je nog geen 1500 Euro en dan zit ik hoog. Een PS4 en een One kosten je samen 600 Euro en desnoods zet je voor je pa ook een game-PC neer van 1500 en dan ben je er echt wel.

Aangezien je topicstart absoluut niet voldoet aan enige vorm van inzet (of beleid), weet ik dus niet of ik het serieus moet nemen. Je hebt je niet ingelezen wat game-streaming is/doet, welke platforms onderling uitwisselbaar zijn, wat de bitrates zijn van de platforms/capture-opties en wat je daar aan throughput voor nodig gaat hebben.

En zoals mijn voorganger hier ook al post; belastingaftrek van dit soort spul is alleen mogelijk als het aan bepaalde zaken voldoet (prive of zakelijk) en met een beetje geluk komt de belasting-inspecteur echt wel kijken waarom je prive/zakelijk een PS4 opgeeft als aftrekpost.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van de consoles en zo zal ik geen belasting aftrekken. Dat staat zelfs in mijn eerste post, maar misschien moest ik het een keer herhalen. 6000 is mijn BUDGET! Niet het bedrag wat ik ga besteden! Momenteel zit ik op geeneens 5k incl. belastingaftrek waar ik dat kan rechtvaardigen. Mijn vader is vaak bezig me allemaal 3d-spul, en dan kan een beetje goede pc geen kwaad.

Om aan te tonen dat ik wel luister heb ik inmiddels de microfoon vervangen door die blue snowbal. Ziet er nog best leuk uit ook!

Maar mijn deze topic gaat eigenlijk over de vraag"wat heb ik nodig om te streamen?". Ik wil weten of ik wel of geen game capture card nodig heb om pc games optimaal te streamen, en welke game capture card dan het beste is voor ps4/xbox en eventueel pc.

Blijkbaar is er geen betere pc nodig, dus als ik nog iets beters kies is dat mijn probleem.

Vraag wel in een ander forum over de webcam en de videocamera.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Belastingaftrek boeit niet, het geld ben je sowieso kwijt. Het is niet alsof je door belastingaftrek opeens 'goedkoper' kan inkopen.

Wat je wil doen kan prima op een i5, met een videokaart van 200 euro en misschien 32GB RAM. Een normale SATA SSD van 240GB is meer dan genoeg, een moederbord van 40 euro is ook ruim voldoende. Waarschijnlijk is het wel zinnig om twee HDD's in RAID1 te gebruikt als je geen NAS hebt met RAID. Dat is niet om dat je PC er sneller van wordt, maar om dat je bij een defecte HDD dan niet meteen je werk kwijt bent. Het is ook geen vervanging van backup.

Al met al kom je dan bij lange na niet over de 1000 euro...

Qua streaming zal je voor externe input wel een capture kaart nodig hebben ja, iets dat HDMI slikt. Ga er van uit dat er sowieso vertraging zal zijn, en dat HD streamen duur zat is. Iets wat op PCIe gebaseerd is gaat beter werken dan USB ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:32:
Van de consoles en zo zal ik geen belasting aftrekken. Dat staat zelfs in mijn eerste post, maar misschien moest ik het een keer herhalen. 6000 is mijn BUDGET! Niet het bedrag wat ik ga besteden! Momenteel zit ik op geeneens 5k incl. belastingaftrek waar ik dat kan rechtvaardigen. Mijn vader is vaak bezig me allemaal 3d-spul, en dan kan een beetje goede pc geen kwaad.
Wat heb je nu dan voor 5000 euro inclusief belastingaftrek? Want ik kan me geen enkele pc voorstellen die meer dan 5000 euro kost.

Zou je dit eens willen doen?

Handleiding Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De pc is 3000 incl. btw als ik de software niet meereken (software en installatie vallen buiten het budget). Dan heb ik nog voor bijna 2000 aan extra's, zoals een microfoon, hele goede webcam, game capture cards (heb ik die LGX nodig?), etc.

Van de pc kan ik de belasting aftrekken.

Dan kom ik uit op ongeveer 4350 als ik de prijzen neem van "bestelkosten berekenen" optie. Heb besloten dat ik eigenlijk geen game capture card nodig heb voor de pc (volgens verschillende websites maakt een game capture card voor een pc weinig verschil).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt btw aftrek? Of...
Heb je ooit gegamed? Veel? Probeer eerst eens ern paar random saaie videos van internet af te plukken en die te editen. Sommigen(ik ook) denken dat het leuk is maar ik vond het geen bal aan.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 09:54
Nou jongens, help toch gewoon samen te stellen naar wat de jongen wil, belastingaftrek of niet, ik zou kiezen voor een systeem die later nog uitbreidbaar is:

Ongeveer hier zou je naar kunnen kijken:

i7 (K variant)
Mobo met voor jou het juiste aantal opties (liefst H of Z variant)
16Gb
GTX 1080 is voldoende ( en kan je later altijd nog verbeteren)
512Gb m2 ssd
2/4TB voor videobewerking

Voila, gebruik de pricewatch en je komt er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Laatst online: 04-07 16:30
wtf moet je met een 512Gb m2 ssd. Je merkt er niks van t.o.v. een SATA3 SSD en het is belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
ExilaaHH schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:58:
Nou jongens, help toch gewoon samen te stellen naar wat de jongen wil, belastingaftrek of niet, ik zou kiezen voor een systeem die later nog uitbreidbaar is:

Ongeveer hier zou je naar kunnen kijken:

i7 (K variant)
Mobo met voor jou het juiste aantal opties (liefst H of Z variant)
16Gb
GTX 1080 is voldoende ( en kan je later altijd nog verbeteren)
512Gb m2 ssd
2/4TB voor videobewerking

Voila, gebruik de pricewatch en je komt er wel.
Hij heeft zn lijstje hier staan:

wat dus simpel om te zetten is naar: Handleiding Pricewatch

Dat doet hij niet, dus ja.. er gaan mensen vallen over de prijs/belastingaftrek. Daarnaast staat dit ook niet in het juist forum. Dit is het juist subforum: Desktop Aankoopadvies

Op dit moment lijkt de build een beetje op "Kijk mij eens veel geld hebben" en hij geeft geen antwoord op vragen die hier gesteld worden.

Vragen die ik heb:
- Waarom heb je gekozen voor het moederbord? Deze werkt echt niet sneller dan een 100 euro kostende moederbord.
- Waarom ga je voor de dure SSD? Merk je niks van bij gamen/laden. Alleen bij bestandsoverdracht
- Waarom ga je voor 64 GB geheugen? Voor games veel te veel, zelfs met streamen. Videobewerking is een ander verhaal, maar zelfs daar is het overkill.
- Waarom ga je voor de I7 en niet voor de I5? I7 wordt wel meer regulier, maar let op dat niet alle games de I7 benutten.
- Waarom bestel je er een videocamera bij?
- 850 watt voeding is veel te veel. Zolang je niet in SLI draait kun je met veel minder af. Gezien de nieuwe kaarten ook zuiniger zijn.
- Zelf zit ik niet zozeer in de CPU, maar de K variant is een overclock variant. Ga je overclocken?

TS, let er wel op dat je de hoge prijs van je huidige systeem nu zorgt voor een paar procent meer power. Ga je iets goedkoper zitten dan is hij net zo future proof, maar bespaar je flink.

Met bovenstaande besparing heb je voor 3000 euro een monster van een beest thuis staan die voor de komende 3 jaar future proof is. Kun je de overige 3000 euro gebruiken om lekker op vakantie te gaan met je pa.

[ Voor 29% gewijzigd door grote_oever op 27-06-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me niet eens alleen om het gamen. Ik game niet super vaak, maar ik wil wel op de hoogste settings kunnen spelen. De videocamera is gewoon om dingen te filmen. Ik heb 5 hobby's: modeltreinenen, afstandsbestuurbare autos, paardrijden, piano en gamen. Alles op het paardrijden en piano na wil ik filmen. Ik heb zeker van afschrijving gehoord, want ik heb een paar rc autos. Filmen is nog net geen hobby, want ik heb geen goede camera, maar ik vind het wel erg leuk om te doen!

Verder kan het me niets schelen of me sen wel of niet mijn filmpjes en/of streams zullen kijken, als ik maar plezier heb in het maken ervan, wat zeker zal lukken.

Ga ik overclocken? Dat wil ik wel, maar mijn broer, die meer van computers afweet dan ik, vind het een slecht idee. Ik ga denk ik eel een beetje overclocken, maar het moet wel kunnen zonder de levensduur/ stabiliteit van de pc merkbaar te beïnvloeden.

Ik probeer zoveel mogelijk van jullie vragen te beantwoorden, maar er is nu zoveel gereageerd dat ik wel eens een NUTTIGE vraag mis.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2016 20:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:37:
Het gaat me niet eens alleen om het gamen. Ik game niet super vaak, maar ik wil wel op de hoogste settings kunnen spelen. De videocamera is gewoon om dingen te filmen. Ik heb 5 hobby's: modeltreinenen, afstandsbestuurbare autos, paardrijden, piano en gamen. Alles op het paardrijden en piano na wil ik filmen. Ik heb zeker van afschrijving gehoord, want ik heb een paar rc autos. Filmen is nog net geen hobby, want ik heb geen goede camera, maar ik vind het wel erg leuk om te doen!

Verder kan het me niets schelen of me sen wel of niet mijn filmpjes en/of streams zullen kijken, als ik maar plezier heb in het maken ervan, wat zeker zal lukken.

Ga ik overclocken? Dat wil ik wel, maar mijn broer, die meer van computers afweet dan ik, vind het een slecht idee. Ik ga denk ik eel een beetje overclocken, maar het moet wel kunnen zonder de levensduur/ stabiliteit van de pc merkbaar te beïnvloeden.

Ik probeer zoveel mogelijk van jullie vragen te beantwoorden, maar er is nu zoveel gereageerd dat ik wel eens een NUTTIGE vraag mis.
Als je een beetje lekker bezig wil zijn, dan is dit toch wel het minimum:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6850K Boxed€ 639,90€ 639,90
1Asus Republic Of Gamers X99 RAMPAGE V EXTREME EDITION 10€ 650,83€ 650,83
2Palit GeForce GTX 1080 GameRock Premium Edition 8GB€ 919,-€ 1.838,-
1Antec Signature S10€ 365,20€ 365,20
1EK Water Blocks EK-XLC Predator 240 (incl.QDC)€ 251,-€ 251,-
1Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M4B3466C16€ 439,-€ 439,-
1be quiet! Dark Power Pro 11 1200W€ 258,95€ 258,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.442,88

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:37:

Volgens mij mis je de insteek van GoT: jij moet nuttige vragen stellen omtrent bepaalde zaken die je niet zelf hebt kunnen vinden of op basis van bepaalde informatie (die jij aan ons aanlevert) en wat je daar niet aan begrijpt.

Je wil gaan streamen en zoekt onder andere uit, voor grofweg 1600 Euro: 2x game-capture, een handicam, een webcam, een microfoon. Die dingen heb je niet voor Jan met korte achternaam uitgezocht en dus weet je al wat de system-requirements zijn en met welke devices je wat kan.

Welke vragen verwacht je dan van ons? Het enige wat je roept "is het goed genoeg voor 5K budget???" Daar hebben wij niks aan; als jij 5K wil verbranden, moet je dat vooral doen. Maar als je een hele specifieke vraag zou stellen zoals "Kan ik met een ElGato capturen en direct transcoden naar Twitch en is hiervoor een SSD met 40.000IOPS voldoende?", dan kunnen we je erbij helpen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:00
Waarom zou je willen gaan overclocken ?
Hoe ga je vast stellen wanneer de levensduur/stabiliteit in gevaar komt?
Weet je welke hardware/koeling je er voor wilt gaan gebruiken en waarom ?

Als je geen antwoord op 1 van deze vragen hebt kan je 2 dingen doen:
- Niet overclocken
- Goed inlezen in welke cpu/moederbord/koeling/cpu je kan/moet gaan gebruiken en welke voltages/temperaturen je moet aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman, is dat echt nodig? Dan is er niet veel speling meer binnen mijn budget voor andere dingen. Ik heb op meerdere grote websites gelezen dat een snelle quad-core beter is voor gamen, bijvoorbeeld de 6700k. Aangezien de pc vooral geschikt moet zijn voor gamen op ultra settings, en video-editen dan ook kan, zie ik niet in waarom ik zoveel meer zou uitgeven. Dan kan ik beter wachten op de nog snellere versies van de gtx 1080 en twee daarvan in sli gebruiken. Is renderen nog sneller ook.

Voor de duidelijkheid: Niet gaan roepen dat ik dat niet moet doen, want dat gaat toch niet gebeuren. Hoogstens koop ik de beste versie van de gtx1080 die binnenkort uitjomt, maar sli is simpelweg niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:52:
[...]

Volgens mij mis je de insteek van GoT: jij moet nuttige vragen stellen omtrent bepaalde zaken die je niet zelf hebt kunnen vinden of op basis van bepaalde informatie (die jij aan ons aanlevert) en wat je daar niet aan begrijpt.

Je wil gaan streamen en zoekt onder andere uit, voor grofweg 1600 Euro: 2x game-capture, een handicam, een webcam, een microfoon. Die dingen heb je niet voor Jan met korte achternaam uitgezocht en dus weet je al wat de system-requirements zijn en met welke devices je wat kan.

Welke vragen verwacht je dan van ons? Het enige wat je roept "is het goed genoeg voor 5K budget???" Daar hebben wij niks aan; als jij 5K wil verbranden, moet je dat vooral doen. Maar als je een hele specifieke vraag zou stellen zoals "Kan ik met een ElGato capturen en direct transcoden naar Twitch en is hiervoor een SSD met 40.000IOPS voldoende?", dan kunnen we je erbij helpen.
Wat? Ik snap namen van producten en wat een game capture card ongeveer doet, maar wat IOPS betekent weet ik niet! Die elgato heeft goede reviews gekregen, dus ik neem aan dat die goed is, maar daar eindigt mijn kennis.

Verder wist ik al dat ik een beetje overdreven pc's uitkoos, maar zo ben ik. Ik keek eerst naar 6000 euro pc's, maar besloot dat die wel een beetje nutteloos waren voor mijn doeleinden. De samenstelling die ik nu heb is al een stuk beter geschikt voor mijn doeleinden.

Maar iedereen vergeet nu de vraag: Wat heb ik allemaal nodig om goed met een pc/ps4/xbox te streamen? Ik wil dingen weten als welke gamecapture card het beste is voor ps4/xbox en of ik er een nodig heb voor pc streamen.

Verder ga ik niet overclocken, maar een professional die weet wat hij doet!

Waarom kan ik niet één ding zeggen o het internet zonder dat tenminste drie mensen kritiek hebben?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2016 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Mobo, neem iets van rond de 150.
Hydro, schrappen en een scythe fuma nemen.
3x Fans, nergens voor nodig zitten genoeg fans in je case.
Neem een voeding van max 600 watt van rond de €80.

De dingen die hier staan moet je echt doen. Ik snap niet hoe je het voor elkaar kreeg om een build zo slecht zo duur te krijgen. Met deze punten ga jij er niet (maar dan ook echt 0%) op achter uit in performance, alleen kost het flink minder geld.

Samsung pro, meh, eigenlijk geld verkwisting maarja, mocht je het echt graag willen, zelfde geld voor die 64GB ram.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alt10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-07 20:37
Elgato is leuk om alleen gameplay te capturen. Zet daar een webcam naast en je merken dat de game footage niet sync is met je video.
Kijk eens naar bijvoorbeeld Blackmagic Design.
Misschien moet je ook eens kijken naar een greenscreen en wat LED studiolampen, vergeet ook visagie niet.

Edit:
Iedereen heeft een Yeti van Blue microfoon. Wil je daar van onderscheiden kan je het beste voor een Sennheiser EW512 draadloze set gaan met een MKE40 dasspeld microfoon.

Met andere woorden, ik ben het eens met de andere reacties. Begin eens klein, webcam met PC games die je desktop captured in je favoriete encoder. Voordat je jezelf scheel gaat betalen aan maar een hobby.

[ Voor 40% gewijzigd door Alt10 op 27-06-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MiliaanR schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:07:
Mobo, neem iets van rond de 150.
Hydro, schrappen en een scythe fuma nemen.
3x Fans, nergens voor nodig zitten genoeg fans in je case.
Neem een voeding van max 600 watt van rond de €80.

De dingen die hier staan moet je echt doen. Ik snap niet hoe je het voor elkaar kreeg om een build zo slecht zo duur te krijgen. Met deze punten ga jij er niet (maar dan ook echt 0%) op achter uit in performance, alleen kost het flink minder geld.

Samsung pro, meh, eigenlijk geld verkwisting maarja, mocht je het echt graag willen, zelfde geld voor die 64GB ram.
Alt10 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:07:
Elgato is leuk om alleen gameplay te capturen. Zet daar een webcam naast en je merken dat de game footage niet sync is met je video.
Kijk eens naar bijvoorbeeld Blackmagic Design.
Misschien moet je ook eens kijken naar een greenscreen en wat LED studiolampen, vergeet ook visagie niet.
Hartelijk bedankt voor deze informatie! Daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht!

Wel een vraag: wat betekent mobo?

O, en er werd iets gezegd over een 2/4tb harde schijf voor videobewerken. Kan ik ook externe schijven daarvoor gebruiken?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Moederbord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:30:
[...]

Maar wat doe je over een jaar, als alle games 6, of misschien wel 8 cores gaan gebruiken? Misschien kun je nu al wel beter in een 6950X investeren, die heeft er 10, dan zit je zeker tot eind 2017 goed!
Dat zie ik dan wel weer.

Ik heb nu denk ik een redelijk goede wenslijst samengesteld.

Sowieso kan ik de pc zelf betalen, maar die wil mijn vader al. Verder is de pc zelf nu ongeveer 2700. Kan nu bijna alles zelf betalen, en mijn vader is nu evenveel kwijt als hij kwijt zou zijn aan een goede werkpc voor hem, waarschijnlijk zelfs een stuk minder!

En het streamen is slechts een van de vele dingen die ik ermee ga doen!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:17
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:31:
[...]

Dat zie ik dan wel weer.

Ik heb nu denk ik een redelijk goede wenslijst samengesteld.
Zoals mensen al hebben aangegeven heb je dat niet. Wat is de speciale reden dat je voor dit moederbord hebt gekozen? Kan honderden euro's goedkoper voor dezelfde prestaties.

Je wilt ook films gaan bewerken en gebruikt een enkele erg dure ssd van 512gb en de overige storage zijn zeer langzame externe schijven. Die 512gb staat vol met applicaties en dergelijke, dus je gaat opnemen op moeten nemen en editten op zeer langzame storage. Dat editten hoeft geen probleem te zijn, maar stop wat van dat geld dat je bespaart op je moederbord in wat fatsoenlijke opslag.

En zo zijn er nog wel meer punten te vinden. Ik zou je echt aanraden de eerdere reacties wat serieuzer te nemen, tenzij je ouders enorm rijk zijn en geld geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, welk moederbord heb ik dan nodig?

Mijn vader zou ongeveer 1500 kwijt zijn aan zijn werkpc, en is nu 1000 kwijt. Ik bespaar hem dus gewoon geld, en aangezien ik toch huiswerk heb, en dat 's avonds doe, kan hij wanneer hij thuiskomt gewoon werken.

Ben bezig een goede interne opslagschijf te kiezen. Misschien vervang ik die m. 2 wel door iets anders.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig mijn koptelefoon te vervangen, omdat ik al een microfoon in mijn wenslijst heb.

Hoe kan ik mijn commentaar synchroon krijgen met de gameplay tijdens streamen/opnemen? Is daar een gamecapture card voor nodig?

[ Voor 90% gewijzigd door BM op 28-06-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alt10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-07 20:37
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:52:
Hoe kan ik mijn commentaar synchroon krijgen met de gameplay tijdens streamen/opnemen? Is daar een gamecapture card voor nodig?
Je kan dat op twee manieren benaderen (console wise):
  • Je gameplay loopt achter, dus je "delayed" ook je webcam
  • Je webcam loopt voor, dus je hebt een capture card nodig zonder latency
Voor PC gaming is het weer een ander verhaal.

Weet je überhaupt al welke software je wil gebruiken om te live streamen?

Edit:
Waarom niet een PS4 met PS4 camera of Xbox One met kinect?

[ Voor 5% gewijzigd door Alt10 op 27-06-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over wat de beste software is verschillen de meningen altijd.

Is Open Broadcasting Software goed?

Zit nu op ongeveer 3820 euro. Ik vind het nu wel goed zo.

Werkt die elgato goed met OBS?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:06

OB1

Ik keek net toevallig nog in je wenslijst en je hebt verkeerd werkgeheugen gekozen. SO-dimm is voor laptops en gaat niet in dat gekozen moederbord passen, zelfs niet met een hamer. Je hebt 'gewoon' DDR4 nodig ;)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oeps! Zal het direct wijzigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 15:23

BM

Moderator Spielerij
Modbreak:Oke, even stevig opruiming gehouden.

Zoals altijd op het forum, als je niet normaal kunt reageren, reageer dan niet.

Vanaf nu gewoon inhoudelijk verder.

Overigens past dit qua inhoud beter in DAA, dus een zetje die kant op.

[ Voor 21% gewijzigd door BM op 28-06-2016 16:37 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat ik een sshd of een sshd kit kan kopen. De sshd is apart iets van 20 euro goedkoper. Heb ik voor een nog te kopen/bouwen setup een sshd of sshd kit nodig? Wat krijg je bij een sshd kit wat niet bij een sshd zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bij een "kit" zit vaak een zakje schroefjes en/of een bracket. Je kan ook de winkel het even vragen aangezien wij het nu moeten gokken wat het kan zijn. Bel, email, google , genoeg manieren om eenvoudig het antwoord te krijgen op dit soort simpele vragen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Daarvan afgezien, een sshd is nu niet zo heel geweldig.

Wat wel goede opslag zou kunnen zijn, een gewone hdd.
En voor het snelle werk en je windows, een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Een SSHD is alleen interessant als je maar plaats hebt voor één 2,5" toestel en je meer opslag nodig hebt dan wat je met je budget aan SSD zou kunnen kopen.

Voor een nog te bouwen systeem, waar normaal wel plek zat is voor schijven, is een SSHD een duur compromis, en de sprong van HDD naar SSHD is veel kleiner dan de sprong van SSHD naar SSD. Beter dus een wat kleinere SSD nemen en een grotere HDD. Je bent nu heel vaag in je budget dus kan je niet zeggen op wat dat dan neer zou komen.

Die kit heb je in elk geval niet nodig (denk ik zo zonder link te zien), zit waarschijnlijk alleen een adapter in om de SSHD te installeren in laptops met een grotere opening voor dikkere harde schijven. Veel SSHD's en SSD's zijn 7mm dik tegenover 9,5mm bij wat dikkere harde schijven, wat zou betekenen dat die los komen te zitten in oudere laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
Kit zit doorgaans ook vaak een enclosure bij om de oude schjif als externe schijf te kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt! Ik game weleens en ben van plan video's te editen. Is het dan alsnog beter om een ssd en hdd te kopen? Ik heb een zeer snelle m.2 128gb ssd als opstartschijf in mijn wenslijst.

Mijn budget is best groot, maar wil ik vooral gebruiken voor een monitor, grafische kaart en cpu (de belangrijkste delen), en de rest van mijn geld wil ik gewoon uitgeven aan games, andere leuke dingen, en sparen.

Weet nog niet of ik een 6800k of 6700k gebruiken. Dit omdat de pc ook een soort backup moet zijn voor mijn vader's laptop, zodat hij 3d tekeningen kan bekijken en zo. Ik wil ook meerdere programma's tegelijk kunnen gebruiken. Of dit verschil maakt voor wat de beste keus zu zijn qua opslag betwijfel ik, maar misschien denken jullie daar anders over.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:31

itarix

404 soul not found

Tja als je budget best groot is zou ik gewoon een grote SSD kopen. dat geëmmer met welk programma je het gunt om snel te draaien vind ik maar armoedig.

Ligt er natuurlijk wel aan of voor jou rond de 1TB genoeg is om video's te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil liever ook wat van mijn favoriete, best grote games op mijn pc zelf hebben staan, en de rest van de interne opslag wordt voor videobewerken. Ik heb geen idee hoeveel ruimte ik nodig heb daarvoor, maar geuploade, en bewerkte videos verplaats ik naar externe schijven (heb meerdere in de meterkast om backups te maken). Het enige wat semi-permanent op de pc zal staan is mijn collectie favoriete games.

2tb SSHD+snelle opstartschijf, snelle opstartschijf+ 250/500gb ssd+ 2tb Hdd, of gewoon een 1tb ssd?

Sshd leek mij een prima compromis tussen snelheid, prijs en opslag, en een snelle opstartschijf kan geen kwaad, toch?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zet die SSHD nu maar uit je hoofd, want dat is het gewoon niet. Het "ssd" gedeelte is meestal zo 8 GB. Dat stelt gewoon niets voor.

Het best werkt de simpelste oplossing: 1 grote SATA SSD met daarlangs 1 grote SATA HDD en een externe backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar ssd's zijn wel heel erg duur! De goedkoopste 1tb ssd's zijn al meer dan 200 euro! Meer dan twee keer zoveel als een sshd met dubbel de opslagcapaciteit! Maar een pc koop je niet zo vaak, en dan maar meteen het best, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:31

itarix

404 soul not found

Ik weet niet wat jij zeer snel noemt? je zou ook 2x 1TB kunnen nemen
https://tweakers.net/pric...are/484285;484277;455056/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Laatst online: 21:48
Zoals Reepje zegt, gewoon een 250 of 500GB sata-SSD voor Windows en de meeste software, en normale HDD voor je games en mediabestanden. Werkt als een trein.

[ Voor 7% gewijzigd door Sebastiaannn op 20-07-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Games zet je juist op een SSD. Wees gewoon wat preciezer in wat je op je pc laat zwerven. Ik doe al een paar jaar met 250GB SSD only. Mediabestanden staan op een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:45
ik heb een 512 SSD hierop staan mijn favo games en tools en ik heb een 3TB hdd met daarop games die ik minder vaak speel en downloads etc.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Laatst online: 21:48
Edmin schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:52:
Games zet je juist op een SSD. Wees gewoon wat preciezer in wat je op je pc laat zwerven. Ik doe al een paar jaar met 250GB SSD only. Mediabestanden staan op een NAS.
Meh, ik heb 500GB+ aan games op m'n schijf staan, dat kost €120/€150 aan SSD ruimte en maar ~€20 aan HDD ruimte, dat prijsverschil is voor mij de snellere laadtijden niet waard. Heel af en toe kom ik een game tegen met veel/lange laadtijden, of een game die tijdens het spelen frames dropt als grote textures geladen moeten worden, dan verplaats ik die maar naar de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit kan natuurlijk prima verder in Wat heb ik allemaal nodig vor streamen? (Pc/ps4/xbox one S). Merge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:45
Ik stream wel eens mijn games hiervoor gebruik ik de volgende machine voor:

gallery: ndeleeuw

En daar kan ik tot opheden nog alle games mee spelen/streamen.
Dus moraal van het verhaal je hebt niet een mega pc nodig om wat te kunnen streamen

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Pagina: 1