Verwijderd

Topicstarter
Hulp gezocht!

Volgende maand ga ik trouwen op Bali. Het leek me leuk om dit te filmen in 360 graden voor mijn vrienden die er niet bij aanwezig kunnen zijn. Ik kan van verschillende mensen een gopro lenen en een vriend van me heeft een houder ge3dprint.

Echter zal ik de 6 beelden aan elkaar moeten stitchen om een goede 360 video te maken. Ik heb me er al in verdiept. Eigenlijk heb je de keuze voor Kolor Pano of Video stitch software. Echter voor beide opties vind ik de software veel te duur voor eenmalig gebruik.

Is iemand die andere opties weet en hier ervaring mee heeft? Is er misschien iemand die de service aanbiedt om de video's te stitchen voor me, of weet waar dat kan?

Ik ben op de hoogte van de 360 camera's die er al zijn. Maar ik zou liever toch met gopro's willen werken omdat de beeldkwaliteit veel beter is dan met een 360 camera.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Alvast bedankt!

Jelte

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-11 09:55

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik ben bang dat je voor nu pech hebt. Er zijn naar twee goede video stitch programma's. En ik heb echt zelden een goede GoPro camera's stitch gezien.
Ik zou dus toch voor bv de Samsung Gear 360 gaan.
Een andere omslachtige optie is om de video bestanden naar losse frames te laten renderen en deze met freeware tools te stitchen ( kan vaak in batches) en dan weer terug te renderen naar een video bestand.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Ik neem aan dat de vliegtickets en bruidskleding ook niet gratis zijn. Oftewel, als het zo belangrijk voor je is, kan je er 300 euro voor betalen. Zo niet, dan kan je kiezen voor 360-foto's of een 'gewone' video.

Verwijderd

In een ander topic lees ik dat er meer software is (onder voorbehoud):

PTGui

Samsung - Action Director

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 05:11:
In een ander topic lees ik dat er meer software is (onder voorbehoud):

PTGui

Samsung - Action Director
PTGui is voor fotos, Action Director is bijzonder basic/simpel (traag!) en alleen voor de Gear 360 van Samsung.

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Ik heb even met de videoredactie (van Tweakers) overlegd en wij kennen er twee: http://www.kolor.com/autopano/ en http://www.video-stitch.com/

Beide programma's zijn niet gratis. Vergeet ook een krachtige pc/Mac niet met een recente gpu met voldoende geheugen.

Met twee GoPro's en twee fisheye-voorzetlenzen ben je er in principe al en dan heb je min of meer dezelfde kwaliteit als de recente 360 graden camera's, zoals die hier getest zijn (vast al gezien):
reviews: 360-gradencamera's: alles om je heen in één keer vastleggen

Met zes GoPro's krijg je in ieder geval veel betere kwaliteit omdat de resolutie van het bronmateriaal dan in totaliteit veel hoger is. Maar het is wel beduidend meer werk dan twee streams stitchen.

Gebruik indien mogelijk wel min of meer identieke GoPro's zodat de kwaliteit en resolutie vergelijkbaar is. Anders is het nóg veel meer werk.

[ Voor 7% gewijzigd door Yero op 29-06-2016 10:36 ]

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-11 21:01
Gutteguttegut schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 01:39:
Ik ben bang dat je voor nu pech hebt. Er zijn naar twee goede video stitch programma's. En ik heb echt zelden een goede GoPro camera's stitch gezien.
Ik zou dus toch voor bv de Samsung Gear 360 gaan.
Een andere omslachtige optie is om de video bestanden naar losse frames te laten renderen en deze met freeware tools te stitchen ( kan vaak in batches) en dan weer terug te renderen naar een video bestand.
Ik ben het met Gutteguttegut eens. Het enige bezwaar die ik zie is dat je een Galaxy S7/Edge, S6/Edge of Note 5 nodig hebt om de camera comfortabel te bedienen.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

j-phone schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:19:
[...]

Ik ben het met Gutteguttegut eens. Het enige bezwaar die ik zie is dat je een Galaxy S7/Edge, S6/Edge of Note 5 nodig hebt om de camera comfortabel te bedienen.
Ik heb geen van bovenstaande telefoons/tablets en kan er toch goed mee overweg. Alleen iso waardes instellen mis ik en dat is dan ook zichtbaar bij binnen opnames.

• j-phone
Het ging om het woordje 'comfortabel'. Dat jij het kan betekent niet dat iemand in de emotie van een bruiloft zin heeft om door een menu te priegelen op de Gear 360. Aan de andere kant, eenmaal ingesteld is het inderdaad een druk op de knop en de camera neemt wel op.

Met een telefoon die compatible is, is het wel makkelijker om eventuele stitch fouten direct waar te nemen.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 05:01:
Ik neem aan dat de vliegtickets en bruidskleding ook niet gratis zijn. Oftewel, als het zo belangrijk voor je is, kan je er 300 euro voor betalen. Zo niet, dan kan je kiezen voor 360-foto's of een 'gewone' video.
Jij snapt er duidelijk niks van. Het gaat erom dat de kwaliteit van de gear 360 veel minder is dam van de gopro's. En ik bepaal zelf wel waar ik m'n geld aan uitgeef en waar ik voor kies.

Verwijderd

Topicstarter
De anderen wrg bedankt voor de reacties. Ik was al bang dat het lastig zou worden. Mogelijk dat ik het toch in 360 ga filmen. Dan kan het in de toekomsy gestitcht worden als de techiek dan inmiddels beter en goedkoper beschikbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Yero schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:35:
Ik heb even met de videoredactie (van Tweakers) overlegd en wij kennen er twee: http://www.kolor.com/autopano/ en http://www.video-stitch.com/

Beide programma's zijn niet gratis. Vergeet ook een krachtige pc/Mac niet met een recente gpu met voldoende geheugen.

Met twee GoPro's en twee fisheye-voorzetlenzen ben je er in principe al en dan heb je min of meer dezelfde kwaliteit als de recente 360 graden camera's, zoals die hier getest zijn (vast al gezien):
reviews: 360-gradencamera's: alles om je heen in één keer vastleggen

Met zes GoPro's krijg je in ieder geval veel betere kwaliteit omdat de resolutie van het bronmateriaal dan in totaliteit veel hoger is. Maar het is wel beduidend meer werk dan twee streams stitchen.

Gebruik indien mogelijk wel min of meer identieke GoPro's zodat de kwaliteit en resolutie vergelijkbaar is. Anders is het nóg veel meer werk.
Thanks! Ja kwaliteit is met de gopro's veel hoger idd. De 360 camera's bieden hd of 4k over het hele 360 beeld. Terwijl de gorpro's al 4k bieden per gopro beeld.

• j-phone
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 23:33:
[...]

Thanks! Ja kwaliteit is met de gopro's veel hoger idd. De 360 camera's bieden hd of 4k over het hele 360 beeld. Terwijl de gorpro's al 4k bieden per gopro beeld.
4K per camera x 6 camera's is een boel megapixels. Waar ga je dit op afspelen.

Hier een voorbeeld van de Gear 360 (beeld kan schokkerig zijn maar dat ligt aan de hosting):

http://vrimaginar.nl/gallery/?q=Oldtimer%20dag&t=v

Bedenk ook dat filmen met de Gopro's vaak niet langer kan dan een aantal minuten achter elkaar. De plechtigheid met de ambtenaar wordt dan al een moeilijk iets (zeker in de zomer). Dit komt door oververhitting van de Gopro's. Een ventilator kan hierbij helpen maar dan moet je weer iets gaan doen met het geluid.

Wat je ook kiest, ik weet zeker dat je er een gave herinnering aan overhoud! Alvast gefeliciteerd :)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:04

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 23:33:
[...]

Volgende keer even de wijzig knop gebruiken a.u.b. ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Verwijderd

*knip* dit doen we hier dus niet.

[ Voor 90% gewijzigd door Ventieldopje op 01-07-2016 11:21 ]

• j-phone
Dit is ook een oplossing:

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/N7FXK7HMNrKh3KsblISD1Av7/full.jpg

:+

Pagina: 1