[OS X] iBooks niet gebruiken voor PDF (of verwijderen)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik wil voorkomen dat iBooks al mijn PDF's gaat openen.
Ik heb zo ingesteld dat alle PDF bestanden via Voorvertoning worden geopend en tóch worden ze ook geopend in iBooks.
In mijn ogen overbodig, of het moet iets zijn wat ik niet begrijp.
Kan geen instelling vinden om dit uit te schakelen terwijl ik het idee heb dat het iets heel simpels moet zijn.
Eigenlijk gebruik ik heel iBooks niet dus als er een optie is dit geheel te verwijderen, dat is ook een optie.

Beste antwoord (via hemiparo op 27-06-2016 17:15)

• VTe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 08:52

VTe

Volgens mij is het op die manier namelijk niet voor het alle PDF bestanden ingesteld, daar ben ik in het verleden nog wel eens de mist mee ingegaan. Wat voor mij vooralsnog gewerkt heeft is het volgende: Rechtermuisklik en "Get info" en daar in de sectie "Open with" de juiste applicatie kiezen. Daaronder staat dan nog een knop "Change all" die, als ik het goed begrepen heb, voor alle PDF bestanden met een eigen instelling ook de associatie aanpast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Je kan iBooks toch gewoon vanuit je Applications folder naar je trashcan verplaatsen. Dan is die verwijderd. Probleem opgelost?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
'iBooks' kan niet worden gewijzigd of verwijderd, omdat het voor OS X is vereist.
Helaas, had ik ook al geprobeerd (had ik moeten vermelden, excuses).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTe

VTe

Hoe heb je koppeling met met Preview gemaakt? Via "Open with" > "Other" en daar "Always open with"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Ja. En vanaf dat moment worden alle PDF bestanden ook netjes geopend met Voorvertoning. Alleen gaan ze óók naar iBooks. Geen idee waarom. Het rare is... niet alle PDF bestanden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• VTe

VTe

Volgens mij is het op die manier namelijk niet voor het alle PDF bestanden ingesteld, daar ben ik in het verleden nog wel eens de mist mee ingegaan. Wat voor mij vooralsnog gewerkt heeft is het volgende: Rechtermuisklik en "Get info" en daar in de sectie "Open with" de juiste applicatie kiezen. Daaronder staat dan nog een knop "Change all" die, als ik het goed begrepen heb, voor alle PDF bestanden met een eigen instelling ook de associatie aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Die aanpassing gedaan en nu lijkt het idd te werken! Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTe

VTe

Mooi zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

hemiparo schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:16:
'iBooks' kan niet worden gewijzigd of verwijderd, omdat het voor OS X is vereist.
Helaas, had ik ook al geprobeerd (had ik moeten vermelden, excuses).
Serieus? kan dat niet. Goh, weer wat geleerd. Ik dacht dat ik me kon herinneren dat ik hem wel expliciet geïnstalleerd had....Dus ik ging ervan uit dat je hem ook weer kon verwijderen. Sorry. 8)7

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Sircuri schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:24:
[...]

Serieus? kan dat niet. Goh, weer wat geleerd. Ik dacht dat ik me kon herinneren dat ik hem wel expliciet geïnstalleerd had....Dus ik ging ervan uit dat je hem ook weer kon verwijderen. Sorry. 8)7
Toen iBooks nog geen vast onderdeel was van OS X en iOS (dus pre-Mavericks en pre-iOS6) kon dat nog inderdaad. Maar sindsdien hoort het er gewoon bij helaas.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Sircuri schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:24:
[...]

Geen sorry, ik kwam er ook niet uit en ben blij met alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
En toen begon de ellende weer... blijkbaar is de kracht van iBooks zo sterk dat ergens de instellingen gewoon overschreven worden want ik ben weer terug bij af. Alle PDF bestanden worden nog steeds netjes geopend met Voorvertoning. Alleen gaan ze óók naar iBooks. Geen idee waarom... wordt er een beetje geïrriteerd van!
Pagina: 1