TV als monitor?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdv01
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-06-2021
Hallo allemaal,

Voor op mijn kamer wil ik graag een tv van ongeveer 32 inch.Deze wil ik het liefst ook gebruiken als hoofdscherm/2e scherm voor mijn laptop en later ook als hoofdscherm van mijn computer. Is dat mogelijk? En als dat mogelijk is... werkt dat eigenlijk wel fijn?

Hoor graag naar jullie ervaringen!

Groet Sjoerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Ja dat kan. Waarom zou dat niet kunnen.
Een TV heeft gewoon een HDMI (DVI/VGA) input. Of het lekker werkt?
Ik vindt een Monitor rustiger voor de ogen. En een TV gaat in principe maar tot 1920x1080 wat op 32" en als je er dicht op zit misschien niet ideaal is.

Zou dan liever een goede monitor gebruiken en via horizon go oid TV kijken op de monitor.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Tenzij je de TV niet direct voor je keyboard neerzet maar verder. Of gebruikt als gaming pc met een Controller zodat de afstand wat groter is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:16
Ik heb een tijd zo gewerkt. Het is prima te doen, vaak wel even wat instellingen na lopen om mooi beeld te krijgen.
Enige nadeel wat ik had (en dat kan aan de gebruikte tv liggen) is dat donker in de game vaak echt donker was, dus wat meer gekloot met gamma e.d

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdv01
DarkSide, bedankt voor je reactie. Ik zit er als pc, vrij dicht op. Dus zoals je zegt, kan ik misschien beter voor een monitor gaat. Is er een monitor, die echt goede kwaliteit heeft en HDMI aansluiting. Zoja, hoeveel ben je daarvoor kwijt? Wat kan je me adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan prima, al zou ik 't zelf eigenlijk alleen gebruiken om op te gamen, beetje officewerk doen op zo'n groot scherm met zo'n lage resolutie vind ik zelf weer niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdv01
Heey Axewi,

Hoe bedoel je, wijzigingen in de instellingen. Waar moet ik dan aan denken?

En wat was je hoofddoel, als tv of als computerscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
Game je meer als je tv kijkt? Ga voor een monitor
Kijk je meer tv als je gamed? Ga voor een tv (lage refresh rate is mooi meegenomen).

Bijna elke monitor heeft een hdmi in die klasse.

Beetje summiere TS.

Wat is bijvoorbeeld je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:16
sjoerdv01 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:44:
Heey Axewi,

Hoe bedoel je, wijzigingen in de instellingen. Waar moet ik dan aan denken?

En wat was je hoofddoel, als tv of als computerscherm?
Standaard tv gebruikt veel beeld verbeter technieken, met tv kijken werkt dit vaak prima maar op een pc werkt dit minder, tekst wordt onduidelijk of kartelig, refreshrate klopt niet. Maar dit soort instellingen zijn meestal simpel uit te zetten.

Ik gebruikte de tv het meest als pc scherm en bijna niet voor tv kijken. Er zat ook nog een PS4 aan vast welke ik ook gebruikte.
Verder had ik nog een normale 24" monitor voor de normale office taken.

Kwa monitor:
https://tweakers.net/cate...baVQFY8-2Oe-Q4e9wzuFRa_0C

Keuze genoeg met hdmi, kwa merk ligt het aan wat je wil. Als je een goedkope monitor zoekt heb ik goede ervaringen met BenQ, de duurdere monitoren zou ik kijken voor een dell ultrasharp oid. Let ook even op wat voor een paneel je wilt, dit maakt voor de prijs en uiteraard beeldkwaliteit een hoop uit.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdv01
Heey Juke!

Wat bedoel je precies met summiere TS?

Budget is 200-250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Ik doe dit al bijna drie jaar zo. Heb m'n PC aangesloten via HDMI aan een oude Panasonic Plasma (TX-P42V10e). De responsetijd van dit scherm en de kleurweergave zijn zo bijzonder t.o.v. mijn vorige monitoren dat ik momenteel niet anders wil. Zelf geen last met gamma of brightness instellingen. Ik gebruik alleen de 'eco'-instellingen zodat de brightness van m'n scherm zich aanpast aan de lichtcondities van de ruimte. Mijn TV heeft wel een aparte Game-modus om de input latency zo laag mogelijk te houden.

Momenteel zit ik ofwel in m'n zetel, of vaker makkelijk op de bank te gamen. Gebruik gewoon 4,5m USB verlengkabels voor toetsenbord en muis, dat moet een eventuele WAF wel goedvinden. Ik kijk nog altijd uit naar iets als een CouchMaster Pro :9~

De nieuwe Doom vergaat prima in deze setup :9

Edit: wat betreft beeldverbetertechnieken, dit genereert extra latency wat je bij bijvoorbeeld FPS gaming niet wil. Hiervoor bestaan Game-modi zoals ik op mijn TV ook gebruik. Dit moet het betreffende model wel ondersteunen.

Office-werk e.d. is niet zo prettig op deze manier, als je meerdere uren per week moet typen b.v. is een fatsoenlijke ergonomische setup wel aan te raden. Maar voor multimedia en gaming, prima te doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jean Paul op 27-06-2016 16:02 ]

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Pagina: 1