Welke parkeersensoren voor achteraf inbouwen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-07 16:07

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik heb een vrij grote en onoverzichtelijke auto, bouwjaar 2006 die helaas niet is voorzien van parkeersensoren achter. Dus de kans op een deukje of kras is aanzienlijk als mijn vrouw rijdt. Nu ben ik aan het kijken naar het achteraf inbouwen van parkeersensoren. Ik wil in ieder geval parkeersensoren die meegespoten zijn in de kleur van de bumper. Ik zie op internet diverse aanbieders en merken. Met name Valeo en Bosch zie ik regelmatig terugkomen. Mijn vraag: wie heeft er praktijkervaring met het (laten) inbouwen van parkeersensoren? Welke merken of bedrijven zijn absolute aanraders of afraders? Ik denk dan bijvoorbeeld aan http://parkeersensoreninbouwen.nl/ of http://www.autovoordeelsh.../parkeersensoren-inbouwen

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat handig is; merk & model auto vermelden en misschien ook de verf-code. Dat scheelt nogal in het bedenken/adviseren van bepaalde zaken ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Waarom zou dat relevant zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 17:11

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Als het een fabrieksoptie is/was op de auto in kwestie dan kun je dit vaak het beste bij de merkgarage laten doen, dan is de kans het grootste dat het er goed uit ziet en goed werkt. Als het niet van het merk zelf kan zijn, dan is het nog steeds per auto verschillend welke aftermarket oplossing het beste zal werken en/of eruit zien.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Geen fabrieksoptie. Gaat om een Mustang Convertible 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-07 12:11

donny007

Try the Nether!

Ik heb zelf parkeersensoren geïnstalleerd in de Golf 4 van mijn moeder, dat was een goedkoop setje ($15) van eBay.

Installatie was een kwestie van 4 gaatjes boren in de bumper (gatenzaag zat bij de set) en wat kabeltjes trekken, de voeding komt van de achteruitrijlamp.

Naast het piepgeluid kun je ook de afstanden (links/rechts) zien op een display voorin (maar daar kijk je eigenlijk nooit naar). Na drie jaar werken ze nog prima, ze zijn gevoelig genoeg om paaltjes te detecteren.

Je kunt de sensoren in allerlei kleurtjes krijgen om ze te laten matchen met de bumper, sommige kun je ook laten spuiten voor een perfecte match.

[ Voor 6% gewijzigd door donny007 op 27-06-2016 15:09 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 08:26

RgR

Ik kan ook de goedkope eBay-setjes aanraden; het is een vrij eenvoudig klusje om zelf te doen en het scheelt je veel geld. Af en toe zijn er ook setjes bij de Action te koop voor rond de 15 euro, dat is vrijwel hetzelfde setje wat je uit China kan laten komen.
Ik heb in de ongeveer 5 jaar tijd dat ik ze heb wel 1 keer een sensor moeten vervangen omdat die bleef vinden dat er 'iets' in zijn buurt kwam, het kostte toen echter ook maar een paar dollar om zo'n nieuwe sensor te bestellen.
Pagina: 1