Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-09 18:27
Vandaag heb ik een clean install van Windows 10 gedaan en heb ook alle drivers weer geinstalleerd.
Nu heb ik een probleem namelijk dat mijn Realtek High Defenition Audio controlepaneel nergens te bekennen is. De driver is geinstalleerd en wordt door Windows herkend, ook staat het onder 'Afspeelapparaten' maar het controlepaneel van Realtek zelf is er niet. Kan iemand mij hiermee helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je de driver van realtek of je moederbord fabrikant (mits onboard) geïnstalleerd of heb je windows de driver laten installeren ?
In het geval van het laatste, moet je het eerste doen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
DukeBox schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:38:
Heb je de driver van realtek of je moederbord fabrikant (mits onboard) geïnstalleerd of heb je windows de driver laten installeren ?
In het geval van het laatste, moet je het eerste doen.
Windows had geen driver geinstalleerd, dus heb ik het geprobeerd van de Asus site. Die is succesvol geinstalleerd maar de control panel was nergens te bekennen, dus heb ik die verwijderd en de driver van Realtek zelf gedownload maar het heeft niks geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ga eens terug naar de Asus site en installeer "Via audio driver" eens... ik weet dat je een Realtek hebt, maar ik heb via Google meerdere mensen gevonden die het zelfde probleem hadden met hun Asus Realtek kaart. Na het installeren van de Via audio driver was het probleem opgelost en hadden ze weer de beschikking over de Realtek controlpanel :)

Voorbeeld:
http://www.tomshardware.c...tek-audio-manager#9724781

[ Voor 12% gewijzigd door Han op 27-06-2016 15:05 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
Han schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:05:
Ga eens terug naar de Asus site en installeer "Via audio driver" eens... ik weet dat je een Realtek hebt, maar ik heb via Google meerdere mensen gevonden die het zelfde probleem hadden met hun Asus Realtek kaart. Na het installeren van de Via audio driver was het probleem opgelost en hadden ze weer de beschikking over de Realtek controlpanel :)

Voorbeeld:
http://www.tomshardware.c...tek-audio-manager#9724781
Zoiets had ik ook al gevonden maar ik heb het net geprobeerd en het heeft niet geholpen...