Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goeie school pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 00:17
Mijn vraag
Ik krijg volgend jaar een laptop voor school die we daar gaan gebruiken en de school heeft een laptop uitgekozen voor 662,50 met 48 maanden garantie (incl koffie......), en ik wilde weten of ik een betere kon krijgen voor hetzelfde geld, of dat ik beter deze kan kopen?

Software van deze laptop
Specificaties Lenovo 11,6 inch 11e 3rd gen. educatie 2 in 1 convertible tablet

• Beeldscherm : 11,6 HD IPS Multi-Touch Glare beeldscherm (1366 x 768)

• Processor : Intel Pentium 4405U

• Draadlooskaart : Intel 7265AC 802.11ac/a/b/g/n 2x2 (2,4 GHz/5,0 GHz freq)

• Werkgeheugen : 4 Gb DDR3 intern geheugen

• Opslagcapaciteit : 192 Gb SSD

• Videokaart : Intel HD Graphics

• Card-reader : 2-in-1 card reader (SD™, MMC)

• Webcam : ingebouwde HD webcam

• I/O`s : 2x USB 3.0, 1xHDMI

• Netwerkkaart : LAN 10/100/1000

• Gewicht :1,5 kg

• Batterij : 3-cell Li-polymeer long life cycle*

• Besturingssoftware : Windows 10

Vereisten/aanbevolen
Vereist:

Een laptop, geen tablet.

Windows besturingssysteem 7 of hoger (geen Windows RT)

Actieve batterijduur van 6 uur

Een netwerkkaart die kan verbinden op de 5GHz WiFi band

Een SSD-schijf

Recente virusscanner (evt. via slim.nl met korting te bestellen)

Sterk aanbevolen:

Een touchscreen, met de mogelijkheid om te schrijven met een digitale pen (stylus)

Een schermdiagonaal tussen 11 en 13 inch

Een degelijk apparaat dat tegen een stootje kan met een stevige hoes

Externe muis en oortjes

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Horatius op 27-06-2016 16:31)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als ik in de pricewatch duik dan kom ik hier op uit:
HP
Lenovo
Acer

Allebei met een betere processor (i3 ipv Pentium) en allebei genoeg RAM.

Maar dit had je toch ook zelf uit kunnen zoeken ?

[ Voor 24% gewijzigd door Frostbite op 27-06-2016 14:28 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afgezien van de bizarre spel/eenheidsfouten in de specificaties, lees ik nergens welke laptops betere specs hebben (door jou in de Pricewatch vergeleken) bij dezelfde prijs. Ook lees ik nergens wat je ermee moet/gaat doen op school dus het is voor ons ondoenlijk om te zeggen dat je traag / ok / supersnel je werk voor school ermee kan doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Horatius
MAX3400 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:06:
Afgezien van de bizarre spel/eenheidsfouten in de specificaties, lees ik nergens welke laptops betere specs hebben (door jou in de Pricewatch vergeleken) bij dezelfde prijs. Ook lees ik nergens wat je ermee moet/gaat doen op school dus het is voor ons ondoenlijk om te zeggen dat je traag / ok / supersnel je werk voor school ermee kan doen.
Ik heb het gequoted van de leverancier die het zou leveren. Ik ben opzoek naar tips of deze laptop het waard is voor deze prijs aangezien ik niet veel vertrouwen heb in de ICT op mijn school, ik kan hem niet verglijken in de pricewatch aangezien hij daar niet meer/nooit in staat/heeft gestaan.

Eigenlijk gewoon middelbareschool werk, internet oefeningen en dingen zoals dat, buitenschool huiswerk kunnen maken, etc

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:00

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Nee.. Dit is een superslechte keuze voor jou opleiding astrofysica. Ook voor je opleiding grafische vormgeving gaat dit lastig worden. Software Engineer word hem ook niet.. De hele dag op een 11.6 inch werken met een resolutie onder de 900p..

Zeg alledrie je opleidingen maar af :)

Ik heb even de vrijheid genomen om zelf in te schatten wat je ermee wil doen :) Aangezien je dat vergeten bent te vermelden... Doe dat anders alsnog even

EDIT

Ik zie dat je me net voor was met een reactie..
Horatius schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:13:
[...]
Eigenlijk gewoon middelbareschool werk, internet oefeningen en dingen zoals dat, buitenschool huiswerk kunnen maken, etc
Internet oefeningen ? Als in oefenen hoe je een website opent ?
Gewoon middelbareschool werk ? Je bedoeld een samenvatting uitprinten om deze te leren..

Deze laptop lijkt me een beetje te duur voor wat jij ermee gaat doen. Dat kan ook prima op een laptop van 200 euro :) Die kunnen prima op internet, en prima samenvattingen uitprinten.

[ Voor 42% gewijzigd door Temujin op 27-06-2016 14:16 ]

• Horatius
Temujin schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:14:
Nee.. Dit is een superslechte keuze voor jou opleiding astrofysica. Ook voor je opleiding grafische vormgeving gaat dit lastig worden. Software Engineer word hem ook niet.. De hele dag op een 11.6 inch werken met een resolutie onder de 900p..

Zeg alledrie je opleidingen maar af :)

Ik heb even de vrijheid genomen om zelf in te schatten wat je ermee wil doen :) Aangezien je dat vergeten bent te vermelden... Doe dat anders alsnog even
Heb ik zojuist gedaan, middelbareschool werk 4e klas gymnasium.

Btw ik heb thuis een goede pc staan (i5 8GB ram......) dus ik heb hem niet nodig voor zware grafische taken.

[ Voor 8% gewijzigd door Horatius op 27-06-2016 14:16 ]

• MAX3400

MAX3400

Horatius schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:15:
[...]

Heb ik zojuist gedaan, middelbareschool werk 4e klas gymnasium.
Dus je moet nog 2 tot 3 jaar met de laptop doen? Dan zou ik lief je spaarpot, krantenwijk & ouders aankijken en rustig reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2016 doorlezen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de school aangeeft dat je een laptop nodig hebt (verplicht stelt) voor bepaalde zaken, dan dient de school de laptop te leveren. Ook een ouderbijdrage is dan niet per se nodig, maar kan dan geloof ik weer wel gevraagd worden.
Een school kan jou dus nooit dwingen een laptop aan te schaffen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 27-06-2016 14:21 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als ik in de pricewatch duik dan kom ik hier op uit:
HP
Lenovo
Acer

Allebei met een betere processor (i3 ipv Pentium) en allebei genoeg RAM.

Maar dit had je toch ook zelf uit kunnen zoeken ?

[ Voor 24% gewijzigd door Frostbite op 27-06-2016 14:28 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Grootste vraag is echter, of de school een laptop verplicht stelt of niet. Doet de school dat, dan hoef je je geen zorgen te maken om zelf een laptop te kopen; de school heeft dan de plicht je een laptop te leveren en die kost je hoogstens dan een eenmalige bijdrage (als de school dat mag vragen, is me even niet meer helder). ;)

Stelt de school het gebruik van een laptop wel verplicht, dan dienen ze zelf de laptop te leveren en kost een laptop jou of jouw ouders niks (of hoogstens dus een eenmalige bijdrage).

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 27-06-2016 16:44 ]

• Horatius
CH40S schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:41:
[...]

Grootste vraag is echter, of de school een laptop verplicht stelt of niet. Doet de school dat, dan hoef je je geen zorgen te maken om zelf een laptop te kopen; de school heeft dan de plicht je een laptop te leveren en die kost je hoogstens dan een eenmalige bijdrage (als de school dat mag vragen, is me even niet meer helder). ;)

Stelt de school het gebruik van een laptop wel verplicht, dan dienen ze zelf de laptop te leveren en kost een laptop jou of jouw ouders niks (of hoogstens dus een eenmalige bijdrage).
Het grappige is dat ze dat niet doen maar als je een laptop mee hebt die bijna leeg is word je naar huis gestuurd, dus tja ze raden het zéér aan.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als een laptop niet verplicht is, mogen ze je dus niet naar huis sturen ervoor. ;) Maar goed, dat is offtopic hier, lol. ;)

• MAX3400

MAX3400

Horatius schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:02:
[...]

Het grappige is dat ze dat niet doen maar als je een laptop mee hebt die bijna leeg is word je naar huis gestuurd, dus tja ze raden het zéér aan.
Koop dan geen laptop; kan je de hele dag thuis blijven O-)

On-topic: er zijn in het topic al meerdere suggesties gegeven over bepaalde laptops of hoe je mogelijk in de Pricewatch een laptop kan opzoeken die vergelijkbaar is met de specificaties van wat school zegt; tot op heden zie ik weinig voortgang in eigen onderzoek/resultaten?

Pagina: 1