Game/HTPC build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AncientProphecy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-11 16:04
Dag allen, bij deze een uitdagende, mogelijk utopische build.. Ben benieuwd wat jullie mening hierover is :).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en software ontwikkeling.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo min mogelijk :+ , maar liever duurder en duurzaam dan goedkoop, maar duurkoop.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit wordt een nieuwe build.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ruime SSD (minstens 500 GB, 3d vnand (tlc)),
Nvidia GeForce GTX 1070
Intel i5/i7 SkyLake
Minimaal 8GB DDR4 @ 3GHz

Wenslijstje voor nu:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 347,50€ 347,50
1ASRock Z170M-ITX/ac€ 129,49€ 129,49
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 530,50€ 530,50
1Silverstone Fortress FTZ01 Zwart€ 136,39€ 136,39
1Noctua NH-L9i€ 39,40€ 39,40
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 78,95€ 78,95
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.494,08

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia GPU & Intel CPU. Voor koeling Noctua, gezien deze qua grootte / geluid en koeling volgens mij goed presteren, maar sta open voor andere merken gezien mijn geringe ervaring met koelers (altijd stock gedraaid).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet wat nog niet genoemd is volgens mij.

Ga je overklokken?
Voor nu nog niet, maar op den duur was dit wel het plan.

Wat verwacht je van ons?
  1. Allereerst,in hoeverre achtten jullie het mogelijk dat ik een i7-6700K & GTX1070 in full load kan draaien zonder thermal throttling etc.?
  2. En dan natuurlijk daarna nog de vraag, hoeveel geschatte OC ruimte er dan nog is?
  3. En uiteraard zou ik ook graag ideeën voor een geschikte koeler zien voor bovengenoemde punten :) .
Ik weet dat dit niet de ideale case-afmeting is voor dit soort ongein, maar als het kan, dan zou het wel een leuk projectje zijn :).

Voor aanvullende info heb ik ook wat reviews bekeken:En last but not least, alvast bedankt voor de moeite! En mocht je het een belachelijk stom idee vinden, laat het ook gerust weten! Beter vooraf het idee uit mn hoofd gepraat krijgen, dan achteraf spijt hebben ;)

EDIT: Vergeten moederbord toe te voegen, hier heb ik verder ook weinig idee van, behalve dat Z170 kan OC-en en dit borden zijn met focus op gaming.

[ Voor 4% gewijzigd door AncientProphecy op 27-06-2016 14:26 ]

Beste antwoord (via AncientProphecy op 27-06-2016 19:04)

Verwijderd

Als je wil overklokken is een compacte tower als de pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart, pricewatch: BitFenix Phenom Mini-ITX Zwart of pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv ITX Zwart een betere oplossing ivm de warmteafvoer. Ook kan er een tower- of waterkoeler in.

Alle reacties

Verwijderd

Overklokken van cpu en gpu raad ik niet aan in een FTZ01. De cpu koeler is er ook ontoereikend voor.

Een RM550X past niet in de behuizing. Je hebt een SFX nodig en dan is een pricewatch: Corsair SF450 de beste keuze.

Controleer ook even of de videokaart in de behuizing past. Er zijn beperkingen qua afmeting. (In dit geval lijkt het goed te gaan)

Op een Z170 bord is 2666 MHz geheugen de sweetspot. Draait goed stabiel en klokt meestal nog aardig over ook.

• AncientProphecy
Dank voor de snelle reactie!

Allereerst, wat ben ik blij dat je me wijst op de voeding! Ik was in de veronderstelling dat ik een SFX voeding had gekozen, dit scheelt me een behoorlijke teleurstelling! Wat ik me wel afvraag,is 450W genoeg voor mijn build? En al helemaal als ik zou OC-en (de koeler / case buiten beschouwing gelaten)?

Van de GPU afmetingen moet ik nog even controleren of de breedte inderdaad toereikend is :)

Verder geef je aan dat de CPU koeler ontoereikend is voor OC, enig idee voor alternatieven die wel genoeg koeling zou kunnen leveren voor OC (zoals de https://tweakers.net/pricewatch/304553/noctua-nh-l12.html zoals gebouwd in de silentpcreview (zonder top fan)?)

Wat betreft geheugen, op 2.6GHz scheelt het hooguit ongeveer €10,-. Dus ik houd het dan liever bij sneller geheugen. Of houdt de "sweet spot" in dat 3GHz slechter zal presteren dan 2.6GHz?

Nogmaals bedankt :)

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
Wat ABC2401 denk ik probeert aan te geven is dat je in die kast gewoon een goede airflow kan krijgen om te overclocken. Tenzij je mischien een AIO cooler wilt overwegen (als die uberhaubt past) en is een stuk duurder. En voor zover ik kan lezen is het mogelijk alleen dan heb je een kortere gpu nodig zoals de r9 nano/ fury x. of dit geld voor 240 of 120 weet ik alleen niet.

en het verschil tussen 3Ghz en 2.6Ghz merk je echt niet bespaar die 10 euro.

Verwijderd

Er bestaat ook nog een 600w pricewatch: Corsair SF600

Een NH-L12 zonder topfan zou ik niet doen. Je verliest dan meer dan 50% van de capaciteit en push koelt nog altijd beter dan pull. Lage koelers waar ik goede ervaringen mee heb oa op AMF FX 83xx cpu's zijn
pricewatch: Thermalright AXP-200 Muscle
pricewatch: Thermalright AXP-200R ROG
pricewatch: Raijintek Pallas
Tot 125 tdp doen die het iig uitstekend.

2666 MHz is het meest ideale op een Z170 bord. Sneller levert niets op en kan stabiliteitsissues met zich mee brengen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2016 14:41 ]

• AncientProphecy
Beiden dank voor dr reacties! Misschien toch een beetje te overmoedig geweest met het zoeken naar een kleine case ;) .

Zou een ietwat groter model mogelijk wel dienst kunnen doen als overklokbaar compact model? Ik zit dan te denken aan: pricewatch: Fractal Design Core 500

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Als je wil overklokken is een compacte tower als de pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart, pricewatch: BitFenix Phenom Mini-ITX Zwart of pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv ITX Zwart een betere oplossing ivm de warmteafvoer. Ook kan er een tower- of waterkoeler in.

• AncientProphecy
Dank voor alle adviezen! Ik ga weer snel een avondje pricewatch-shoppen :)
Pagina: 1