Zyxel modem vervangen door ander merk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een 1000 / 1000 up/download van tweak op de glasvezel.
Omdat ik graag game, heb ik deze aangeschaft, maar de router ( glasvezel heeft een router nodig, geen modem, want de genesis is de modem ), maar deze zyxel laat constant de verbindingen vallen, als het ware.
Waardoor mijn games steeds strikt staan? Na het opnieuw opstarten van de zyxel doet hij het wel weer, maar vaak valt het internet weg tijdens het spelen. Ook wanneer ik de pc uit en aan heb gezet ??
Ik heb de modem vervangen gehad door een ASUS AC87U, die op zich het internet en de WLAN perfect doorgaf, zelfs zo goed dat ik hem een volle week aangesloten heb gehad zonder 1 enkel probleem !!
Weet, of is er iemand van jullie die hiermee ervaring heeft? want de ASUS geeft geen twee tv's door, waardoor ik dus mijn tweede tv niet kan gebruiken ( sparql box ) !! Misschien kan iemand mij een router adviseren die wel alles van de zyxel kan overnemen?
Wat ik al heb geprobeerd is het volgende, IP vastgelegd van de pc, PC alleen aangesloten gehad zonder andere PC's DMZ open gezet, portforenwording, Noem het maar op, alles werkt eventjes, maar valt toch weer terug, ik word er doodmoe van, van die zyxel !! Constant moet hij worden opgestart om weer een goede verbinding te krijgen!! :(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:00:
maar deze zyxel laat constant de verbindingen vallen, als het ware.
En hoe kom jij aan deze wijsheid ? En belangrijker : wat gaf Tweak aan toen jij dit aangaf over de bruikleen Zyxel VMG8324-B10A ?

[ Voor 10% gewijzigd door Breezers op 27-06-2016 13:14 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Breezers, dankje voor je reactie.
Tweak is bij mij thuis geweest, na het wisselen van alweer de derde modem,om te kijken hoe alles hier in elkaar zat.
Uit eindelijk, na het vervangen van twee stekkertjes, ( door de KPN gemonteerd ), zou alles goed moeten zijn, overigens waren de stekkertjes niet mooi gemonteerd, maar werkten ze wel !!
Ook het glasvezelkabeltje is "opgepoetst" en de laserkoppen vervangen, helaas alles voor niets,
Het zou aan mijn ethernetkaart liggen in mijn half jaar oude computer?
Ik heb een externe ethernetkaart aan moeten schaffen om te bewijzen dat dit niet het geval was, en wat bleek?, het was dus niet mijn ethernetkaart, zoals ik dus al meldde,mijn ASUS router werkte WEL goed, en deed het WEL prima op dezelfde aansluiting een week lang, alleen ik kon mijn tweede tv boxje niet gebruiken, dus die zyxel is crap !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topic heeft niks te maken met mobile providers. Shopje naar Netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt rens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Ok TS kun je mischien even uitleggen hoe alles in aangesloten? want je hebt dus blijkbaar ook IPTV er bij. Lopen die rechtstreeks naar je genexis (= bridged IPTV) of moet je die aansluiten op je Zyxel (= routed IPTV).

Als je 1 rechtstreeks op je modem genexis hebt zitten en de ander niet is dat zowieso raar, en kun je het waarschijnlijk oplossen door een simple switch te plaatsen tussen je genexis en eerste IPTV box, en daar dan ook de 2e op aan te sluiten.

Als je routed IPTV hebt, dan moet er (meestal) het nodige op je router ingesteld worden om het goed te laten werken. Het lijkt er niet op dat je dat nu gedaan hebt, dus denk ik dat je bridged IPTV hebt (anders zou je namelijk helemaal geen IPTV hebben met de ASUS).

Kun je dat even na kijken en melden hoe het precies is aangesloten? dan kunnen wij je beter helpen
Pagina: 1