Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-07 20:56
Doel van dit topic:
Ervaringen delen over de soorten screenprotectors.
Waarom nou juist glass of waarom nou juist plastic?
Wat zijn de voor en nadelen?

Informatie vooraf:
Ik heb reeds op het forum gezocht naar soortgelijke topics.
Wel het een en ander gevonden maar eigenlijk niet een discussie over glass vs folie screenprotector.

Wat ik zelf al gevonden heb:
Glass voordelen:
- Sterk
- Geen bubbels
- Helder
- Voelt als je originele scherm

Glass nadelen:
- Vrij dik (minimaal 0.3 mm tot ongeveer 0.5 mm)
- Relatief duur

Folie voordelen:
- Goedkoop
- Erg dun (0.1 mm)

Folie nadelen:
- Minder sterk
- Grotere kans op bubbels
- Minder helder
- Voelt niet als je originele scherm

Overige informatie:
Ik zit zelf erg te twijfelen over glass of plastic.
Ik heb jaren lang plastic (tot volle tevredenheid) gebruikt.
Echter wordt dit steeds moeilijker verkrijgbaar en alle winkels raden glass aan.

Ik vind zelf de prijs van glass totaal geen probleem.
Wat mij wel erg stoort is de dikte.
Ik heb nu een nieuwe telefoon (de samsung galaxy s5 neo) en ik heb bij een kennis gekeken hoe zijn glass screenprotector eruit ziet.
Het is erg mooi maar wel dik.

Zo vind ik de home knop (in het midden onderin) wegvallen in een gat (misschien wat overdreven gezegd).
Dat vind ik eigenlijk het grootste nadeel.
Ook zie je heel erg duidelijk een hoogteverschil omdat er bovenin een uitsparing zit.
Zie voorbeeld: Afbeeldingslocatie: http://pim.ac-systems.com/uploads/87216.png

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie hebben, jullie ervaring is met beide, en waarom heb je die keus gemaakt om juist voor glass of plastic te gaan?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Plastic krast als een malle, heb je geen zak aan.
Altijd tempered glass. En die prijs valt ook reuze mee, als je op de juiste sites zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:47
Ik heb beiden gehad, maar zie eigenlijk de toegevoegde waarde van een tempered glass protector niet zo. Er zit best wat verschil in de dunne screen protectors, maar als je een kwaliteitmerk neemt merk je in mijn ogen niks van een eventueel verschil in kleur/helderheid en voelt het ook niet anders.

Heb een tempered glass protector op mijn huidige S6 gehad, maar het nadeel was weer dat deze een stuk dikker is, daardoor paste m'n Spigen case niet goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-07 15:14
Ik heb het ook beide geprobeerd en ben toch meer te spreken over een glazen screenprotector. Als je een flinke kras krijgt heb je in mijn ogen toch meer aan glas dan aan een superdun laagje plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Een telefoon met tempered glass is ook veel valbestendiger.
Heb al meerdere keren gehad dat de protector gebarsten was, maar het telefoonglas nog keurig heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-07 21:06
Ik koop de tempered glass protectors via Chinese websites. Kosten dan een euro of anderhalf. Beschermen beter bij vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:47
Hoe dan precies? Anders dan wanneer ze toevallig met het scherm op een hoek/punt terecht komen zal een tempered glass protector ook niet veel doen lijkt me. Bij bijna alle kapotte schermen die ik zie is de schade ontstaan doordat de telefoon op een rand/hoek viel waardoor het scherm vanaf de zijkant barst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
The Realone schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:25:
[...]

Hoe dan precies? Anders dan wanneer ze toevallig met het scherm op een hoek/punt terecht komen zal een tempered glass protector ook niet veel doen lijkt me. Bij bijna alle kapotte schermen die ik zie is de schade ontstaan doordat de telefoon op een rand/hoek viel waardoor het scherm vanaf de zijkant barst.
Wellicht niet, in alle andere gevallen wel. Het biedt gewoon evident meer bescherming bij vallen dan een plastic folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-07 22:32
Mijn ervaringen:

Plastic: eenmaal goed aangebracht (wat n hels karwei is) blijft t aardig zitten. Krast vrij makkelijk, voelt goedkoop aan en vlekken gaan er amper af.

Glass: makkelijk aan te brengen en blijft uitstekend zitten. Voelt als het echte scherm en is redelijk krasbestendig. Ook makkelijk schoon te houden.

Grote nadeel is dat glass lang niet zo stevig is als alle reclame doet beweren (met teksten als: Bombproof of filmpjes met mensen die met hamers op de telefoon gaan meppen) maar in werkelijkheid vallen ze tegen, val van de bank hebben hier al 2 glazen niet overleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-07 14:59
Zitten de protectors tegenwoordig wel goed op schermen met gebogen glas aan de zijkanten, denk aan de Lumia 920/930 etc. bijvoorbeeld. Of krijg je dan weer allemaal lucht aan de zijkant, waardoor het plaatsen van een 'protector' een visuele aanslag is voor je telefoon.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Wow, veel reacties in die korte tijd haha :D

Als ik zo de reacties bekijk gaan de meeste voor de glass screenprotectors.
Vinden jullie die dikte niet vervelend dan, of weegt dat niet op tegen de voordelen van glass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
knorde schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:04:

Vinden jullie die dikte niet vervelend dan, of weegt dat niet op tegen de voordelen van glass?
0,3mm. Ik weet het niet hoor, maar knappe jongen als je dan last hebt van extra dikte.

[ Voor 5% gewijzigd door Momus op 27-06-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
knorde schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:04:

Je merkt er bijna niks van, toestellen met een home knop (zoals mijn note3) hebben ofcourse wel de homeknop wat dieper erin liggen maar dit stoort totaal niet.

(ik vind het eigenlijk fijner zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Momus schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:05:
[...]

0,3mm. Ik weet het niet hoor, maar dat merk je echt amper.
Haha ja we hebben het hier over 0,2 mm verschil met folie.

Toch heb ik dezelfde telefoon gezien met 0.1 mm folie en 0.3 mm glass.
Bij folie steekt de home knop (middelste knop onderaan) er nog iets bovenuit en bij glass ligt hij er binnen in.
Misschien let ik er wel teveel op hoor maar ik zie dus wel degelijk duidelijke verschillen.
Toch voelt glass veiliger aan en het is ook helderder.
mission schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:07:
[...]

Je merkt er bijna niks van, toestellen met een home knop (zoals mijn note3) hebben ofcourse wel de homeknop wat dieper erin liggen maar dit stoort totaal niet.

(ik vind het eigenlijk fijner zelfs)
Ik denk dat ik toch maar voor glass ga, misschien is het gewoon even wennen en let je er straks niet meer op.

[ Voor 27% gewijzigd door knorde op 27-06-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
beetje glasplaat is 3 a 4 euro dus bevalt t niet dan is er nog geen man overboord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
mission schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:10:
beetje glasplaat is 3 a 4 euro dus bevalt t niet dan is er nog geen man overboord
De kosten zijn het probleem niet.
Het gaat mij puur om het "uiterlijk" waardoor ik twijfel of ik glass of folie zou doen :P
Maar ik denk dat het de glass wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door knorde op 27-06-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Dat bedoelde ik ook te zeggen, Gewoon lekker een glasplaat kopen en bevalt het niet dan koop je alsnog een folie.

Maar ik denk dat een glasplaat je echt wel gaat bevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:54
Ik heb nu ook tempered glass op mn z3, bevalt prima, maar na een jaar is-ie wel 'af'. Dan blijf je vlekken etc zien en lijkt het ook sneller te vlekken en te krassen.

Wat ik me afvraag, hoe zinvol is het om een tempered glass te kopen voor telefoons met afgeronde schermen, zoals de nieuwste iphone en de xperia x bijvoorbeeld.

Ik vraag dit omdat ik de xperia x performance heb besteld, en die een afgerond scherm heeft.
Dus eigenlijk 3 vragen:
1. Is een tempered glass tegenwoordig nog nodig, gezien de schermen steeds harder en beter worden (gorilla zoveel etc)
2. Hoe is de aansluiting van temp.glass. op een afgerond scherm? (heeft iemand daar wellicht foto's/videos van)
3. Zijn er afgeronde tempered glass protectors?

[ Voor 3% gewijzigd door KoningPaulus op 27-06-2016 19:11 ]

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
KoningPaulus schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:05:
Ik heb nu ook tempered glass op mn z3, bevalt prima, maar na een jaar is-ie wel 'af'.
1. Is een tempered glass tegenwoordig nog nodig, gezien de schermen steeds harder en beter worden (gorilla zoveel etc)
Daar gaat het niet per se om, een protector kan je goedkoop vervangen en je scherm niet.
Ik kan nu zon 3 maand met een protector doen voor het ding of barst door een val, of zo onder de krassen zit dat er echt wel een nieuwe op moet.

Met enkel het telefoon scherm zou dat een serieus dure aangelegenheid zijn.

Want vergeet niet dat hoe goed schermen ook worden, glas krijg je altijd krassen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Bij een tempered glass protector heeft naast de dikte 0,26 - 0,3 mm en 9H voor de hardheid ook 2.5D (afgeronde rand) mijn voorkeur i.p.v. een rechte rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heeft weinig met Android te maken en daarom schopje naar WMO.
Pagina: 1