Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07 15:22
Hoi allemaal,

Ik merk dat er tussen pdf-readers op Android veel verschil zit in de snelheid van het laden van pagina's. Ik lees er boeken mee van zo 1500 pagina's en bladeren is soms niet te doen, als een pagina 10s erover doet om te laden. Pdf's verschillen, maar ook de apps. Weten jullie wat de snelste app is voor dit soort zaken?

Merci.

Reeds geprobeerd zijn:
-Adobe reader
- PDF reader
- WPS office

PDF reader is open source en werkt derhalve - zou je bijna zeggen - maar half. WPS office is relatief snel, maar zodra je wisselt van app en teruggaat, staat de pdf weer op pagina 1. Adobe reader zelf onthoudt de pagina en je kan zelfs notities maken, echter het laden is vrij traag.
De tablet zelf is een Gigaset Qv830, lijkt volgens specificaties op een China-tablet maar hapert eigenlijk nooit en is zeer snel.

[ Voor 41% gewijzigd door r.j.deroos op 27-06-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En, welke heb je al geprobeerd? En waarom zijn ze traag/trager dan je verwacht had op basis van andere ervaringen/reviews?

Vergeet ook niet dat een PDF, afhankelijk van de opmaak, ook gewoon langzaam kan zijn/laden doordat jouw device underpowered is.

Mijn beperkte ervaring met Android leek toch erop te wijzen dat voor "gestandaardiseerde PDF's" gewoon Adobe Reader het beste was; voor overige PDF's leek Sidebooks het fijnste te werken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Een grote factor daarin is ook het toestel wat je ervoor gebruikt, een pdf van 1500 pagina's is 'zwaar' en op een telefoon met niet al te beste hardware zal dit altijd langer duren.

Maar buiten dat... wat heb je zelf eventueel al kunnen vinden of uitgeprobeerd? Als ik bijvoorbeeld google op 'fast pdf reader android' dan krijg ik allerlei lijstjes voorgeschoteld met voor en nadelen van diverse apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Grote boeken upload ik meestal naar Play Books.

[ Voor 8% gewijzigd door hcQd op 27-06-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
r.j.deroos schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:41:
Weten jullie wat de snelste app is voor dit soort zaken?
Welke apps heb je zelf al geprobeerd en waarom bevielen die niet. Het is makkelijk om dit te vermelden, zodat we niet met dezelfde opties aankomen.

Graag even de OP aanpassen, anders zijn we genoodzaakt je topic te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 11:48
Je zit vast helemaal niet op dit advies te wachten, maar heb je al eens een e-reader overwogen? Dit is echt heel veel prettiger lezen dan een tablet, ik heb binnen mijn familie- en vriendenkring aardig wat mensen zo'n ding aangepraat en alleen maar hele positieve reacties gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
De eerste post is aangepast, was inderdaad vergeten te melden welke apps ik al geprobeerd heb.

Ik geloof direct dat een groot probleem ligt bij de opmaak e.d. van de pdf's zelf, sommige zijn 20mb en laden traag, terwijl een van 200mb snel laadt. Ik hoop echter dat er een mooie middenweg is. Ik heb wel eens op internet gezocht naar "quick pdf reader" etc., echter Adobe stond daar altijd bovenaan en die bevalt juist niet genoeg.

Een e-reader overweeg ik inderdaad wel, maar of die zoveel sneller is zodat je kan bladeren? Het zijn leerboeken voor de studie, geen "gewone" boeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
r.j.deroos schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:01:
De eerste post is aangepast, was inderdaad vergeten te melden welke apps ik al geprobeerd heb.
Wat let je om gewoon alle PDF readers te proberen? We kunnen voor jou namelijk niet beslissen wat je niet en wel fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Knielen schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:54:
Je zit vast helemaal niet op dit advies te wachten, maar heb je al eens een e-reader overwogen? Dit is echt heel veel prettiger lezen dan een tablet, ik heb binnen mijn familie- en vriendenkring aardig wat mensen zo'n ding aangepraat en alleen maar hele positieve reacties gehad.
Voor PDFs is een ereader verre van ideaal. Ik heb een ereader (kindle PW) en daar lees ik met veel plezier leesboeken, maar dan wel in epub of mobi formaat. Voor pdf's vind ik het gewoon niet geschikt. De meeste pdf's schalen niet goed op een 5 of 6 inch scherm en plaatjes gaan ook niet lekker.

Ik kon uit de startpost niet zo snel halen over wat voor boeken we het hier eigenlijk hebben. Studie boeken of gewoon leesboeken. In dat laatste geval... converteer die pdf's naar epub met Calibre en idd... investeer in een ereader.

Als het gaat om studieboeken, blijf dan bij een tablet. Op de PC ben ik een tijd geleden overgestapt naar foxit reader (als vervanger van adobe reader). Dat is een lichtere versie en werkt wellicht ook beter op je android apparaat. Aldiko wordt een gezien als een van de beste readers op android (weet alleen niet of die PDF ondersteunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eerste hit op Google op jouw tablet: "The processor quickly struggles" en elders op een site "Een magere GPU, maar wat verwacht je voor deze prijs?".

Het lijkt me mogelijkerwijs dus logisch om te concluderen dat je hiermee helemaal geen PDF's van 200MB wil lezen; het laden (langzame storage & langzame CPU) zijn je eerste struikelblok en het (snel) scrollen door pagina's, zal ook worden beperkt door CPU & GPU.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
Voor de studieboeken op PC ben ik ook overgestapt op Foxit; werkt uitstekend. Wat betreft alle pfd readers proberen: ik heb geen Play store, dus ik moet alles via via downloaden. Kost wel wat meer tijd, dus ik had gehoopt op een mooie tip op het forum. Het lijkt me dat er wel een "snelste" reader moet zijn. Ik ga nu in ieder geval Foxit proberen.

Het zal volgens sommigen inderdaad zo zijn dat de tablet niet snel is, maar hij is stukken rapper dan de 2013 Nexus 7. Daarnaast loopt hij ook nooit vast. Komt wellcht omdat ik 'm gestript heb van alle Google apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:35
Ik denk dat je vooral beperkt wordt door de eigen hardware van de tablet, geheugen(hoeveelheid en snelheid), cpu.

Overweeg om een veel snellere 10" tablet te gaan zoeken of gebruik de tablet voor onderweg, en voor het studeren een pc of laptop (met een 2e monitor in pivot Portret stand.)

studieboeken en handleidingen heb ik zelf altijd bekeken via een gewone 2e of 3e monitor in portret stand. Dat leest voor mij veruit het snelste. een 2e hands simpele 20" 1680x1050 monitor kost je ook niet de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
Bedankt voor de tip. Ik gebruik juist deze tablet omdat hij precies in een doktersjas past, zodat ik gauw e.e.a. kan opzoeken. Aan de andere kant is hij ook net groot genoeg om comfortabel te kunnen lezen.

Foxit pdf lijkt echt een verademing, hartelijk dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Miss_80 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:11:
[...]

Voor PDFs is een ereader verre van ideaal. Ik heb een ereader (kindle PW) en daar lees ik met veel plezier leesboeken, maar dan wel in epub of mobi formaat. Voor pdf's vind ik het gewoon niet geschikt. De meeste pdf's schalen niet goed op een 5 of 6 inch scherm en plaatjes gaan ook niet lekker.
Tip: Download Calibre! Daarmee converteer je PDF naar Mobi en dan lezen ze perfect op de Kindle ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even omzetten naar epub... Dat vind ik in ieder geval een stuk leesbaarder. In ieder geval veel schaalbaarder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:23
Ik lees op mijn Kobo ereader ook gewoon alles in EPUB formaat. Paar keer had ik een PDF boek maar dat werkt helemaal niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
HTT-Thalan schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:40:
[...]

Tip: Download Calibre! Daarmee converteer je PDF naar Mobi en dan lezen ze perfect op de Kindle ;).
I know ;) Dat had ik er onder gezet.

Ik doe niets anders.... ook zeer ideaal om de DRM van een gekocht Kobo book er af te halen zodat ik hem op de Kindle kan lezen

Het blijft echter van belang over wat voor boeken we het hier hebben. Converteren heeft mijns inziens alleen nut als we het hebben over reguliere leesboeken. Bij studie boeken met plaatjes wordt het lastig

[ Voor 21% gewijzigd door Miss_80 op 27-06-2016 15:16 ]

Pagina: 1