Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartaphilus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 14:53
Ik heb getracht om Kodibuntu (Jarvis 16.1) te installeren op een Intel NUC6i3SYK, maar dit is mij helaas nog niet gelukt.

De installatie zelf lijkt goed te gaan, maar er wordt wel aangegeven dat er geen verbinding is met het internet. Dit laatste zal ongetwijfeld komen door het gebrek aan de juist LAN drivers. Als ik na de installatie Kodubuntu prober te starten krijg ik slechts een zwart scherm met een knipperende cursor (video driver issue?).

Zijn er manieren om Kodibuntu op dit system te krijgen of moet ik toch gaan denken aan bijv. een losse installatie van Ubuntu/Windows? Of uitwijken naar OpenElec (Hier is Jarvis geloof ik nog in beta, dus liever niet)?

Alvast bedankt voor jullie input.

hardware:
  • Intel NUC6i3SYK
  • Samsung SM951 128GB
  • HyperX Impact 8GB DDR4 2133MHz SODIMM Kit 8GB DDR4 2133MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Knorhaan schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:29:
...Als ik na de installatie Kodubuntu prober te starten krijg ik slechts een zwart scherm met een knipperende cursor (video driver issue?).

Zijn er manieren om Kodibuntu op dit system te krijgen
Ja, je zal de logging moeten uitlezen om zelf te bekijken welke componenten van het systeem niet werken (of verkeerd werken) en in hoeverre je dus op zoek zal moeten naar omwegen, config-bestandjes of mogelijk een ander OS.

Je zegt zelf al dat er mogelijk drivers ontbreken; net als met elk ander OS kan je hierdoor weigerende functionaliteit ondervinden. Als je niet weet welke componenten er in de NUC zitten en/of er geen drivers voor zijn voor Ubuntu, dan durf ik wel te zeggen dat je het ook niet op OpenElec werkend gaat krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:45
Je kan ook proberen of LibreELEC werkt, dat is de "opvolger" van OpenElec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Ik zie dat er een Intel netwerkkaart in je Intel NUC6i3SYK zit (zowel bedraad, als wifi) Zover ik weet zou dit geen enkel probleem mogen zijn. Zag je tijdens de installatie wel de melding dat er via dhcp een netwerkadres verkregen werd?

Zag je aan het begin van de installatie deze venster?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3577366/kodi%20-%20setup.png

[ Voor 18% gewijzigd door iMars op 27-06-2016 18:56 ]

Koop hier mijn P1 reader :)