Valuta verschillen bij bestellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozeboos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik heb een probleem met het bestellen via Gearbest en de betaling via paypall.

Ik wilde twee items kopen ter waarde van $ 187,12. Vervolgens kom ik op de paypall site en daar wordt mij gevraagd om een bedrag te betalen van € 180,23. Daarbij staat een conversie koers van 1.069.

Als ik dan de actuele koers bekijk is die 1.1043 waardoor ik eigenlijk € 169,527 zou moeten betalen. Of paypall pakt een conversie voordeel of Gearbest pakt dat voordeel. Meest waarschijnlijk is dat paypall dit voordeel neemt omdat zij vermelding maken van een ongunstige conversie koers.

Bestaat er een manier om dit nadeel voor de koper te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ozeboos schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:31:
Ik heb een probleem met het bestellen via Gearbest en de betaling via paypall.

Ik wilde twee items kopen ter waarde van $ 187,12. Vervolgens kom ik op de paypall site en daar wordt mij gevraagd om een bedrag te betalen van € 180,23. Daarbij staat een conversie koers van 1.069.

Als ik dan de actuele koers bekijk is die 1.1043 waardoor ik eigenlijk € 169,527 zou moeten betalen. Of paypall pakt een conversie voordeel of Gearbest pakt dat voordeel. Meest waarschijnlijk is dat paypall dit voordeel neemt omdat zij vermelding maken van een ongunstige conversie koers.

Bestaat er een manier om dit nadeel voor de koper te voorkomen?
Het is vaak een optie (soms wat lastiger te vinden) in paypal. Afhankelijk van de koersopslag van je bank kan het goedkoper zijn om de paypal conversie te accepteren in plaats van die van je bank of creditcard.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Elke bank berekend een andere wisselkoers dan die actueel is. Dat zijn namelijk de kosten voor de transactie. De actuele koers is voor jou als consument daarom ook niet wat je krijgt. Dat percentage verschilt ook nog eens per valuta. Daar ontkom je niet aan. Misschien nog dat je kunt kiezen, zoals Hooglander1 aangeeft. Ik zou alleen niet weten hoe je dat praktisch doet, met PayPal.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Paypal hanteert een erg ongunstige wisselkoers, ze proberen het je ook op allerlei manieren zo moeilijk mogelijk te maken daar van af te wijken.

Afbeeldingslocatie: https://www.shoutmeloud.com/wp-content/uploads/2013/03/PAYPAL-2.png

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl