Toon posts:

Welke receiver kopen??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen..

Ik ben jeffrey 29 jaar en wil graag wat advies over een losse receiver.
Ik heb nu een surround set van Sony.
De BDV-E980W om precies te zijn.
Nu is mijn draadloze achter ontvanger kapot (is drinken overheen gevallen).

Nu zit ik te denken om een losse recieved te kopen om daar de speakers op aan te sluiten.
En dan later een mooie setje speakers op de kop te tikken..

Nu ben ik al een tijdje het internet aan het afzoeken en valt mijn oog op een paar verschillende types..

1. Onkyo tx-nr616 met bd-sp309 (marktplaats)

2. Onkyo ht-rc 660 (marktplaats)

3. Onkyo tx-nr 545 (nieuw)

Ze kosten allemaal 300 euro.
Of jullie moeten betere ideeën hebben.

Mvg jeffrey :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de subwoofer bij deze set aangesloten? 9 vd 10 keer is dat een speciale aansluiting die niet op een normale reciever zit. Dus dat iig eerst controleren.

Daarbuiten heeft t aansluiten van die speakers op een flinke reciever weinig nut, sws moet je dan erg voorzichtig zijn met de volume knop.

Persoonlijk zou ik kijken of je een mooie reciever op de kop kunt tikken, evt via marktplaats. Alleen moet je opletten met onkyo's van 4/5 jaar oud, en eigenlijk wel met de meeste recievers uit dat tijdperk, erg veel problemen met hdmi boards.

Hiernaast ziu ik meteen een mooi setje boekenplank speakers meenemen. Voor 250 euro heb je al een prima setje boston acoustics, polk audio nieuw, of misschien zelfs al wat mooie zuilen 2dehands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18

DjVe

Hatsaflats!

De subwoofer is passief, dus eigenlijk heb je maar één oplossing: de Pioneer VSXS510 receiver. Deze receiver kan een passieve en actieve subwoofer aansturen.Het is overigens ook een prima receiver die prettig geprijsd is + lekker compact is.

Of je moet naast je receiver ook je subwoofer direct willen vervangen. In dat geval zal elke receiver voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een passieve sub.
Die komt er zoiezo een nieuwe. Haha
Ben niet zo te spreken over deze.

Het gaat er mij om dat nu ik een onderdeel kapot het en dan maar een complete nieuwe set moet kopen omdat er niks meer aan te komen is.

in de toekomst wil ik er toch wel flinke speakers aan hangen.
Maar ik zie dat nr 1 de tx-nr616 maar hdmi 1.2 heeft.. is dat erg?
De rest heeft wel 2.0.

Maar de 2 via marktplaats hebben wel aanzienbaar meer vermogen vergeleken bij de nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:55

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:30:
in de toekomst wil ik er toch wel flinke speakers aan hangen.
Maar ik zie dat nr 1 de tx-nr616 maar hdmi 1.2 heeft.. is dat erg?
De rest heeft wel 2.0.

Maar de 2 via marktplaats hebben wel aanzienbaar meer vermogen vergeleken bij de nieuwe.
De TX-NR616 heeft volgens de specsheet HMDI 1.4. Kan ook niet anders aangezien het model over 3D en dergelijke beschikt. Het verschil tussen HDMI 1.4 en 2.0 (of andere versies) is gemakkelijk te vinden via Google.

Vergeet ook het vermogen. Dat kan je niet zo tegenover elkaar zetten doordat er op verschillende manieren wordt gemeten. Tevens weet ik niet wat je onder "flinke speakers" verstaat, maar het formaat zegt niets over hoe makkelijk of lastig een speaker aan is te sturen.

Verder verhuizing naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde eigenlijk 2 wharfdale modus seven speakers als front speakers gebruiken ..
Dus dat zijn redelijk grote lijkt mij.
En de sub ben ik nog aan het zoeken..
Zoek iets met een flinke bas voor een leuk prijsje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 23:57
Is de Marantz NR1606 geen optie? Nu een jaar oud maar voor een leuke prijs te koop (450).
  • HDR
  • 3D
  • Upscaler 1080p
  • Upscaler 4K
  • Ultra HD (4K) 60hz
  • Full HD (1080p)
  • HD ready (720p)
  • Dolby Atmos
  • Dolby TrueHD
  • DTS HD
  • DTS Neural:X
  • DTS:X

[ Voor 63% gewijzigd door lubbertkramer op 27-06-2016 11:03 . Reden: opmaak verbeterd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is net iets boven mijn budget.. ik moet er ook nog een leuke sub bij hebben.. zoek iets voor max 350..

Dus de 3 setjes die ik had gevonden voldoen wel aan die eisen.. Alleen vroeg me af welke het beste is..
Ook met betrekking kwaliteit geluid ..
Moet wel gaan knallen dalijk.. hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:11:
Is net iets boven mijn budget.. ik moet er ook nog een leuke sub bij hebben.. zoek iets voor max 350..

Dus de 3 setjes die ik had gevonden voldoen wel aan die eisen.. Alleen vroeg me af welke het beste is..
Ook met betrekking kwaliteit geluid ..
Moet wel gaan knallen dalijk.. hahaha
Geen optie budget op te rekken en later betere sub erbij te kopen? Reciever koop je niet voor een jaar en dan is een investering + garantie van 450 geen hoog bedrag. Anders blijf je toch op tweedehands hangen of op een reciever die ouder is en dan bijvoorbeeld geen 4K ondersteuning heeft waar je dan straks met een tv mogelijk tegenaan kan lopen als je die een jaar later wil vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar die 4k hebben die andere 3 ook..
Volgens mij hebben die net zoveel opties..
Kan aan mij liggen maar waarom is die marantz dan beter als de andere 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:40:
Maar die 4k hebben die andere 3 ook..
Volgens mij hebben die net zoveel opties..
Kan aan mij liggen maar waarom is die marantz dan beter als de andere 3.
Ik zie de Onkyo tx-nr616 met bd-sp309 en Onkyo ht-rc 660 niet terug in de PW met actuele verkooppunten wat mij twijfel zou geven want je weet nooit hoe de ander ermee omgegaan is en als je dna voor 300/350 deze tweedehands koopt en voor 450 een nieuwe is de keuze niet al te moelijk in mijn geval.

De Onkyo tx-nr 545 maar doet bijvoorbeeld geen upscaling volgens link. Daarnaast is de 1606 DTS:X ready dus mocht je toekomstig willen knallen zoals je dat zei met de nieuwe standaard van Dolby dan is de 1606 in mijn ogen de betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gekeken en mijn tv heeft full HD en geen ultra HD.
Hij is net 1 jaar oud dus ben niet van plan om binnen een paar jaar een nieuwe te kopen..
Dus ik denk dat dan 4k voor mij een overbodige luxe is..

Ik ga nog ff flink op internet rondzoeken naar receivers. Misschien kom ik iets anders tegen waar mijn oog op valt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een setje wharfedale valdus 500 gehaald met 2 valdus 100 erbij..

Kan ik ff mee vooruit.
Iemand ervaring met deze speakers??
ik heb ooit de modus seven gehad maar denk dat deze het ook goed doen
Pagina: 1