Videokaart defect of wat anders? (vaak no input)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• remkot
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-01 15:16
Hallo allemaal,

Misschien hebben jullie een idee.

Bij de vader van een vriend van me, geeft de monitor aan no input.
De computer start wel normaal op, omdat je het windows tune-tje hoord.

Na een reset (powerknop ingehouden zodat deze uit gaat) doet de monitor het wel weer.
Na opnieuw opstarten weer niet.

Ik heb er al een nieuwe monitor neer gezet, en ook een nieuwe kabel.
Ik ga straks echter nog even een andere uitgang proberen van die videokaart, om te kijken of daar een defect in zit.

Mocht dit nou niet allemaal helpen, zou dan alleen de videokaart stuk zijn, of kan dit ook wat anders zijn? Zoals de voeding of het moederboard?

Heeft iemand dit al eens voor handen gehad?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via remkot op 29-06-2016 08:49)

Verwijderd

Misschien handig om alle onderdelen van het systeem te benoemen. Ik kan wel vragen of je de monitor op het moederbord aan wil sluiten maar het zou zo maar kunnen dat een igpu niet aanwezig is. Voor de voeding geldt hetzelfde. Is het op voorhand al slechte kwaliteit dan is het iig beter deze te vervangen ook als dat de oorzaak niet zou zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Misschien handig om alle onderdelen van het systeem te benoemen. Ik kan wel vragen of je de monitor op het moederbord aan wil sluiten maar het zou zo maar kunnen dat een igpu niet aanwezig is. Voor de voeding geldt hetzelfde. Is het op voorhand al slechte kwaliteit dan is het iig beter deze te vervangen ook als dat de oorzaak niet zou zijn.

• remkot
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-01 15:16
Hallo,

Ik heb de hdmi poort gebruikt ipv de vga. En nu werkt hij (tot nu toe) prima.
Het bleek dit keer aan de kaart te liggen.

ABC2401, u heeft gelijk. Ik zal de volgende keer wat meer spects noemen.

Gr
Remko