Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malhy2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-06-2023
Mijn vraag

Mijn dochter heeft Asassins creed unity aangeschaft maar ze is er achter gekomen dat dit spel niet gespeeld kan worden op mijn PC. :(

Relevante software en hardware die ik gebruik

500 Watt PSU , AMD FX-6100 CPU , Radeon HD 6850 , 6 GB ram , SSD samsung 850 EVO 9 256 GB , 2 maal HD rond 500 Gb. ASUS M5A78L mobo.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik zit te kijken naar een andere GPU en ivm de voeding naar 1 met laag Wattage zoals de GTX 750 Ti of een GTX 950 low power. Ik heb 1 6 pins stroomstekker voor de videokaart aanwezig.

Is het spel uberhaupt te spelen met deze configuratie?

Groeten
Ed

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:56
Over welke voeding praten we? De 750ti kan deze game al helemaal niet runnen. En de GTX950 net probleem is als je een snellere GPU neemt dat je Cpu misschien bottleneckt. De rest van je Pc is ook niet super. Ik raad voor deze game minimaal een GTX960/R9 380/480 en een i3 met 8gb geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De minimale systeemeisen voor AC Unity zijn een Phenom ll X4 940 icm een HD 7970. Een FX6100 voldoet aan het minimum, de HD 6850 bij lange na niet. Daar zit dus het probleem.
Volgens reviews: De topgames van dit najaar getest: welke hardware heb je nodig? draait AC beter op nVidia en lijkt de keuze voor een gebruikte GTX 770 of 960 een goede zonder dat de cpu gaat bottleknecken. Deze videokaarten, in ieder geval de 770 en de meeste 960, hebben niet genoeg aan één 6 pins pci-e zodat er ook nog een andere voeding zal moeten komen. Een 500w voeding met slechts één 6 pins zal van bedenkelijke kwaliteit zijn. Een goede 400w heeft normaal gesproken al minimaal twee 6 of twee 6+2 pins pci-e stekkers.
Het geheugen kan nog wel 2gb extra gebruiken, je zal nu 3x2gb hebben, zodat alles in dual-channel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malhy2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-06-2023
De voeding is een 550W coolermaster realpower.
Het spel hoeft zeker niet in de hoogste resolutie te draaien ze is geen hardcore gamer en speelt niet online maar volgt gewoon de verhaallijn in de spellen die ze speelt.
medium resolutie is prima.

Ed