Grapje over redacteur = reactie weg + karma boete?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Carni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
Lastig waar dit precies thuis hoort dus ik hoop dat het hier goed staat.

Ik maakte laatst in een reactie een grapje over een redacteur en zie nu dat de reactie verwijderd is plus een flinke karma boete. Het persoon waar mijn reactie onder stond daar in tegen, schold de redacteur uit. Dat was niet ik. Ik maakte alleen een grapje. Een link naar de reactie zal niet geen want hij is weggehaald. Naar mijn mening is dit een nogal overdreven reactie op een grapje.
Als mijn grapje niet leuk werd gevonden laat je die maar weg, maar karma herstel zou wel leuk zijn.

Groeten!

Beste antwoord (via Carni op 27-06-2016 15:09)

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Carni schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:02:
Het is mij duidelijk dat mijn reactie weg is omdat deze gekoppeld was aan de belediging die verwijderd werd. Neemt niet weg dat ik naar mijn idee ten onrechte bestraft ben en dat dit blijkbaar zo blijft.
Niemand beweert dat de karmaboete wel terecht is. Je bent hier het slachtoffer van een bug betreft het verwijderen van reacties, waar helaas op dit moment niets aan gedaan kan worden.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Jij reageerde op gescheld, dat had je niet moeten doen. Dat gescheld hebben we verwijderd, waarna de reacties daarop als losse onzin in de draad kwamen te staan (wat mij betreft een bug, maar daar moet ik de devvers nog altijd van overtuigen...), dus die heb ik ook maar verwijderd.

Dus helaas, maar het komt gewoon doordat jij op een reactie reageerde waarvan je van te voren al eenvoudig kon zien dat hij waarschijnlijk aangepakt zou worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• panicx72
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-09 15:28
Modbreak:Op de man spelen is nergens voor nodig.

[ Voor 81% gewijzigd door Dirk op 27-06-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Vraag is beantwoord. Nu nog een slotje.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Uit nieuwsgierigheid: staat die karmaboete nog steeds, of wordt dat ook nog met de devvers overlegd?

[ Voor 7% gewijzigd door arnovos op 27-06-2016 13:50 ]

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De karmaboete in inherent het verwijderen van een reactie, maar het verbergen van reacties zou de oorspronkelijke score intact laten en dus geen karmaboete opleveren.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En in dit geval is de karmaboete dus gebleven, ondanks dat TS zijn reactie niet verwijderd is?

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

First world problems
Gewoon genoeg hier komen op een gegeven moment kan het je geen een fuck meer schelen

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

arnovos schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:54:
En in dit geval is de karmaboete dus gebleven, ondanks dat TS zijn reactie niet verwijderd is?
De reactie van de TS is wel verwijderd, maar enkel omdat hij anders niet verdween met de rotzooi erboven. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carni
De karma dip is gebleven zie ik.
Voor alle mede tweakers dus bij deze de waarschuwing: Waag het niet een grapje te maken. Doe je dit toch dan hakken we het weg plus trappen we je karma met een paar honderd naar beneden. Dit account heb ik al vanaf 2010 en heb dit in de 6 jaar die ik het heb nog niet eerder meegemaakt.
Het komt op mij allemaal nogal dictatoriaal en autoritair over.
Je zou gewoon de karma kunnen teruggeven dan kunnen we dit afsluiten en is het klaar. Of wordt er straks voor mij bepaald dat het klaar is door een moderator en komt er een slot op?

[ Voor 19% gewijzigd door Carni op 27-06-2016 14:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:49
Heb je überhaupt wel de reacties gelezen? Het is toch wel duidelijk dat je reactie niet verwijderd is om de grap die jij gemaakt hebt?
Beetje idioot om dan zo uit te vallen tegen de mensen die gewoon een vrij normale uitleg geven van waarom het gebeurt is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Carni schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:46:
De karma dip is gebleven zie ik.
Voor alle mede tweakers dus bij deze de waarschuwing: Waag het niet een grapje te maken. Doe je dit toch dan hakken we het weg plus trappen we je karma met een paar honderd naar beneden. Dit account heb ik al vanaf 2010 en heb dit in de 6 jaar die ik het heb nog niet eerder meegemaakt.
Je zou gewoon de karma kunnen teruggeven dan kunnen we dit afsluiten en is het klaar. Of wordt er straks voor mij bepaald dat het klaar is door een moderator en komt er een slot op?
De karma dip zal ook blijven, het is niet mogelijk om iemand karma te 'geven'. Misschien kun je proberen een Budha beeldje voor iemand te kopen ;).

Zonder gekheid, het is vervelend dat je een karma boete hebt gekregen. Wij, de FP-mods, vinden het ook niet fijn. Daarom hebben wij het ook al neergelegd bij de devvers. Zoals altijd kun je prima grappen maken, het is alleen niet handig om dit te doen bij reacties waarvan je op voorhand makkelijk aan kunt zien komen dat deze verwijderd zullen worden omdat ze alleen bedoeld zijn om te beledigen.

Op de aantijgingen van 'dictatoriaal en autoriteit' ga ik maar niet eens in. Lees alles nog één keer rustig door en ik denk dat het dan allemaal weer goed komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carni
Sleepkever schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:54:
Heb je überhaupt wel de reacties gelezen? Het is toch wel duidelijk dat je reactie niet verwijderd is om de grap die jij gemaakt hebt?
Beetje idioot om dan zo uit te vallen tegen de mensen die gewoon een vrij normale uitleg geven van waarom het gebeurt is.
Mij idioot noemen en vals beschuldigen van uitvallen tegen mensen lijkt me eerder rede voor een karma boete dan het grapje van mij waar geen enkel scheld woord in voor kwam. Het is mij duidelijk dat mijn reactie weg is omdat deze gekoppeld was aan de belediging die verwijderd werd. Neemt niet weg dat ik naar mijn idee ten onrechte bestraft ben en dat dit blijkbaar zo blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Carni schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:46:

Zonder een mening te hebben over jouw niveau van grappen of je karma: de site en het personeel is gebonden aan regels. Overtreed iemand regels, dan hangt er een sanctie aan vast. En sommige regels hangen in een grijs gebied; dat is (intern) dan ter discussie te stellen en mogelijk met terugwerkende kracht te herstellen.

Het lijkt me toch dat je een dergelijke toon (in dit topic) ook niet aan slaat tegen de OvJ of de rechter als je op de snelweg een regel overtreedt en een boete krijgt? Of als de deurwaarder uit naam van de Koning voor je deur staat omdat je je inkomstenbelasting niet betaalt?

Als je geen regels wil of ze zelf wil bedenken/handhaven; start vooral je eigen land/site/community en laat het daar uit de klauwen gieren (of niet).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het is mij duidelijk dat mijn reactie weg is omdat deze gekoppeld was aan de belediging die verwijderd werd. Neemt niet weg dat ik naar mijn idee ten onrechte bestraft ben en dat dit blijkbaar zo blijft.
Niemand beweert dat de karmaboete wel terecht is. Je bent hier het slachtoffer van een bug betreft het verwijderen van reacties, waar helaas op dit moment niets aan gedaan kan worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:07
Je bent al weer 25 punten gestegen door je forumreacties dus nog even doorposten...
Deze boete was 180 punten. Is er nog een boetelijst?

Beledigen redacteur in functie: 180 punten
Iemand rechts voorbij: 150 punten
Snijden: 120 punten
...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Even als user, niet als crewlid want ik kan op de FP niets meer dan andere users.
[...]

Mij idioot noemen en vals beschuldigen van uitvallen tegen mensen lijkt me eerder rede voor een karma boete dan het grapje van mij waar geen enkel scheld woord in voor kwam. Het is mij duidelijk dat mijn reactie weg is omdat deze gekoppeld was aan de belediging die verwijderd werd. Neemt niet weg dat ik naar mijn idee ten onrechte bestraft ben en dat dit blijkbaar zo blijft.
Er is je toch ook verteld waarom dat zo is? De techniek maakt het nu gewoon niet mogelijk om op een andere manier die reactie te verwijderen, en de reactie laten staan zonder de post waarop je reageerde is óók geen optie. Ja, het is lullig, maar niemand kan er ongeacht hoe verongelijkt je nou reageert nu iets aan doen totdat de developers de tijd krijgen om aan het modsysteem te sleutelen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Carni
Migrator schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:07:
[...]

Oké, dan laat ik het hierbij.
Het was natuurlijk ook meer een principe kwestie.

Groeten!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• technorabilia
Ik wil je wel 180 karmapunten doneren maar dat blijft niet te kunnen.
Ik heb daarom je posts maar geliked ondanks dat ik ze eigenlijk niet leuk vind.
Mijn manier van medeleven.

Afbeeldingslocatie: http://www.spiritual-knowledge.net/images/karma.gif

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carni
kraades schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:16:
Ik wil je wel 180 karmapunten doneren maar dat blijft niet te kunnen.
Ik heb daarom je posts maar geliked ondanks dat ik ze eigenlijk niet leuk vind.
Mijn manier van medeleven.

[afbeelding]
Dank u dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:10
Who cares about Karma?
Wat betekent dat eigenlijk?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Tommie12 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:25:
Who cares about Karma?
Getsie, ik krijg karmapunten!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• technorabilia
...en om je nog even een hart onder riem te steken. Het kan altijd erger: markwiering

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carni
kraades schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:38:
...en om je nog even een hart onder riem te steken. Het kan altijd erger: markwiering
Idd hoe krijgt hij dat voor elkaar? -12K karma lol Hij zal wel hoogst persoonlijk een bolus zijn wezen draaien op het bureau van Femme :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Carni schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:46:
[...]

Idd hoe krijgt hij dat voor elkaar? -12K karma lol Hij zal wel hoogst persoonlijk een bolus zijn wezen draaien op het bureau van Femme :P
1 nieuwsbericht, 145 reacties, het gros -2 gescoord... dat komt aan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:18

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Carni schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:46:
[...]

Dat komt ervan als je alleen maar troep zit te posten :P

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:59

Tribits

Onkruid vergaat niet

Tommie12 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:25:
Who cares about Karma?
Je kan het besteden in de Karmastore, en verder is het een beetje een indicatie van je activiteit op deze site. Kan me aan de andere kant nu niet echt indenken dat iemand zich er echt druk over maakt. Ben geloof ik bij een herberekening nog eens 100k aan karma kwijtgeraakt, bummer, maar niet heel erg boeiend.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Pagina: 1