Sinds kort heb ik een vaag probleem met Kodi en/of de Nvidia Shield.
Ik draai Kodi op een Nvidia Shield op een 55" Samsung 4k tv.
Op mijn NAS heb ik een aantal 4k 60fps filmpjes staan, die ik afspeel met Kodi op de Nvidia Shield.
Bij het opvragen van media informatie zie ik het volgende:

Dat is vreemd, schermresolutie 1920x1080, terwijl het bron bestand 3840x2160 is.
Ga ik vervolgens de instelling wijzigen naar "originele grootte" dan zie ik dit:

Wel de originele grootte, maar nog steeds scherm resolutie 1920x1080.
Maar met zoomen op 2.
Dus ik stel zoomen x1 in, en zet die instelling vast voor alle video's.
Echter, de Shield onthoudt deze instelling niet. De instelling gaat terug naar "aangepast" en staat weer op 1920x1080. En als ik "originele grootte" weer selecteer staat zoomen weer op 2.
In de Nvidia Shield staan de instellingen correct:

De vraag is nu, waarom schaalt Kodi / Shield die 4k bestanden terug naar 1080p?
(Dit is nog maar sinds kort, dit was in het begin niet zo, en ik heb niets aan de instellingen verder veranderd).
Ik draai Kodi op een Nvidia Shield op een 55" Samsung 4k tv.
Op mijn NAS heb ik een aantal 4k 60fps filmpjes staan, die ik afspeel met Kodi op de Nvidia Shield.
Bij het opvragen van media informatie zie ik het volgende:

Dat is vreemd, schermresolutie 1920x1080, terwijl het bron bestand 3840x2160 is.
Ga ik vervolgens de instelling wijzigen naar "originele grootte" dan zie ik dit:

Wel de originele grootte, maar nog steeds scherm resolutie 1920x1080.
Maar met zoomen op 2.
Dus ik stel zoomen x1 in, en zet die instelling vast voor alle video's.
Echter, de Shield onthoudt deze instelling niet. De instelling gaat terug naar "aangepast" en staat weer op 1920x1080. En als ik "originele grootte" weer selecteer staat zoomen weer op 2.
In de Nvidia Shield staan de instellingen correct:

De vraag is nu, waarom schaalt Kodi / Shield die 4k bestanden terug naar 1080p?
(Dit is nog maar sinds kort, dit was in het begin niet zo, en ik heb niets aan de instellingen verder veranderd).