RAM sticks van verschillende grootte mixen

Pagina: 1
Acties:

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Gewoon even ter bevestiging van wat ik al denk:
Ik draai nu twee sticks Corsair Vengeance van 4 GB per stuk. In totaal dus 8GB. Ik heb nog twee slots over. Kan ik hier twee sticks Corsair Vengeance van 8 GB per stuk bij zetten voor een totaal van 24 GB RAM? Latency en snelheid is verder hetzelfde, is enkel modulegrootte die verschilt. Ik neem aan dat dit gewoon werkt?

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:13
Ja dat kan, zolang je moederbord het aantal GB ondersteund en het dezelfde modules zijn (in jouw geval wel, dus dat zal moeten werken). Meeste moederborden met 4 RAM sloten ondersteunen max. 32 GB, dus 24 GB zal geen probleem zijn :).

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Waarschijnlijk wel maar even goed kijken naar het volgende:
  1. Moederbord geheugen module ondersteuning, pdfje op de site van de fabrikant waarschijnlijk.
  2. Moederbord handleiding hoe je het moet plaatsten.
  3. CPU comptabiliteit met geheugen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente | Proton $20 referral

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-01 03:33
Ja, dat kan met de meeste moederborden zonder problemen. Kijk anders even in de handleiding of er bijzonderheden zijn. Houd er rekening mee dat alle modules op de laagst ondersteunde snelheid gaan lopen, al zal dat in de meeste gevallen weinig uitmaken.

Even in perspectief. Ik kan me dezelfde discussie herinneren toen ik ooit 4 sticks van 8MB (MB ja, dit is wat, 15 jaar geleden) in m'n moederbord stak en er maar 28MB herkend werd. Ik baalde hiervan, maar de meesten zeiden, ach, 28MB is toch plenty :)

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Dank allen. Ja de snelheden en latencies en dergelijke zijn allemaal hetzelfde, en de sticks staan ook op de memory QVL van de fabrikant. Dan ga ik ze nu bestellen! :)