Toon posts:

no signal na verwijderen grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn zoon bij de kringloop een oudere Desktop gekocht voor als hij straks op kamers gaat voor zijn studie (zie specs hieronder). Naast zijn kleine laptopje wil hij graag een wat groter scherm om te studeren. Het idee is om, ook gelet op de beschikbare ruimte, een LCD tv zowel als monitor als TV te gebruiken.
De eis: tekstverwerken en internetten. Niets bijzonders dus. Daarnaast moet het ook mogelijk zijn om zonder schokken een hd film via YouTube of Netflix te kijken. De pc deed het prima. Door (mijn stommiteit?) nu niet meer...

Thuisgekomen de PC aangezet. We wilden de pc gelijk updaten naar Windows 10. Dat ging niet omdat de grafische kaart niet door windows 10 ondersteund wordt. Tijdelijke oplossing (dacht ik): de grafische kaart er uit (stroom losgekoppeld) en de, monitor aansluiten op de VGA van het moederbord. Het plan was om later op zoek te gaan naar een grafische kaart die wel ondersteund wordt door Windows 10 en waarmee je HD films kunt kijken.

Het probleem: nadat ik de kaart er uit gehaald had gaf de PC geen beeld meer door naar de monitor (melding "no signal" op de monitor). Monitor had ik aangesloten op de VGA aansluiting van de PC. Ook nadat ik de grafische kaart weer in de pc deed had ik geen beeld. Niet bij de de vga van de kaart en niet bij de vga van het moederbord. Omdat ik de logica hiervan niet snapte heb ik de grafische kaart gestopt in een oude desktop die ik nog had staan. Het vreemde is dat ook die desktop nu geen signaal meer geeft aan de monitor.

Kortom: de pc start zo te horen netjes op maar laat met of zonder kaart geen beeld meer zien. Hetzelfde gebeurde bij een oude pc die ik nog had staan.
Op het web wat gezocht maar niets kunnen vinden. Iemand had de tip om de knoopcelbatterij van het moederbord er 10m. uit te halen terwijl alle snoeren losgekoppeld zijn. Geen effect.
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd gedaan heb en wat een eventuele oplossing is? Die pc kost me de kop niet (30 euro) maar ik snap er geen sikkepit van.

Ik ben geen ict wonder dus graag eenvoudige antwoorden :-)

Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD 64X2 Dual Core 3.1 Ghz
ATI Radeon X1650 videokaart
Windows 7 sp1 64 bit

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunoLepsi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2024
Kan zijn dat je geen geintregeerde videokaart hebt die je nodig hebt daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anders zit er toch geen vga aansluiting op? Trouwens de andere pc heeft sowieso een geïntegreerde videokaart en die deed het ook niet meer.
Bovendien doet de pc het ook niet meer MET videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Staat de monitor, of TV, nog wel op de juiste ingang?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In de bios duiken en de instellingen veranderen naar auto of vga- pci of pci-vga

Ps, als je niet in de bios kan komen, bios reset geven via de jumpers dan springt de bios naar de default settings

[ Voor 48% gewijzigd door uroy op 26-06-2016 22:28 ]

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uroy schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:25:
als je niet in de bios kan komen, bios reset geven via de jumpers dan springt de bios naar de default settings
Uhhh....hoe doe je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uroy
  • Niet online
Handleiding van je mobo downloaden, daar staat in wat je moet doen
Of stop de vga-kaart terug en dan kan je de bios induiken

[ Voor 12% gewijzigd door uroy op 27-06-2016 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 16:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Staat de monitor op de juiste input? Niet op bijv DVI of HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1
Met de VGA kaart krijg ik ook geen signal meer. Dat snapte ik juist niet.
2
Input monitor correct. Trouwens vergeten te zeggen dat ik 2 monitors getest hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 00:23:
1
Met de VGA kaart krijg ik ook geen signal meer. Dat snapte ik juist niet.
2
Input monitor correct. Trouwens vergeten te zeggen dat ik 2 monitors getest hebt.
Ben je de voeding van de vga vergeten in te pluggen als die er 1 op zit

Pagina: 1