Toon posts:

Windows 10 instal hulp nodig!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een probleem met het installeren van Windows 10 mijn PC blijft opnieuw opstarten na dat ik mijn "basic things heb ingevuld zoals land en tijdzone". Nadat ik dit heb ingevuld zegt die wait a moment vervolgens start die opnieuw op kan ik kiezen welke Windows ik wil 8 of 10 en dan begint het weer van vooraf aan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Safemode, werkt niet kan ik ook niet inkomen.
Weer inloggen via Windows 8, kan ook niet.
Enkele dingen ontkoppelt zoals headset (randapparatuur)
Express settings en custom settings

Wat ik wel kan
In de bios.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2016 20:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 20:51

TommieW

Numa numa.

Je zegt een installatie te willen doen. Waarom verwijder je dan niet gewoon alle partities bij de setup van Windows 10?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

En als je [shift] ingedrukt houdt bij het opstarten, nét nadat je scherm aanspringt? - dit zou je naar het volgende scherm moeten brengen:

Afbeeldingslocatie: https://home.bt.com/images/W10-Safe-Mode-02-Safe-Restore-02-136400829129602601

Hierin kun je kiezen voor 'troubleshoot' en een herstelpunt terugzetten of je Windows opnieuw installeren.

En anders wellicht opstarten via een bootable USB stick of een Windows DVD? Lijkt mij dat een herinstallatie van je systeem de beste/enige optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Data backuppen. Clean install doen op een aparte partitie (C) en je data terugzetten op de tweede partitie (D). Zodra je een en ander op orde hebt een Image maken vd C schijf zodat, als je eens problemen hebt, deze weer snel terug kan zetten. Heb je in 1 keer alles op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ten eerste begrijp ik niet wat je bedoelt met de partities verwijderen.
Ten tweede het scherm krijg ik niet als ik shift ingedrukt houd.
Dus lijkt mij het inderdaad een goed idee om de installatie opnieuw uit te voeren alleen deed ik dit de vorige keer via mijn interne harde schijf. Nu ga ik het dus op een USB zetten ik neem aan dat ik dan gewoon alle files op de USB stick moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En maakt het hierbij uit of er nog andere bestanden op de USB staan.

Verder heb ik trouwens ook gelezen dat het kan helpen als je je network features van je moederbord uitzet (via de bios). Ik heb een asrock moederbord, ik heb al op internet gezocht maar ik kan niet vinden hoe dit moet.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zorg voor een lege usb stick, vervolgens kun je een bootable USB aanmaken met bv. de microsoft tool

Het is me nu niet duidelijk of je een upgrade probeert te doen of een schone installatie? En of je meerdere harde schijven hebt aangesloten tijdens de installatie van windows 10.

Bij een schone installatie kun je gewoon alle partities op de bootschijf verwijderen en vervolgens nieuwe aanmaken. Zorg eerst wel voor een backup van de bestanden die je wilt behouden. Maar zo te lezen is het daar al te laat voor......Daarnaast is het verstandig om andere aangesloten harde schijven voor de installatie even los te koppelen zodat er geen bestanden naar deze schijven geschreven kunnen worden.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling was een upgrade, maar ik ga nu wel proberen via een USB dan. Ik ga dit proberen en laat het vervolg weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft natuurlijk weinig met voedingen of printers te maken; zaken die wél in OH horen. Schopje naar WOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is hier op Tweakers een compleet forum voor installatie etc van Windows 10. Ff zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:47
Pagina: 1