Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is dit het teken dat mobo stuk is?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ging vandaag me BIOS in omdat me pc niet wilt booten, ik krijg namelijk dan een error. Maar ik zag dat me bios chaotisch was.

Nu denk ik dus dat me mobo kapot is, het ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2i78jf7.jpg

Ik heb ook me ramsticks verwijderd en me pc gaf geen POST beep.

Betekent dit dat me moederbord stuk is?

Bedankt.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:41

Zorian

What the fox?

En welk moederbord hebben we het over?
Zit er een optie op on de bios te flashen via een usb stick? In dat geval kan je proberen de nieuwste bios opnieuw te flashen, om een mogelijke corrupte bios te fixen.
Probeer ook even een ander scherm via een ander soort aansluiting. Het heeft ergens ook wat weg van een foute resolutie namelijk.

• rik452
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-11 02:02
Je kan ook proberen om bijvoorbeeld een CMOS reset te doen!

Verwijderd

Topicstarter
Zorian schreef op maandag 27 juni 2016 @ 03:15:
En welk moederbord hebben we het over?
Zit er een optie op on de bios te flashen via een usb stick? In dat geval kan je proberen de nieuwste bios opnieuw te flashen, om een mogelijke corrupte bios te fixen.
Probeer ook even een ander scherm via een ander soort aansluiting. Het heeft ergens ook wat weg van een foute resolutie namelijk.
Het gaat om de msi 970a-g46. Heb al reset gedaan met de jumper, zonder succes

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-11 17:47
Restore defaults dan, zo te zien vooralsnog is je bord ok, als hij in de bios kan komen zoals nu.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:16:
Restore defaults dan, zo te zien vooralsnog is je bord ok, als hij in de bios kan komen zoals nu.
Ook geprobeerd, lukt helaas niet

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:14:
[...]

Het gaat om de msi 970a-g46. Heb al reset gedaan met de jumper, zonder succes
Een reset is niet wat ik bedoelde. Heb je al geprobeerd de bios opnieuw te flashen?

Verwijderd

Topicstarter
Zorian schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:20:
[...]

Een reset is niet wat ik bedoelde. Heb je al geprobeerd de bios opnieuw te flashen?
Ga ik nu proberen, moet ik de bios op een usb zetten via een andere pc? Want ik kom windows namelijk niet in.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:21:
[...]

Ga ik nu proberen, moet ik de bios op een usb zetten via een andere pc? Want ik kom windows namelijk niet in.
Ja dat lijkt me handig. En dan proberen in de BIOS naar M-Flash te gaan en daar de BIOS te kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Zorian schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:42:
[...]

Ja dat lijkt me handig. En dan proberen in de BIOS naar M-Flash te gaan en daar de BIOS te kiezen.
Ik ga het proberen, ik laat t je weten

Edit:

Ik kan helaas niet bij M-flash komen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2016 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zorian schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:42:
[...]

Het flashen heeft helaas niet gewerkt..

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Zo, die is kapot!

Maar, heb je al een losse GPU geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Red-Front schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:17:
Zo, die is kapot!

Maar, heb je al een losse GPU geprobeerd?
Nope geen andere gpu geprobeerd. Heb ook geen intergraded gpu. Maar zal de gpu t zijn denk je?

Ik heb windows weer werkend gekregen, gpu drivers geinstalleerd maar windows herkent alsnog me gpu niet.

• Red-Front
Daar is wel kans op, maar de GPU zit in je processor.

Verwijderd

Topicstarter
Red-Front schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:43:
Daar is wel kans op, maar de GPU zit in je processor.
Heb een fx6300 zonder gpu erin.

Ik kreeg ook ooit een bsod met bad video drivers ofzo. Was op dat moment overwatch aan het spelen.

Maar ik vind het raar dat me bios zo chaotisch is. Daarom twijfel ik of t gpu of mobo is. Kan een gpu dit ook veroorzaken?

• Red-Front
Ik had niet goed gelezen, maar ik zet nog steeds mijn geld in op je GPU.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Lijkt mij ook wel iets met GPU,
Als je in windows kan komen zal je moederbord niet zo gauw het probleem zijn.

Drivers van je GPU niet werkende krijgen + datgene in de BIOS wijst eerder naar de videokaart dan het moederbord zelf denk ik.

moederbord flashen kan ook vanuit windows zelf, maar let wel goed op wat je doet, mijn BIOS is daar ooit eens corrupt mee geraakt, gelukkid had ik dual bios. :D

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
mirno schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:00:
Lijkt mij ook wel iets met GPU,
Als je in windows kan komen zal je moederbord niet zo gauw het probleem zijn.

Drivers van je GPU niet werkende krijgen + datgene in de BIOS wijst eerder naar de videokaart dan het moederbord zelf denk ik.

moederbord flashen kan ook vanuit windows zelf, maar let wel goed op wat je doet, mijn BIOS is daar ooit eens corrupt mee geraakt, gelukkid had ik dual bios. :D
Had het zonet idd via windows gedaan :) bios is met succes geupdated. Maarja nogsteeds de zelfde problemen, jullie denken mijn gpu dus? Las ook ergens opeens dat t ook aan PSU kan liggen maar daar ga ik niet vanuit denk? :S

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 16:08 ]

• Red-Front
Ja, ik denk nog steeds je GPU.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, oke

Wel raar, mn gpu heeft t altijd goed gedaan. Op full load was ie ook 80 graden

• Zorian

Zorian

What the fox?

Welke GPU heb je überhaupt?

Verwijderd

Topicstarter
MSI GTX 770 Gaming 2GB

• Red-Front
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:28:
[...]

Hmm, oke

Wel raar, mn gpu heeft t altijd goed gedaan. Op full load was ie ook 80 graden
Dat zegt toch niets? De tandwielen op mijn racefiets slijten ook, ook al fiets ik normaal. Remblokjes ook. De kabel naar mijn derailleur zou elk moment kunnen knappen. Raar, want hij schakelde altijd goed. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Red-Front schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:38:
[...]

Dat zegt toch niets? De tandwielen op mijn racefiets slijten ook, ook al fiets ik normaal. Remblokjes ook. De kabel naar mijn derailleur zou elk moment kunnen knappen. Raar, want hij schakelde altijd goed. _/-\o_
Haha ja maarja. Nooit verwacht dat mn kaart al na 2,5 jaar stuk is

• Red-Front
Ik ook niet.

Wat ik ook vreemd is is dat je op helpmij.nl het volgende post:
Gister toen ik thuis kwam zag ik dat mijn resolutie opeens heel laag was. Ik dacht meteen het ff op te lossen en de resolutie goed te zetten, maar ik kon het niet wijzigen.

Toen ondernam ik een volgende stap en dat was kijken of de drivers van me gpu nog geinstalleerd was, dat was dus gewoon geinstalleerd. Echter in apparaatbeheer herkende mijn pc mn kaart niet.

Toen verwisselde ik me kaart van pci slot, het werkte eventjes maar 1 minuut na het opstarten werd me scherm zwart, me pc draaide nog en toetsenbord viel ook uit.

Toen besloot ik windows opnieuw te installeren waarna ik deze melding kreeg: 'The computer restarted unexpectedly or encoured an unexpected error. Windows installation cannot proceed'

Ligt het nou aan mn moederbord of me videokaart? Ben op t moment radeloos.
Link

Deze heren komen er niet uit, dus maar op Tweakers proberen met minder relevante informatie. 8)7
Terwijl uit het topic op helpmij.nl eigenlijk wel direct op te maken dat het probleem gerelateerd is aan de GPU en hier op Tweakers ontwijk je de GPU gerelateerde antwoorden, lijkt het wel.

Het is tijd om de staat van je videokaart te accepteren, hoe moeilijk het ook zal zijn. :'(

Nu ik toch bezig ben nog mijn allerlaatste kleine tip. Ik ben verder ook niet goed in taal.

[ Voor 114% gewijzigd door Red-Front op 28-06-2016 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Red-Front schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:42:
Ik ook niet.

Wat ik ook vreemd is is dat je op helpmij.nl het volgende post:

[...]

Link

Deze heren komen er niet uit, dus maar op Tweakers proberen met minder relevante informatie. 8)7
Terwijl uit het topic op helpmij.nl eigenlijk wel direct op te maken dat het probleem gerelateerd is aan de GPU en hier op Tweakers ontwijk je de GPU gerelateerde antwoorden, lijkt het wel.

Het is tijd om de staat van je videokaart te accepteren, hoe moeilijk het ook zal zijn. :'(

Nu ik toch bezig ben nog mijn allerlaatste kleine tip. Ik ben verder ook niet goed in taal.
Klopt, toen ik dit topic maakte kwam ik net achter dat chaotische bios, dat trok me in twijfel waardoor ik t hier ging vragen

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Je kan voor relatief goedkoop een Radeon 7950 als vervanger nemen, <€100 zijn die 2e hands.
Of je kan kiezen voor meer power en gaat voor de nieuwste GTX1070 bijvoorbeeld.
Hoewel die GTX1070 wat prijzig is en overkill met een full HD monitor.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
mirno schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:28:
Je kan voor relatief goedkoop een Radeon 7950 als vervanger nemen, <€100 zijn die 2e hands.
Of je kan kiezen voor meer power en gaat voor de nieuwste GTX1070 bijvoorbeeld.
Hoewel die GTX1070 wat prijzig is en overkill met een full HD monitor.
Ik ga denk voor de MSI GTX 970
Pagina: 1