"All-round" pc van rond de €2000,-

Pagina: 1
Acties:

• ikjageenidee
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06-2023
Hai tweakers :)

Dit zal mijn eerste systeem worden, vooralsnog heb ik altijd mijn laptop gebruikt waar ik tegenwoordig (eigenlijk al 3 jaar) niet meer genoeg aan heb. Tijd voor een upgrade, dus!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem natuurlijk gebruiken voor algemeen internetgebruik, dat is logisch :P Daarnaast ben ik een software developer en doe ik het een en ander waarvoor hyper-threading belangrijk is, vandaar een i7. Ik game ook wel heel wat.

Verder ga ik er een triple boot van maken, met Windows 10 en linux zoals op mijn laptop, en Windows 7 (waar ik nog een licentie voor heb).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer 2000 euro gaan besteden, inclusief een toetsenbord en beeldscherm. Een paar honderd meer of minder kan, als daar een goede reden voor is, maar bij voorkeur <2100 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een muis+mat, de logitech g602 en een steelseries qck mini, die ik mee wil nemen aangezien ze nog gewoon perfect werken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb, zoals ik in het begin al zei, een processor met hyper-threading nodig.
In eerste instantie neem ik een 25" 1440p monitor, en later als ik dat nodig vind (waarschijnlijk wel) koop ik er dan een tweede bij.
Ik wil een goede gpu waar de komende paar jaar mee te werken valt. Ik bedacht dat de 980ti misschien wel het voordeligst was, aangezien de prijs daarvan naar beneden is gegaan. De 1070 zou eigenlijk beter zijn, maar die is erg slecht verkrijgbaar en ik wil dit systeem eigenlijk zsm. kopen.
Ik wil graag een mechanisch toetsenbord, maar ik heb nog nooit op zo'n bord getypt, dus ik weet niet welke switch bij mij past (is er toevallig iemand in Zwolle bij wie ik het kan uitproberen, of een winkel...?). Voor het toetsenbord vind ik het ook belangrijk, dat het er een beetje strak/basic uitziet, dus niet zoals bijvoorbeeld de logitech g910. (maar wel zoals in mijn lijst staat)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar nvidia voor de videokaart, al weet ik niet echt waarom. Als AMD een veel betere kaart voor dezelfde prijs heeft, sta ik daar natuurlijk voor open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil mijn computer zo stil mogelijk hebben, zonder dat dat afdoet aan de prestaties. Daarom heb ik gekozen voor deze case en koeler (Ik had gelezen dat die goed koelde en stil was).

Ga je overklokken?
Ik ben eigenlijk niet van plan om te overklokken. Vind ik een beetje griezelig enzo :| Als er hele goede redenen zijn om het wél te gaan doen, dan kan ik kiezen voor de 6700k met een z170 bordje.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb voor de 6700 met een h170 bord gekozen, omdat ik niet van plan ben om te overklokken. Voor ~70 euro meer kan ik een wel overklokbare versie van beide nemen, maar is dat het waard? Dit is echt het punt waar ik het minst zeker over ben...
Ook heb ik dus geen flauw idee welke switch ik het fijnst zal vinden, ik typ nu alleen maar op laptop toetsenborden... Ik heb voor dit toetsenbord gekozen, omdat de mx brown switches mij de veiligste keuze leken. Ik zou het alleen wel graag willen uitproberen :/
Voor Windows 10 zie ik door de bomen het bos niet meer en weet niet goed waar/welke versie ik moet kopen, heeft iemand een aanrader?

Als er verder nog punten zijn waarop dit systeem verbeterd kan worden voor min of meer dezelfde prijs, hoor ik dat ook heel graag!

Dit is het systeem zoals ik het heb samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 299,-€ 299,-
1ASRock Fatal1ty H170 Performance€ 114,95€ 114,95
1Inno3D iChill GeForce GTX 980 Ti X3 DHS€ 528,50€ 528,50
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 93,95€ 93,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 329,-€ 329,-
1Scythe Kotetsu€ 29,95€ 29,95
1Ducky Shine 5 (MX Brown)€ 160,49€ 160,49
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 50,95€ 50,95
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.940,59

Verwijderd

Overklokken levert tegenwoordig te weinig meer op om de meerprijs te rechtvaardigen.

Als je geen opslag in RAID gaat gebruiken heeft een H170 ook weinig nut. Een B150 bord is dan goed genoeg en met een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P heb je dan een prima bord te pakken.

• ikjageenidee
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik lees dat die kaart iets kleiner is dan de standaard atx, dus gaat dat wel passen in de behuizing, en past de videokaart (want die is 2.5/3 slots dik) daar wel in?

Verwijderd

ikjageenidee schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:12:
Ik lees dat die kaart iets kleiner is dan de standaard atx, dus gaat dat wel passen in de behuizing,
Geen probleem
en past de videokaart (want die is 2.5/3 slots dik) daar wel in?
Geen probleem

• pjot1
  • Niet online
Mooie build!

Toch zou ik voor de 1070/1080 gaan! Een 1070 is net zo duur en levert betere prestaties! Die levertijd overleef je wel met de igp! :)
Je voeding kan dan ook naar de 450w!

[ Voor 11% gewijzigd door pjot1 op 27-06-2016 18:26 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.