NAS + Camera's zonder internet te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo,

Ik wil graag bij mijn een kennis, waar ze geen internet hebben (jaja ze bestaan nog, het is een ouder stel), een Synology NAS + camera's gaan plaatsen.

Mijn vraag is, kan ik zonder internet aansluiting een NAS gebruiken met bijbehorende camera's?
Ik kan toch gewoon een router aanschaffen, wifi configureren, geen kabel in de WAN-poort stoppen en dan werkt het toch gewoon zoals een normaal netwerk maar dan zonder internet?

Volgens heb ik dan nodig:
- Router (voor interne netwerk)
- Synology NAS
- Camera (wifi mogelijkheid)

Alvast bedankt voor de info!

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat zou volgens mij gewoon moeten werken ja. Hoogstens dat je bij het opzetten een uitdaging hebt met het installeren van bijvoorbeeld packages op de NAS voor het beheer van de camera's. En updates zijn natuurlijk ook lastig. Bij gebrek aan internetverbinding zijn updates iets minder belangrijk (want minder beveiligingsrisico), maar toch.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

John Doos

ClaudZaque

Zou moeten kunnen, want Surveillance Station ondersteunt dit gewoon.
Wat je zou kunnen overwegen is omdat de initieele setup bij jezelf thuis uit te voeren van de NAS en router.

Zo zou je het zooitje voor kunnen configureren, en alleen hoeven aan te sluiten op locatie bij je kennis.

EDIT: zoek van tevoren uit of de gekozen camera's ondersteunt worden door surveillance station.
https://www.synology.com/nl-nl/compatibility/camera

[ Voor 20% gewijzigd door John Doos op 27-06-2016 14:07 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op zich ideaal; hoef ik alleen maar de NAS te jatten tijdens inbraak en alle camerabeelden zijn weg. Of heb jij of de kennis al nagedacht hoe de camerabeelden elders worden geplaatst? Nofi maar dit is natuurlijk een opstelling van likmevestje; hang dan voor een paar tientjes nepcamera's op want met een beetje geluk/ongeluk zijn er toch geen beelden te zien.

Je zou allicht nog kunnen kijken naar een router met een 4G-module (dus waar een SIM-kaart in kan) en door goed finetunen van de camera's/detectie, alsnog beelden naar buiten sturen op het moment dat er beweging is en niemand is thuis ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

MAX3400 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:11:
Op zich ideaal; hoef ik alleen maar de NAS te jatten tijdens inbraak en alle camerabeelden zijn weg. Of heb jij of de kennis al nagedacht hoe de camerabeelden elders worden geplaatst? Nofi maar dit is natuurlijk een opstelling van likmevestje; hang dan voor een paar tientjes nepcamera's op want met een beetje geluk/ongeluk zijn er toch geen beelden te zien.
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat het doel van het camerasysteem is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:41
Koop geen nas, maar koop een camerasysteem all-in-one inclusief camera's.
Je kunt hier ook niet op afstand assisteren door even in te loggen, je bent veel beter af door gewoon iets out-of-the-box te kopen wat speciaal voor dit doel gemaakt is.

Besteed wel voldoende geld, anders eindig je met een systeem waar je spijt van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xenor schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:03:
Ik kan toch gewoon een router aanschaffen, wifi configureren, geen kabel in de WAN-poort stoppen en dan werkt het toch gewoon zoals een normaal netwerk maar dan zonder internet?

- Synology NAS
Synology NAS heeft ook router functies aan boord (zoals DHCP server) waardoor je ook alleen met een Access Point uit zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

MAX3400 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:11:
Als je de NAS ergens plaatst waar niet snel iemand kijkt, bijvoorbeeld achter dozen op zolder ofzo, dan is de kans dat de NAS mee wordt genomen vrij klein.
jeroen3 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:21:
Koop geen nas, maar koop een camerasysteem all-in-one inclusief camera's.
Je kunt hier ook niet op afstand assisteren door even in te loggen, je bent veel beter af door gewoon iets out-of-the-box te kopen wat speciaal voor dit doel gemaakt is.
Heb je wel eens met Surveillance Station gewerkt? Ik krijg de indruk van niet namelijk :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Jazeker. Het werkt prima, soms een beetje traag. En je moet een beetje om de plugins heen bij je browser.
Maar voor leken is het zeker geen oplossing die ik kan aanraden. Daar is het net iets teveel alleskunner voor.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 27-06-2016 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Duidelijk, ik weet voldoende!
Technisch is het dus goed mogelijk, tecnische installatie bij mij thuis doen ivm updates ed. en vervolgens is het mogelijk om de nas te plaatsen.

Ook al denk ik toch dat ik voor een niet nas-camera systeem maar een basic all in one systeem.

Thanks voor de info!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat is het punt van een camerasysteem als je de beelden niet kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08 00:18
Ik heb een gelijkaardige installatie gedaan in de zaak van een kennis.
We hebben hier een set gekocht,lijkt me toch minder prulwerk en is meteen dedicated materiaal.
Werkt zonder problemen en gemakkelijke setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
xenor schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:03:
Hallo,

Ik wil graag bij mijn een kennis, waar ze geen internet hebben (jaja ze bestaan nog, het is een ouder stel), een Synology NAS + camera's gaan plaatsen.

Mijn vraag is, kan ik zonder internet aansluiting een NAS gebruiken met bijbehorende camera's?

- Synology NAS

Alvast bedankt voor de info!
Je zou ook kunnen kijken naar IP camera's met ethernet ipv wifi. In principe kun je die dan rechtstreeks op de lan-poort(en) van de NAS aansluiten. Dan kun je zonder router af, en zit je niet met potentieel onbetrouwbare wifi-verbindingen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Zo'n set kost je wel een paar honderd euro. Gemiddeld 100 per camera + 100 voor de DVR.
Maar dat kost een NAS ook, zeker als je de extra features van de NAS niet benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:38:
Synology NAS heeft ook router functies aan boord (zoals DHCP server) waardoor je ook alleen met een Access Point uit zou kunnen.
DHCP is geen router functie (op de syno heb je hoe dan ook meer dan 1 interface nodig), maar de syno kan dat idd zelf draaien.
Een Syno kan zelfs ook als AP dienen met een usb dongle.
u_nix_we_all schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:15:
Je zou ook kunnen kijken naar IP camera's met ethernet ipv wifi. In principe kun je die dan rechtstreeks op de lan-poort(en) van de NAS aansluiten. Dan kun je zonder router af, en zit je niet met potentieel onbetrouwbare wifi-verbindingen.
Waarom zou je wifi alleen mét router kunnen ? Dat is natuurlijk onzin.

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 27-06-2016 20:42 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1