Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Modem Factory reset

Pagina: 1
Acties:

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-10 22:05
Hallo,
ik ben mijn wachtwoord kwijt voor mijn modem, nu wil ik hem terug zetten naar factory reset; zodat ik weer kan inloggen, als ik dit doe is het dan zo dat alle apparaten die waren ingelogd op het modem worden verwijderd?

mvg. Daan

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Ik neem aan dat je het hier over een modem router hebt?

De meeste modem routers die je van je provider krijgt houden hun instellingen voor het maken van de internet verbinding. Als er ook een accespoint in zit (WiFi) dan zal hiervan de netwerk naam en het wachtwoord ook weer naar default terug gaan, echter kun je dit na de reset wel weer instellen op de oude naam en wachtwoord, waardoor je niet alle apparatuur opnieuw hoeft in te stellen.

Mocht je ooit andere instellingen in het modem/router gedaan hebben (poort open zetten of vaste ip adressen ingesteld of .......) dat zal allemaal weg zijn na de reset, en moet je dus mogelijk opnieuw doen

Als dit je niet duidelijk genoeg is, geef dan wat meer informatie. Welke modem(router) gaat het om, merk+ type en welke internet provider? Hangt er nog meer aan in je eigen netwerk? dat soort informatie.