Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Nu mijn Sony z2 tablet het heeft begeven ben ik op zoek naar een alternatief. Hier kom ik echter zelf niet helemaal uit.

Wat doe ik met mijn tablet:
- Internetten op de bank
- Filmpje of serie kijken
- Zo nu en dan een simple spelletje, niks grafisch zwaar.
- Lezen van mijn mail
- Sporadisch in gebruik als tomtom met de app Here

Wat zoek ik:
- Android tablet (ook ivm aangeschafte apps), met een recente android versie.
- Een circa 10 inch scherm met een behoorlijke resolutie (minimaal 1920:1200) en een net scherm (bij voorkeur 16:9 ivm het kijken van films)
- Voldoende opslag (64 gb) of beter nog de optie tot het gebruik van een micro sd kaart
- Bruikbare GPS
- Bluetooth inclusief aptX audio
- Redelijke tot goede bouwkwaliteit
- Fatsoenlijke accu duur
- Moderne hardware
- Redelijke prijs kwaliteit verhouding

Nice to haves:
- NFC
- Eventueel sim kaart slot
- Oplaadbaar via micro usb of eventueel usb c (dus geen proprietorial stekker)
- Verkrijgbaar via Coolblue (dit ivm de garantie afhandeling van mijn kapotte Z2 tablet
- De water resistentie van de Z2 vond ik toch wel handig
- Geen of lichte schil over android, ik ben geen fan van zware (of minderzware maar wel behoorlijk aangepaste) android aankledingen.
- Goed aanbod van alternatieve roms (vaak het best geregeld met Qualcomm chips heb ik het idee)

Niet interessant voor mij:
- Super snelle grafische chip
- Geluidskwaliteit (ik pak wel een koptelefoon als ik echt goed geluid wil)
- Top kwaliteit foto's of filmpjes, ga ik toch niet gebruiken

Al zoekende kom ik langzaam tot de conclusie dat de ontwikkeling van tablets stil lijkt te hebben gestaan het afgelopen jaar. Ik mis tablets met de snapdragon 820 processor en zelfs de snapdragon 810 lijkt maar sporadisch toegepast te worden.

De tablets die het beste bij mijn eisenpakket lijken aan te sluiten zijn volgens mij de:
- Sony Xperia Z4 Tablet (maar deze is slecht verkrijgbaar en stervensduur)
- Sony Xperia Z2 Tablet (dit kan toch niet waar zijn. dit tablet is al bijna 2,5 half jaar op de markt, een eeuwigheid in ICT land)
- Google Pixel C (geen micro sd slot, lange boot tijd en ik lees over issues met het touchscreen die maar niet worden opgelost)

Wat mis ik hier. Graag verneem ik suggesties en alternatieven die ik over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aankoopadvies, dus schopje naar MAA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:57
Huawei MediaPad M2 10.0 LTE Premium Edition Zilver?
pricewatch: Huawei MediaPad M2 10.0 LTE Premium Edition Zilver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b0123405
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien de Nvidia Shield tablet? Zit net onder je gewenste formaat maar heeft volgens mij verder vrijwel alles uit je wensenlijst voor een zeer redelijke prijs, en verkrijgbaar bij Coolblue.

[ Voor 11% gewijzigd door b0123405 op 27-06-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Bedankt voor jullie inzichten.

Hardware matig vind ik de Nvidia Shield een prachtig ding, maar ik ben echt op zoek naar een 10 inch tablet. 8 inch vind ik een te marginaal verschil met mijn telefoon.

De Huawei MediaPad M2 10.0 LTE vond ik ook een aantrekkelijke optie waar ik tot zo ver ook niet aan had gedacht. Wel schrikt het me en beetje af dat er zo weinig ervaringen terug te vinden zijn (zeker hier op tweakers) en ik ben niet bekent met de soc. Ik ben er van overtuigd dat deze snel genoeg is voor mij gebruik, maar ik prefereer denk ik toch een qualcomm soc, al is net maar vanwege de vaak betere ondersteuning van alternatieve roms. Ook ontbreekt NFS support, maar is er wel weer de mogelijkheid om een sim kaart te plaatsen. Al met al een heel leuk alternatief dat ik over het hoofd had gezien.

Ondertussen heb ik er na het overwegen van jullie alternatieve toch voor gekozen om een (tweedehands) Z4 aan te schaffen. Ik liep er een tegen het lijf voor een prima prijs. Anders was ik denk ik toch voor Huawei gegaan. Bedankt voor jullie meedenken!