Nu mijn Sony z2 tablet het heeft begeven ben ik op zoek naar een alternatief. Hier kom ik echter zelf niet helemaal uit.
Wat doe ik met mijn tablet:
- Internetten op de bank
- Filmpje of serie kijken
- Zo nu en dan een simple spelletje, niks grafisch zwaar.
- Lezen van mijn mail
- Sporadisch in gebruik als tomtom met de app Here
Wat zoek ik:
- Android tablet (ook ivm aangeschafte apps), met een recente android versie.
- Een circa 10 inch scherm met een behoorlijke resolutie (minimaal 1920:1200) en een net scherm (bij voorkeur 16:9 ivm het kijken van films)
- Voldoende opslag (64 gb) of beter nog de optie tot het gebruik van een micro sd kaart
- Bruikbare GPS
- Bluetooth inclusief aptX audio
- Redelijke tot goede bouwkwaliteit
- Fatsoenlijke accu duur
- Moderne hardware
- Redelijke prijs kwaliteit verhouding
Nice to haves:
- NFC
- Eventueel sim kaart slot
- Oplaadbaar via micro usb of eventueel usb c (dus geen proprietorial stekker)
- Verkrijgbaar via Coolblue (dit ivm de garantie afhandeling van mijn kapotte Z2 tablet
- De water resistentie van de Z2 vond ik toch wel handig
- Geen of lichte schil over android, ik ben geen fan van zware (of minderzware maar wel behoorlijk aangepaste) android aankledingen.
- Goed aanbod van alternatieve roms (vaak het best geregeld met Qualcomm chips heb ik het idee)
Niet interessant voor mij:
- Super snelle grafische chip
- Geluidskwaliteit (ik pak wel een koptelefoon als ik echt goed geluid wil)
- Top kwaliteit foto's of filmpjes, ga ik toch niet gebruiken
Al zoekende kom ik langzaam tot de conclusie dat de ontwikkeling van tablets stil lijkt te hebben gestaan het afgelopen jaar. Ik mis tablets met de snapdragon 820 processor en zelfs de snapdragon 810 lijkt maar sporadisch toegepast te worden.
De tablets die het beste bij mijn eisenpakket lijken aan te sluiten zijn volgens mij de:
- Sony Xperia Z4 Tablet (maar deze is slecht verkrijgbaar en stervensduur)
- Sony Xperia Z2 Tablet (dit kan toch niet waar zijn. dit tablet is al bijna 2,5 half jaar op de markt, een eeuwigheid in ICT land)
- Google Pixel C (geen micro sd slot, lange boot tijd en ik lees over issues met het touchscreen die maar niet worden opgelost)
Wat mis ik hier. Graag verneem ik suggesties en alternatieven die ik over het hoofd heb gezien.
Wat doe ik met mijn tablet:
- Internetten op de bank
- Filmpje of serie kijken
- Zo nu en dan een simple spelletje, niks grafisch zwaar.
- Lezen van mijn mail
- Sporadisch in gebruik als tomtom met de app Here
Wat zoek ik:
- Android tablet (ook ivm aangeschafte apps), met een recente android versie.
- Een circa 10 inch scherm met een behoorlijke resolutie (minimaal 1920:1200) en een net scherm (bij voorkeur 16:9 ivm het kijken van films)
- Voldoende opslag (64 gb) of beter nog de optie tot het gebruik van een micro sd kaart
- Bruikbare GPS
- Bluetooth inclusief aptX audio
- Redelijke tot goede bouwkwaliteit
- Fatsoenlijke accu duur
- Moderne hardware
- Redelijke prijs kwaliteit verhouding
Nice to haves:
- NFC
- Eventueel sim kaart slot
- Oplaadbaar via micro usb of eventueel usb c (dus geen proprietorial stekker)
- Verkrijgbaar via Coolblue (dit ivm de garantie afhandeling van mijn kapotte Z2 tablet
- De water resistentie van de Z2 vond ik toch wel handig
- Geen of lichte schil over android, ik ben geen fan van zware (of minderzware maar wel behoorlijk aangepaste) android aankledingen.
- Goed aanbod van alternatieve roms (vaak het best geregeld met Qualcomm chips heb ik het idee)
Niet interessant voor mij:
- Super snelle grafische chip
- Geluidskwaliteit (ik pak wel een koptelefoon als ik echt goed geluid wil)
- Top kwaliteit foto's of filmpjes, ga ik toch niet gebruiken
Al zoekende kom ik langzaam tot de conclusie dat de ontwikkeling van tablets stil lijkt te hebben gestaan het afgelopen jaar. Ik mis tablets met de snapdragon 820 processor en zelfs de snapdragon 810 lijkt maar sporadisch toegepast te worden.
De tablets die het beste bij mijn eisenpakket lijken aan te sluiten zijn volgens mij de:
- Sony Xperia Z4 Tablet (maar deze is slecht verkrijgbaar en stervensduur)
- Sony Xperia Z2 Tablet (dit kan toch niet waar zijn. dit tablet is al bijna 2,5 half jaar op de markt, een eeuwigheid in ICT land)
- Google Pixel C (geen micro sd slot, lange boot tijd en ik lees over issues met het touchscreen die maar niet worden opgelost)
Wat mis ik hier. Graag verneem ik suggesties en alternatieven die ik over het hoofd heb gezien.