Multifunctionele versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:21
In het kort:

Ik ben op zoek naar een versterker die niet alleen mijn geluid goed aanstuurt maar ook functies zoals DAB+ internet radio/spotify/airplay etc. Ik ben in mijn zoektocht al bij een lokale audio zaak geweest die mij de Rotel RA12 hebben meegegeven om te testen, maar ik krijg de app al niet geinstalleerd. Als het mij al niet lukt dan zal mijn vriendin helemaal problemen hebben, dus ik zoek meer gebruiksgemak. Scheelt mij weer wat telefoontjes ;).

Ik heb 2x Dali Zensor 7 met een Marantz SR5006(ooit aangeschaft omdat ik een 5.0 set had, vanwege samenwonen/verhuizing niet meer van toepassing). Het budget ligt tussen de 700 en 800 euro en de enige die ik kan vinden die al deze functionaliteit heeft is de Denon DRA100. Moet ik dan toch even doorsparen of zijn er alternatieven, ik kom er helaas niet meer uit.

P.S. Als er nog informatie ontbreekt dan hoor ik het graag, al jullie advies wordt gewaardeerd en neem ik mee in mijn zoektocht/overweging.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08
Apparaten die alles kunnen zijn meestal in niets goed. Sonos connect (amp) is een alleskunner en zeker als gaat om gebruikersgemak wel super te noemen.

Zelf vind ik de app van Denon bijvoorbeeld echt niet lekker werken. Langzaam en vaak verbindingsproblemen. Al weet ik niet of er een speciale is ontwikkeld voor de DRA1000 maar dat zal wel niet.

Overigens zou ik niet en naar spotify en naar airplay integratie zoeken. Als apparaten het hebben dan hebben ze wel vaak beide maar of je gebruikt airplay of je gaat de app van het apparaat gebruiken. Verschillende functionaliteiten/systemen naast elkaar is minder gebruiksvriendelijk.

Daarnaast zou je niet een Sonos connect voor de Marantz kunnen hangen? Of is die echt zwaar aan vervanging toe?

Misschien maak ik te veel reclame voor Sonos maar ik heb een aantal apparaten en ik heb nergens een dergelijke eenvoud in gebruik gezien.

Welliswaar als je verder enkel Apple producten hebt werkt alles met airplay integratie ook helemaal prima. Maar niet officieel Apple producten met airplay functionaliteit ondervind ik eigenlijk alleen maar problemen mee.

De vragen die je jezelf moet stellen:
Moet mijn receiver vervangen worden?
Heb ik DAB+ nodig als ik ook internetradio heb?
Heb ik spotify integratie nodig terwijl ik dat kan streamen via airplay? (zelfde geldt andersom.)

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Dank voor je uitgebreide reactie Clifdon.

Goed geluid is wel belangrijk, doe daar liever dus geen concessies in, streamingsmogelijkheden kan airplay of DAB+ evt wel weg gelaten worden.

Ik wil liever nog een compleet nieuwe set, ik ben het wel met je eens dat Sonos een heel goed systeem is, maar kan nou geen andere fabrikant waar je soms nog meer voor betaald die evenaren qua functionaliteit?

De Marantz SR5006 moet niet vervangen worden door slecht functioneren, ik heb nadat ik het in de winkel eens beluisterd heb altijd het gevoel gehad dat er iets mist op mijn Dali Zensors, iets van power wat ik wel merk met een amplifier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Clifdon schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:47:
Heb ik spotify integratie nodig terwijl ik dat kan streamen via airplay? (zelfde geldt andersom.)
Dat is nogal even iets compleet anders zeg. Airplay streamt eerst Spotify naar je telefoon/iPad en vervolgens weer terug naar je versterker, verbruikt veel accu dus. Spotify Connect stuurt alleen een "speel-dit-af" signaal naar je versterker en gaat dan spelen. Je kan dan zelfs je telefoon uitzetten en het speelt prima verder!
Ik zou dus geen Airplay support zoeken maar Spotify Connect. Airplay is een beetje achterhaald..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Dank voor het meedenken DennusB, ik wil eventueel van itunes vanaf mijn telefoon of Macbook pro met airplay naar mijn receiver muziek kunnen streamen, voor spotify zou Spotify Connect vanaf mijn telefoon voldoende zijn :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08
DennusB schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:04:
[...]

Dat is nogal even iets compleet anders zeg. Airplay streamt eerst Spotify naar je telefoon/iPad en vervolgens weer terug naar je versterker, verbruikt veel accu dus. Spotify Connect stuurt alleen een "speel-dit-af" signaal naar je versterker en gaat dan spelen. Je kan dan zelfs je telefoon uitzetten en het speelt prima verder!
Ik zou dus geen Airplay support zoeken maar Spotify Connect. Airplay is een beetje achterhaald..
Ik bedoel het meer als in gebruikservaring. Waarom zou je Airplay gebruiken als je al Spotify integratie hebt? Filmpjes en dergelijke over Airplay werken toch niet vanwege de vertraging.

Spotify connect is overigens inderdaad de beste oplossing dan. Heb je helemaal gelijk in. Ik zat nog even aan de brakke spotify integratie van mijn Denon app te denken. Met Spotify connect is dat natuurlijk beter geworden.
SirMemeAlot schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:59:
Dank voor je uitgebreide reactie Clifdon.

Goed geluid is wel belangrijk, doe daar liever dus geen concessies in, streamingsmogelijkheden kan airplay of DAB+ evt wel weg gelaten worden.

Ik wil liever nog een compleet nieuwe set, ik ben het wel met je eens dat Sonos een heel goed systeem is, maar kan nou geen andere fabrikant waar je soms nog meer voor betaald die evenaren qua functionaliteit?

De Marantz SR5006 moet niet vervangen worden door slecht functioneren, ik heb nadat ik het in de winkel eens beluisterd heb altijd het gevoel gehad dat er iets mist op mijn Dali Zensors, iets van power wat ik wel merk met een amplifier.
Ik heb zelf een set Boston Acoustics VS336 aan een connect amp staan en dat speelt echt prima. Overigens ben ik op het moment mijn eigen media player aan het maken met behulp van een raspberry Pi omdat ik in de markt gewoon niet kon vinden wat ik zocht. Dus ik hoor graag wat jou winnaar is geworden.

[ Voor 35% gewijzigd door Clifdon op 26-06-2016 17:19 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dit budget zou ik het anders doen. Marantz pm6005, heb je voor 399 nu de pm6006 uit is. Daarop de marantz na6005 voor 450. Werkt perfect en geluid is beter dan wat sonos biedt.
Pagina: 1