Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wifi "isoleren"

Pagina: 1
Acties:

• ghost100
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-11 15:29
Hoi,

Ik had een vraab mbt onze wifi signaal in de winkels van mijn ouders.
Wellicht kunnen jullie mij met een paar tips voorzien :)

Wij hebben een standaard wifi modem van ziggo. Wij gebruiken internet en pin via UTP.

Nu weet ik dat de wifi uitgeschakeld kan worden, maar in de avond gaat alle stroom uit en
in de ochtend als alles weer aan gaat gaat de modem weer naar default wifi.

Het is een kleine winkel en we zitten letterlijk tegen dat modem aan :). Of dit niet uit maakt of slecht is voor je gezondheid laat ik in het midden. Het is meer voor mijn gemoedstoestand :).

Mijn vraag is welke (simpele) materialen het beste is. Wellicht iemand ervaring met isoleren?

Ik hoor het graag

Groetjes

Roy

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je kan er een faraday kooi omheen zetten... Maar alles wat wifi isoleert heeft als effect dat je signaal er ook flink (of volledig) door verzwakt wordt...
Los van het deel dat wifi nog steeds niet is bewezen enige negatieve effecten op gezondheid te hebben is er dus ook niks wat bewezen is te werken. Niks om je zorgen over te maken.
De buren hebben nog wifi aan staan ook al zet jij je router uit, daarnaast zijn er nog honderden signalen die altijd werken.
Veel effectiever om je angst/zorg aan te pakken dan symptoon bestrijding te doen ;)

Fixing things to the breaking point...

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:37
Is het niet beter om een goedkope router te plaatsen waar Wifi wel goed op uit kan en het Ziggo modem in bridge laten plaatsen zodat daar Wifi ook uitgeschakeld staat?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11 08:15

amx

Waarom niet gewoon de modem aan laten staan? Onthoudt de modem dan wel de instellingen?

Is er al eens een berekening gemaakt welke kosten bespaard worden door de modem 's nachts aan te zetten en of het echt zoveel bespaart?

Je modem hoort daarnaast ook als de stroom onderbroken wordt, de instellingen te onthouden.

Ik zou in dit geval anders met Ziggo contact opnemen mocht je echt geen mogelijkheid zien om de modem aan te laten staan (maar waarschijnlijk zijn je ouders dan het geld dat ze aan stroomkosten besparen al kwijt aan de belkosten naar Ziggo). Zij kunnen je misschien helpen aan een nieuw modem als deze de instellingen niet onthoudt.

• ghost100
hoi

thanks voor de snelle input, zowel technisch als psychisch ;)

faraday kooi LOL niet aan gedacht.

Is een kleine winkel, met hele dikke muren :) geen wifi van de buren zichtbaar.

Ik ben ook geen "alu-hoed" figuur, maar ik/wij zit(ten) letterlijk met me rug tegen dat ding :-o

Als de winkel dicht gaat dan doen wij dat met bij de "groep" schakelaar omdat er lampen, kassa pin ventilator etc apart moeten uit doen. Is niet om ea te besparen ;), puur voor het gemak.

Ik ga ziggo even bellen, cheap ass modem zonder wifi wellicht ertussen.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

ghost100 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:19:

Ik ga ziggo even bellen, cheap ass modem zonder wifi wellicht ertussen.
Niet modem, maar router bedoel je denk ik :)

Hoi!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Wat ik raar vind is dat de modem router die je nu van ziggo hebt niet onthoud dat de WiFi uit moet blijven, dat zou hij wel moeten doen..

Vraag anders ziggo om een vervangend exemplaar.

Mocht dat niets worden, moet je zelf een router kopen (desnoods zonder WiFi accespoint of 1 waar dit uit kan ) en het ziggo modem router in bridge (laten) zetten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ghost100 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:19:
hoi

thanks voor de snelle input, zowel technisch als psychisch ;)

faraday kooi LOL niet aan gedacht.

Is een kleine winkel, met hele dikke muren :) geen wifi van de buren zichtbaar.

Ik ben ook geen "alu-hoed" figuur, maar ik/wij zit(ten) letterlijk met me rug tegen dat ding :-o
De situatie beschrijf je niet geheel duidelijk. Werken jullie ook in de winkel? Of zit jouw slaapkamer/woonkamer in een direct aangrenzende ruimte?

Sowieso, heb je een mobiele telefoon in je broekzak? En gebruik je het ooit aan je oor? Zo ja heb je daar (vlak naast je testikels/hersenen :+ ) een bron van RF-straling dat vele malen krachtiger is - zeker bij 4G - dan wat dan ook WiFi mag doen. Pas als je je telefoon weggedaan hebt wordt het tijd om je zorgen te maken om veel zwakkere signaalbronnen. Dit is alsof je je druk maakt om brandgevaar van een kaarsje op tafel terwijl je de open haard volstrekt negeert :P

Oslik blyat! Oslik!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 17:48
Ziggo modem in bridge zetten.
Beter modem zelf kopen b.v. draytek, en dan kan je de wifi scheiden van je lan.
en dit is meerder wifi SSID's mogelijk om deze wel of niet toegang te geven tot ander lan apparaten.

ehhh.. noppes

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:16
Als je stout bent gewoon de modem open draaien en wifi module eruit halen.

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-11 17:05
popie schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:34:
Als je stout bent gewoon de modem open draaien en wifi module eruit halen.
Gewoon antenne los knippen inderdaad.

• ghost100
hoi

Nee is in de winkel van mijn ouders. Het is een kleine winkel. En wij zitten achter in de winkel in een hoek, daar waar ook de modem is. Het is helaas niet zo druk in de winkel. Dus zitten zij en soms ik vaak. En daar waar we zitten leunen we practisch tegen de router aan.

Laatste tijd zet ik de telefoon in 2g :) (iphone) voor watsapp en mail voldoende. Alleen bij navigatie of google etc schakel ik over naar 4g :)

hmm dat antennte los knippen ga ik even bekijken thanks.

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-11 14:51
Een enkel telefoontje van 15min staat gelijk aan een jaar lang wifi 'straling'. Zonlicht straling opvangen is nog veel schadelijker. Ik zou de moeite niet nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door KirovAir op 27-06-2016 12:41 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik zou toch eens goed in die router rondsnuffelen.
Ik heb er nog nooit 1 gezien waarin je dat niet gewoon kon uitzetten, en die waarde opslaan.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• steppert
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
ik had ergens gelezen dat als je de antenne van een router afknipt, dat het signaal dan nog steeds uitstraalt alleen dan extra difuus. maar normaal gesproken moet de wifi uit gewoon opgeslagen zijn in de modem. Ik zet het modem van tele2 en de router de hele tijd uit en die modem blijft gewoon op wifi off staan. maar ja elke is anders. die van ziggo bij mijn ouders blijft ook gewoon uit staan.

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:06
dion_b schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:36:
[...]

Sowieso, heb je een mobiele telefoon in je broekzak? En gebruik je het ooit aan je oor? Zo ja heb je daar (vlak naast je testikels/hersenen :+ ) een bron van RF-straling dat vele malen krachtiger is - zeker bij 4G - dan wat dan ook WiFi mag doen. Pas als je je telefoon weggedaan hebt wordt het tijd om je zorgen te maken om veel zwakkere signaalbronnen. Dit is alsof je je druk maakt om brandgevaar van een kaarsje op tafel terwijl je de open haard volstrekt negeert :P
Niet helemaal juist. Het menselijk lichaam bestaat voor een groot deel uit water en dat warmt het best op bij een frequentie van rond de 2.45GHz, vandaar dat elke microgolfoven ook rond die frequentie werkt.
De WiFi-band valt precies samen met de frequentie waar de mens het beste bij opwarmt (schadelijk effecten zijn hier niet bewezen, maar ook nooit echt ontkracht). Alle andere gebruikte frequenties van bijvoorbeeld de mobiele telefoon hebben dit opwarmingseffect minder of niet. Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat deze frequenties geen andere effecten kunnen hebben op het menselijk lichaam :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook niet helemaal juist. Dat microgolfovens werken op 2.45GHz heeft weinig met de efficientie van energieoverdracht op watermolekulen te maken, maar met het feit dat 2.45GHz in een ISM-band zit waar (binnen bepaalde vermogensnormen) vrij van het radiospectrum gebruik mag worden gemaakt. Dat is exact dezelfde reden waarom WiFi op die frequentie zit. Het is dus een gevolg van regelgeving, niet van fysica.

Het opwarmingseffect wordt veroorzaakt doordat de microgolven worden opgewekt met wisselspanning en dus afwisselende polariteit hebben. De - polaire - watermolekulen worden daardoor in beweging gebracht en dat warmt ze op. Dat kan prima op andere frequenties - je ziet bijvoorbeeld dat industriele microgolfovens op 915MHz werken - wat net de frequentie is van 2G GSM-telefoons in NL :z

Meest efficiente frequentie om water te verwarmen is overigens >10GHz, dus 2.4GHz is niet eens toevallig meest efficient.

Oslik blyat! Oslik!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het maakt geen zak uit, lekker laten zoals het is.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik deel de mening dat je je druk maakt om niets, maar minder zorgen (of ze terecht zijn of niet) kan wel een positieve invloed hebben op je gezondheid en gemoedstoestand. Bij deze dan toch een tip: Vervang je antenne door een dummy-load. Een dummy load is bedoeld om zenders te testen zonder dat hun signaal daadwerkelijk ontsnapt.
Bijvoorbeeld: http://www.ebay.nl/sch/i....load&LH_PrefLoc=2&_sop=15
Check overigens wel even het type connector en het geslacht!

[ Voor 9% gewijzigd door TommyboyNL op 04-07-2016 20:36 ]

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Kun je de modem niet verplaatsen naar een plek waar wel spanning op blijft staan?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 14:43
- Kooi van Faraday eromheen
- Continu stroom erop dat wifi uit blijft
- Router erachter (kan zo'n mini versie zijn die in stopcontact kan)
Pagina: 1