Games Onder Linux en Win9x

Pagina: 1
Acties:

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
Zoals Sommige gebruikers gebruiken :P
windows 9x en linux appart om onder win9x nog hun games te spelen
maar kan je je games niet allemaal in linux spelen?
en welke distro is hier het beste voor?
en is het allicht availible om zomaar bv. Ut te spelen. ik heb cd van ut en die toturial gelezen op www.linuxnewbie.org maar dat werkt niet echt |:( of ik doe iets fouts
of ik ben newbie :?

ik draai nu Mdk 8.0 is dit goede keus?

Verwijderd

Ik zou eens beginnen Jotti's FAQ voor NOS door te lezen, daar staat al nuttige info in.

Welke distro je gebruikt maakt helemaal niks uit!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
UT werkt net zo makkelijk onder linux als onder windows, gewoon met een standaard installer (http://www.lokigames.com)
Verder werken er steeds meer spellen onder linux, en vooral mooi, vaak veel sneller 0-)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Morph666
Jep dat is welzo :7
Linux rulez best wel op veel kanten
Maar ik denk dat ze nog een hoop eraan moeten doen voor d3d ondersteuning enz...

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Sjonny

Fratser

d3d ?? hahahaha, jij bent grappig ..
daar heb je OpenGL en SDL voor enzo, en daar wordt idd nog steeds (gelukkig!) hard aan gewerkt :)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Check deze link, direct 3d onder linux.
http://sourceforge.net/projects/winex/

• Sjonny

Sjonny

Fratser

Ja, ohhw.. dan laat ie met wine dus de dx dlls in en gaan ze daarmee fijn verder aan de slag. Dit kan niet echt voor de zelfde speed gaan zorgen als de OpenGL/SDL combo dat kunnen. Dus ja het gaat wel, maar nooit zo als dat het onder windows dat doet.

• Slackware
  • Niet online
Ik heb 't nog nooit geprobeerd, maar 't schijnt wel redelijk snel te zijn.

• Sjonny

Sjonny

Fratser

Ik ook niet, maar dat kan je op je blote sokken wel aanvoelen :)

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 10:25 schreef Sjonny het volgende:
Ja, ohhw.. dan laat ie met wine dus de dx dlls in en gaan ze daarmee fijn verder aan de slag. Dit kan niet echt voor de zelfde speed gaan zorgen als de OpenGL/SDL combo dat kunnen. Dus ja het gaat wel, maar nooit zo als dat het onder windows dat doet.
Daarbij komt nog dat transgaming lang niet alle games ondersteunt. Ik heb alleen nog maar Red Alert 1, en Tiberian Sun demo aan de praat gekregen ermee. RA1 was op zich niet trager, ook de filmpjes gingen gewoon goed, alleen de muis is soms wat trager... Het is wel jammer dat er nog maar zo weinig games mee werken...

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Er moeten gewoon crossplatform standaarden komen zoals OpenGL en OpenAL. Goede games zijn zo te porten. het probleem is dat veel Windows software echt super brak is geprogrammeerd. Linux apps kunnen vaan met een oaar wijzigingen zo naar Windows wordne overgezet, maar andersom is meestal absoluut niet mogelijk. Het enige positieve voorbeeld is Quake3. Die kan vrijwel meteen onder Linux draaien :)
Ik hoop dat men snel kapt met DirectX en gewoon een crossplatform library gaat maken, dat zou wel zo fijn zijn.

[deze advertentieruimte is te koop]

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

De spellen die Loki nu al (of snel) heeft:

Civilization: Call to Power | Myth II: Soulblighter
Railroad Tycoon II | Eric's Ultimate Solitaire
Heretic II | Heroes III | Quake III Arena
Heavy Gear II | SimCity 3000
Soldier of Fortune | Sid Meier's Alpha Centauri
Descent3 | MindRover | Unreal Tournament
Kohan: Immortal Sovereigns | Tribes 2
Rune | Heavy Metal: F.A.K.K.2

Da's toch wel genoeg?

Ik hoop wel dat ze die FPS van CS gaan porten naar Linux...

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Wat ik hoop is dat die spelfabriekanten de source van hun oude spellen vrijgeven, zodat mensen er gratis ports voor Linux van kunnen maken. Ik zie verder het probleem ook niet, want ze hoeven er toch niks meer aan te verdienen...

[deze advertentieruimte is te koop]

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Op dinsdag 26 juni 2001 17:05 schreef Groot-Moefti het volgende:
Wat ik hoop is dat die spelfabriekanten de source van hun oude spellen vrijgeven, zodat mensen er gratis ports voor Linux van kunnen maken. Ik zie verder het probleem ook niet, want ze hoeven er toch niks meer aan te verdienen...
Zoals een Half-Life port... :9

met papier mache kun je alles maken!!

• Morph666
tjah, maar weet niet of fabrikanten zomaar source vrijgeven weet ook niet waarom maar lijkt mij niet

• deadinspace
  • Laatst online: 19:03

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 26 juni 2001 14:01 schreef Groot-Moefti het volgende:
Er moeten gewoon crossplatform standaarden komen zoals OpenGL en OpenAL. Goede games zijn zo te porten. het probleem is dat veel Windows software echt super brak is geprogrammeerd. Linux apps kunnen vaan met een oaar wijzigingen zo naar Windows wordne overgezet, maar andersom is meestal absoluut niet mogelijk. Het enige positieve voorbeeld is Quake3. Die kan vrijwel meteen onder Linux draaien :)
Ik hoop dat men snel kapt met DirectX en gewoon een crossplatform library gaat maken, dat zou wel zo fijn zijn.
Die crossplatform libraries zijn er al, en je noemt ze zelf ook: SDL en (vooral) OpenGL.
OpenGL is een open, volwassen standaard die al heel lang in de grafische industrie wordt gebruikt, en programmeren voor OpenGL is bovendien veel makkelijker dan voor D3D. Ook is OpenGL bijna altijd sneller, mits de drivers in orde zijn.
Maar Microsoft wil graag de 3D markt ook in handen hebben, en dus maakten zij een eigen gesloten standaard: Direct3D. Vervolgens proberen ze OpenGL uit de markt te drukken door het mensen lastig te maken om OpenGL in windows te gebruiken, en makkelijk om D3D te gebruiken.
Gelukkig zijn er ook mensen die zich daar niks van aantrekken: ID software bijvoorbeeld. Gevolg: Q3 draait heerlijk zowel in windows als in linux, en het porten is vanwege het gebruik van open standaarden relatief makkelijk.
Op dinsdag 26 juni 2001 17:05 schreef Groot-Moefti het volgende:
Zoals DooM en Quake I :9 ... ID software roels :)
Pagina: 1