Game PC samenstellen rond 800,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slub
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09-2022
Ik ben van plan om eindelijk eens een nieuwe Game PC aan te schaffen, omdat de mijne inmiddels ernstig verouderd is. Nu heb ik me weer een beetje verdiept in enkele zaken, maar ben grotendeels een leek.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil weer een tijdje vooruit kunnen mbt gamen en andere simpelere taken, maar gezien mijn budget verwacht ik geen ultra hoge resoluties ofzo.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn max ligt rond de 800 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat hier alleen om het samenstellen van een desktop zonder randapparatuur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een ssd schijf van rond de 500GB en zit te twijfelen tussen een Samsung 850 Evo en een Crucial BX200, maar weet niet of je het verschil gaat merken tussen de iets duurdere Samsung en de Crucial? Ook twijfel ik over de behuizing, want ik wil graag een betrouwbare kast en hoef geen kast die eruit ziet als een of andere Power Ranger ;)
Oja en kan ik qua intern geheugen eerst vooruit met 8Gb?

Ga je overklokken?
[Nope

Wat verwacht je van ons?[i]
Eventuele tips mbt compatibiliteit van de onderdelen. Ook wil ik graag zelf het geheel assembleren, zodat ik hier ook kosten op kan besparen, maar heb dit nog nooit gedaan en weet niet of dit vestandig is?

Dit is wat ik tot nu toe ongeveer in gedachten heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,-€ 177,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,95€ 86,95
1AMD Radeon RX 480 8GB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide 100R Standaard€ 43,95€ 43,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 33,95€ 33,95
1Corsair CX450M€ 51,57€ 51,57
1Crucial BX200 480GB€ 112,73€ 112,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 506,15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er netjes uit.
Omdat geheugen op dit moment lekker betaalbaar is zou je meteen voor 16gb kunnen kiezen. pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slub
Oke bedankt voor de tip, zit ook nog mooi binnen budget.
Nu zie ik ook bij veel andere posts dat ze er een extra processorkoeler (volgens mij) bij nemen, is dit iets wat ik ook moet overwegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelterbraak
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-04 18:18
Een extra processor zorgt er alleen voor dat de processor iets koeler is en dat de pc iets minder geluid maakt. Het ziet er ook iets beter uit maar daar heb jij niet zoveel aan gezien de gesloten behuizing. Je moet de afweging dus zelf maken maar ik zou het zelf niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuanTaXz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09-2020
Door een aftermarket CPU koeler kan je PC meestal ook wat stiller worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slub
Oke het is me duidelijk, ik denk dat ik zo'n extra koeler achterwege laat.
Nu wil ik zelf de PC in elkaar zetten, maar heb dit nog nooit gedaan en nu is mijn vraag of dit door middel van wat research op google en youtube redelijk makkelijk te doen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelterbraak
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-04 18:18
Er zijn op youtube zeer veel tutorials te vinden dus met wat onderzoek moet dat zeker te doen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iDog
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vroeger wel eens met Lego gespeeld ? Dan kun je ook een PC in elkaar schroeven. Let alleen erop dat je jezelf vantevoren ontlaadt, of zo'n antistatisch polsbandje gebruikt. Enige ding waar je een beetje je verstand bij moet houden is het plaatsen van de CPU en daar dan ook de cpukoeler (plakkertje thermal paste als dat erop zit wel weghalen :)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuanTaXz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09-2020
Ja even opletten met de thermal paste, las ook dat veel mensen nog een extra tube kopen omdat dit dan beter zou zijn maar ik weet niet of dat zo is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

roelterbraak schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:12:
Een extra processor zorgt er alleen voor dat de processor iets koeler is en dat de pc iets minder geluid maakt. Het ziet er ook iets beter uit maar daar heb jij niet zoveel aan gezien de gesloten behuizing. Je moet de afweging dus zelf maken maar ik zou het zelf niet doen.
De 100R heeft wel degelijk een window.
Slub schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:21:
Oke het is me duidelijk, ik denk dat ik zo'n extra koeler achterwege laat.
Nu wil ik zelf de PC in elkaar zetten, maar heb dit nog nooit gedaan en nu is mijn vraag of dit door middel van wat research op google en youtube redelijk makkelijk te doen is.
Een mooiere betere koeler kan je later nog toe voegen. Is straks nog een leuke upgrade. Het voegt nu niets toe aan de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slub
iDog schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:23:
Vroeger wel eens met Lego gespeeld ? Dan kun je ook een PC in elkaar schroeven. Let alleen erop dat je jezelf vantevoren ontlaadt, of zo'n antistatisch polsbandje gebruikt. Enige ding waar je een beetje je verstand bij moet houden is het plaatsen van de CPU en daar dan ook de cpukoeler (plakkertje thermal paste als dat erop zit wel weghalen :)).
Haha met Lego zat ik op niveau bouwkundig ingenieur, dus dat moet goed komen. Bedankt voor de tips en ik zal me er eens verdiepen.

Dan heb ik nog een vraag over mijn huidige beeldscherm (Samsung Syncmaster 2043NW), die ook redelijk verouderd is. Ik heb nog ongeveer 150 euro over voor een nieuw beeldscherm, maar dan moet dit wel een duidelijke verbetering zijn tov mijn huidige. Kan iemand mij vertellen of ik er goed aan doe om een nieuw beeldscherm te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-09 15:02

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Slub schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:24:
[...]

Haha met Lego zat ik op niveau bouwkundig ingenieur, dus dat moet goed komen. Bedankt voor de tips en ik zal me er eens verdiepen.

Dan heb ik nog een vraag over mijn huidige beeldscherm (Samsung Syncmaster 2043NW), die ook redelijk verouderd is. Ik heb nog ongeveer 150 euro over voor een nieuw beeldscherm, maar dan moet dit wel een duidelijke verbetering zijn tov mijn huidige. Kan iemand mij vertellen of ik er goed aan doe om een nieuw beeldscherm te kopen?
Als je het geld ervoor over hebt, doen. Het hoeft niet veel te kosten en 1920x1080 gaat een merkbare verbetering vormen. Iets zoals dit is sowieso beter dan wat je nu hebt: pricewatch: LG 24MP47HQ Zwart.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slub
Dat is idd nog een keer te doen, voor die prijs. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sam1443
  • Laatst online: 07-09-2024
Heb je ook gedacht aan een besturingssysteem? Ik zie die nergens in de OP of in de reacties genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slub
sam1443 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:18:
Heb je ook gedacht aan een besturingssysteem? Ik zie die nergens in de OP of in de reacties genoemd.
Ik heb al een versie van Windows 10, maar bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:42
Lijkt me een zeer mooie setup!

Afhankelijk van welke games je juist wilt spelen, kan je misschien ook eens kijken naar de i5-6500. Er wordt nogal over gediscussieerd of de hogere kloksnelheid bij games nu wel degelijk effect heeft of niet. Voor cpu-intensieve games (zoals gta of de total war reeks), kan je hier misschien wel wat voordeel uit halen.

Wat het scherm betreft stond ik onlangs voor dezelfde keuze. Ik heb toen dit gekocht: pricewatch: BenQ Gaming LED RL2460HT Zwart (was toen €190 bij bol.com). Voornamelijk omdat ik wel fan was van BenQ, een scherm met 1ms respons tijd wou en een stabiele, verzetbare voet wel nog belangrijk vind. Dit scherm zou hetzelfde paneel moeten hebben als dit: pricewatch: BenQ RL2455HM Rood, Zwart (waar je wel meer reviews van vindt).

Ik geef het je maar mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slub
Dankje voor het advies, zodra mijn budget het toelaat ga ik ook een nieuw scherm aanschaffen. Heb de onderdelen inmiddels gekocht (16gb intern geheugen ipv 8gb) en zit met smart te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 19:53

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Als dit je eerste build is die je zelf gaat bouwen: vooral bij de CPU en geheugen goed kijken of alles juist uitlijnt en goed op zijn plaats zit. Verder kom je met Youtube een heel eind. Veel plezier!

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slub
Wolvganger schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:25:
Als dit je eerste build is die je zelf gaat bouwen: vooral bij de CPU en geheugen goed kijken of alles juist uitlijnt en goed op zijn plaats zit. Verder kom je met Youtube een heel eind. Veel plezier!
Bedankt voor het advies. Ik ga de komende dagen flink wat tutorials kijken en bij eventuele vragen kom ik zeker terug op dit forum _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slub
Ik krijg morgen alle onderdelen binnen behalve mijn radeon rx 480, omdat die natuurlijk net uit is en ik sterk twijfel of ik even moet wachten op de custom versies zeg maar. Nu heb ik in mijn huidige systeem nog een radeon 5750 en is mijn vraag of deze zolang even als noodoplossing kan dienen in mijn nieuwe systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal geen probleem zijn al zou je het ook met de interne gpu kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slub
Ik heb mijn pc inmiddels in elkaar gezet en alles lijkt zover te werken, maar nu begin ik te twijfelen of ik beter voor een andere sdd kan gaan. Ik heb nu een crucial bx 200, maar lees bij sommige reviews dat de prestaties soms tegenvallen na verloop van tijd. Kan ik beter alsnog voor bv een kingston uv 400 gaan, of ben ik nu aan het miereneuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slub
Ik heb mijn rx 480 8gb eindelijk binnen en wil hem vanavond uitproberen, maar nu heb ik een monitor met alleen vga (er komt snel een andere). Mijn moederbord heeft wel een vga aansluiting en ik heb zo lang eerst op de Intel graphics gedraaid. Hoe kan ik tijdelijk nog even met mijn oude monitor de rx 480 aansluiten??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Welke aansluitingen heeft je RX 480. iig hdmi denk ik. Dan zou je een adapter kunnen gebruiken pricewatch: Gembird A-HDMI-VGA-001, pricewatch: ValueLine VLMP34900B0.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slub
Hdmi idd en DP zie ik staan. Oke dankje voor de snelle respons. Dan is dat het overwegen waard, maar misschien dat ik dan toch maar eerder op zoek ga naar een nieuw scherm.
Pagina: 1