Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een degelijke smartphone voor onder de 200 euro. Beoogd gebruik: bellen, whatsapp, beetje internet, af en toe een foto maken. Ik ben geen intensief smartphone gebruiker en zoek dus een betrouwbare goede telefoon met weinig toeters en bellen.

Mijn oog is gevallen op de Motorola Moto G 2015 met 16 GB geheugen en 2 GB RAM, verkrijgbaar voor 180 euro. Prijs/kwaliteit verhouding is gewoon erg goed. Pluspunten: degelijke prestaties, 13 MP camera, goede accuduur en kale Android aansturing. Enige minpunt is eigenlijk het formaat: ik vind 5 inch te groot en zie liever een 4.5 - 4.7 inch scherm. Helaas is er weinig keus in dat formaat op Android gebied.

De Moto E (2015) is op papier een mooi alternatief met 4,5 inch scherm. De lagere resolutie stoort mij denk ik niet zo. Wel lees ik in reviews dat de telefoon in de praktijk soms een beetje sloom reageert (ondanks op papier goede specs). En de 5 MP camera zonder flitser vind ik onvoldoende.

Een andere compact alternatief is de Galaxy S5 mini met 4,5 inch scherm. De reviews van de S5 mini zijn niet allemaal even positief, maar ik heb het idee dat dit vooral komt door de hoge introductieprijs destijds. Inmiddels is de prijs gedaald van 480 euro naar 180 euro, dus misschien is het nu wel een mooi koopje.

Welke telefoon zouden jullie mij adviseren?

Vergelijking van specs:
https://tweakers.net/pric...209;436408;400784;475441/

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11 11:53
Moto e is zeker niet langzaam. Voor mijn gevoel was alleen de camera een afknapper.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aankoopadvies dus schopje naar MAA

• mathijs333
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-06-2023
Ik zou zelf voor de Moto G 2015 gaan, het formaat word je snel gewoon.

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11 04:27
Lenovo K5? Is wel 5 inch.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Zit met hetzelfde probleem. Kwam van de Nexus 5 en heb uiteindelijk maar de nexus 5x gehaald. Hij is mij echter veel te groot. De n5 was voor mij het randje. Dus nee als jij net als mij van compacte telefoons houdt ga je zeker niet wennen aan een groter toestel.

De moto E is inderdaad vrij traag, komt mijns inziens met name door gebrekkige RAM/ROM.

Wil je kleiner dan 5 inch, dan kun je eens naar China import kijken. Hier in Europa is de spoeling erg dun. De enige 2 interessante android toestellen die kleiner zijn dan 5 inch zijn in mijn ogen de Sony Compact lijn en de moto E. Die zijn echter allebei denk ik niet wat je zoekt.

Ikzelf stap over naar de Iphone 5se als er geen Google of Nexus device uitkomt dat net zo compact of compacter is als de nexus 5. Dat is namelijk het enige alternatief met stock-os (ik vind het belangrijk dat ik tenminste 2 jaar lang snel updates krijg en dat krijg je alleen met een Nexus of iOS device) (WP valt uiteraard af vanwege app-aanbod)
Pagina: 1