Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Mijn vraag

Ik heb net een pc gebouwd met 2 cpu's, deze zijn ook mooi te zien in het BIOS van het mobo, echter als ik CPUZ of Taakbeheer draai geven deze beide aan maar 1 van de 2 processoren te herkennen...

Hoe kan dit komen?

Ik heb gelezen dat het mogelijk is omdat ik windows 10 home draai, maar ik kan nergens vinden dat deze geen 2e processor ondersteunt...

Note: Ik heb gewoon alle drivers en software geinstalleerd.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 Home
Asus Z9PA-D8 moederbord
2x Intel E5 2670 processors
16 GB Balistix Sport DDR3
AMD Radeon HD 6450
EVGA 750 GQ
2x Corsair H55
Samsung 850 Evo 250 GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle 8 pin en 24 pin connectoren zijn ingeplugt, verder is alle software en zijn de drivers up to date...

Geen idee wat ik verder nog kan proberen, suggesties?

Beste antwoord (via timicool op 26-06-2016 14:03)

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:16
Windows 10 Home ondersteunt inderdaad maar 1 CPU. De Pro versie wel 2.

Zie oa https://social.technet.mi...?forum=win10itprohardware
ToFast schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:02:
Misschien dat hiervoor Windows pro versie nodig is ? Maar dat kan ik me ook niet echt voorstellen omdat multicore cpu's wel prima werken.
2 fysieke CPU's tegenover (meerdere) core(s) is toch niet helemaal hetzelfde ;)

[ Voor 39% gewijzigd door ShitHappens op 26-06-2016 14:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Misschien dat hiervoor Windows pro versie nodig is ? Maar dat kan ik me ook niet echt voorstellen omdat multicore cpu's wel prima werken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens

ToFast schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:02:
2 fysieke CPU's tegenover (meerdere) core(s) is toch niet helemaal hetzelfde ;)

[ Voor 39% gewijzigd door ShitHappens op 26-06-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
ShitHappens schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:02:

Oké bedankt, dan weet ik dat dat inderdaad mijn fout is.

Dan ga ik het opnieuw proberen en hopen dat het deze keer wel werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
Windows 10 home maar 1 logische processor helaas. Upgrade naar pro en je zit goed.

edit: spuit 11. :(

[ Voor 12% gewijzigd door KnoxNL op 26-06-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
timicool schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:03:
[...]

Oké bedankt, dan weet ik dat dat inderdaad mijn fout is.

Dan ga ik het opnieuw proberen en hopen dat het deze keer wel werkt!
Dan kun je het beste het opnieuw proberen mét een upgrade he :) http://windows.microsoft....10/upgrade-windows-10-pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

beetje laat, maar op ebay kan je vaak wel windows 7 pro codes kopen voor max 20 eur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Heb al aangekocht via Kinguin, werkt ook prima ;)

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingBob
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 19:24
Ben ook van plan dit bord te kopen, maar ik heb mijn twijfels. Op Newegg lees ik dat de Z9PA-D8 (dus zonder C) veel problemen veroorzaakt op het moment dat je er een tweede processor in drukt. Dit zou voornamelijk komen doordat de processoren worden gebruikt icm met NON ECC geheugen. Heb jij daar ook ervaring mee?
Ik begrijp dat je verder de tweede processor in Windows 10 Pro aan de gang hebt gekregen? Heb je ook met andere Windows versies geprobeerd? Windows server 2012? Heb twee "intel confidentials" op Ebay op de kop getikt, maar daarbij vraag ik me ook af of deze op dit bord gaan draaien (QB7A). Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
KingBob schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 02:27:
Ben ook van plan dit bord te kopen, maar ik heb mijn twijfels. Op Newegg lees ik dat de Z9PA-D8 (dus zonder C) veel problemen veroorzaakt op het moment dat je er een tweede processor in drukt. Dit zou voornamelijk komen doordat de processoren worden gebruikt icm met NON ECC geheugen. Heb jij daar ook ervaring mee?
Ik begrijp dat je verder de tweede processor in Windows 10 Pro aan de gang hebt gekregen? Heb je ook met andere Windows versies geprobeerd? Windows server 2012? Heb twee "intel confidentials" op Ebay op de kop getikt, maar daarbij vraag ik me ook af of deze op dit bord gaan draaien (QB7A). Bedankt!
Hi,

Ik moet zeggen dat ik heeeeel erg blij ben met dit moederbord, drivers en bios updates zijn beschikbaar en makkelijk te installeren, verder heb ik geen enkel probleem meer met de processoren en was het vanuit het bios gezien eigenlijk gewoon plug en play, ik kan dit moederbord dan ook zeker aanraden!

Het was inderdaad gewoon dat ik me verkeken had op de Windows versie...

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingBob
Hey Tim,

Bedankt voor je antwoord. De Xeon processoren die je op het moederbord hebt zitten, zijn dat toevallig ook "Intel confidentials" ? Theoretisch gezien heb ik dezelfde ook twee e5 2670. Alleen dat staat niet op processoren. (Intel confidentials) Is een beetje jammer als de processoren niet werken op het bord. Voor dit soort processoren wordt namelijk geen ondersteuning geboden.

Hoeveel geheugen heb je toegewezen aan iedere processor? Gebruik je nog steeds NO ECC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
KingBob schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:33:
Hey Tim,

Bedankt voor je antwoord. De Xeon processoren die je op het moederbord hebt zitten, zijn dat toevallig ook "Intel confidentials" ? Theoretisch gezien heb ik dezelfde ook twee e5 2670. Alleen dat staat niet op processoren. (Intel confidentials) Is een beetje jammer als de processoren niet werken op het bord. Voor dit soort processoren wordt namelijk geen ondersteuning geboden.

Hoeveel geheugen heb je toegewezen aan iedere processor? Gebruik je nog steeds NO ECC?
QB7A'tjes zijn volgens cpu world wel de C0 stepping engineering samples, en zonder virtualization support. Vroege stepping ES xeons zou ik zelf van weg blijven eigenlijk... De C2 stepping heeft de voorkeur bij die cpu's. Maarja ze waren vast cheap dus je kunt het altijd proberen. :)

Non ECC ram zou het probleem niet moeten zijn. Als je er heel veel ram in pleurt moet het registred zijn alleen. REG ECC ddr3 is cheap te scoren op V&A

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
KingBob schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:33:
Hey Tim,

Geen idee,

Ik heb 2 legit E5 2670 processoren weten aan te schaffen voor 200 euro, deze werken zonder problemen. Ik heb er 16 gb Ddr3 1800 MHz ram in zitten verdeeld over 2 stickjes, deze worden goed geregistreerd en ik heb het zelf niet hoeven te verdelen. Heb eigenlijk niks met de BIOS gedaan tot nu toe omdat het gewoon allemaal erg goed werkt en je niks hoeft te repareren als het niet kapot is...

Het zijn dus geen confidential exemplaren en kan je dus niet beloven dat dit gaat werken, maar ik moet zeggen dat ik zelf weinig problemen zou verwachten en je anders het moederbord altijd nog binnen 14 dagen terug kan sturen.

Zoals al eerder gezegd zal het aan het ram niet liggen, er gaat naar mijn weten echter helemaal geen ecc of registerd memory in, dus de geadverteerde hoeveelheden ram zouden zonder problemen moeten kunnen worden gehaald met normaal ddr3 over de 8 memory slots...

Verder draait het nu met 2 Hydro H80i waterkoelers en in de kast al 2 weken onder full load zinder problemen (de processoren doen onder full load atm stabiel 46 en op idle 32 graden bij mij).

Er is dus niks aan de setup veranderd en alles draait nu al dik 14 dagen onder full load zonder een enkel probleem...

Moet zeggen dat de eerste post met het moederbord nogal lang duurt maar hier heb ik weinig last van omdat ik de pc dus gebruik om voor langere periodes achter elkaar te laten renderen...

Ik hoop hiermee geholpen te hebben.

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingBob
maratropa schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:46:
[...]

QB7A'tjes zijn volgens cpu world wel de C0 stepping engineering samples, en zonder virtualization support. Vroege stepping ES xeons zou ik zelf van weg blijven eigenlijk... De C2 stepping heeft de voorkeur bij die cpu's. Maarja ze waren vast cheap dus je kunt het altijd proberen. :)

Non ECC ram zou het probleem niet moeten zijn. Als je er heel veel ram in pleurt moet het registred zijn alleen. REG ECC ddr3 is cheap te scoren op V&A
Ze liggen inmiddels alweer een jaar bij mij in de kast. Ze doen het ook gewoon in mijn Asrock Extreme4-m moederbord. Echter worden ze wel herkent als "genuine intel cpu".

Heb nog een aantal 8GB udimms liggen en het zou mooi zijn als ik daar alle banken mee kan volladen.

[ Voor 7% gewijzigd door KingBob op 19-07-2016 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Lijkt me geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingBob
timicool schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:56:
[...]

Geen idee,

Ik heb 2 legit E5 2670 processoren weten aan te schaffen voor 200 euro, deze werken zonder problemen. Ik heb er 16 gb Ddr3 1800 MHz ram in zitten verdeeld over 2 stickjes, deze worden goed geregistreerd en ik heb het zelf niet hoeven te verdelen. Heb eigenlijk niks met de BIOS gedaan tot nu toe omdat het gewoon allemaal erg goed werkt en je niks hoeft te repareren als het niet kapot is...

Het zijn dus geen confidential exemplaren en kan je dus niet beloven dat dit gaat werken, maar ik moet zeggen dat ik zelf weinig problemen zou verwachten en je anders het moederbord altijd nog binnen 14 dagen terug kan sturen.

Zoals al eerder gezegd zal het aan het ram niet liggen, er gaat naar mijn weten echter helemaal geen ecc of registerd memory in, dus de geadverteerde hoeveelheden ram zouden zonder problemen moeten kunnen worden gehaald met normaal ddr3 over de 8 memory slots...

Verder draait het nu met 2 Hydro H80i waterkoelers en in de kast al 2 weken onder full load zinder problemen (de processoren doen onder full load atm stabiel 46 en op idle 32 graden bij mij).

Er is dus niks aan de setup veranderd en alles draait nu al dik 14 dagen onder full load zonder een enkel probleem...

Moet zeggen dat de eerste post met het moederbord nogal lang duurt maar hier heb ik weinig last van omdat ik de pc dus gebruik om voor langere periodes achter elkaar te laten renderen...

Ik hoop hiermee geholpen te hebben.

Tim
Bedankt Tim, ben met je verhaal erg geholpen. Terugsturen zal in mijn geval lastig zijn, omdat ik niet in Nederland woon. Heb inmiddels ook een mailtje naar Asus gestuurd. Ben benieuwd wat ze mij vertellen over het "intel confidential" verhaal.

Processoren heb ik van iemand gekregen, maar er tot nu toe geen doel voor gevonden. Ik zat er aan te denken om de server in onze kliniek te upraden. We hebben 12x full-hd camera's en dat draait bepaald soepel op een AMD X6je. De bedoeling is dat de server al deze opnames op full-hd gaat rederen. Daarvoor wil ik iSpy gaan gebruiken, want deze heeft leuke features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen over processors horen in... Processors. Moederborden & Geheugen. Ik verplaats even.

Move OH -> PMG

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
dion_b schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:52:
Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen over processors horen in... Processors. Moederborden & Geheugen. Ik verplaats even.

Move OH -> PMG
Mijn excuses,

Ik had het specifieke processor forum toen niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingBob
Heb inmiddels antwoord van Asus.

Estimado cliente ASUS

Referente a la duda de si soportaria el procesador mencionado le cometo que si puede ser soportado pero el equipo no es compatible con memorias NON-ECC, le comparto el link donde podra revisar compatibilidad de Memorias así como del Procesador:

In kort komt het erop neer dat de intel confidentials worden ondersteunt, maar niet het NON ECC geheugen verhaal. Wel apart.....praktijk blijkt anders uit te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
I would just give it a try...

Denk wel dat het goed zal komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
staat gewoon in de specs, 2, 4, en 8GB udimms zijn prima.Voor alles groter dan 8 heb je registered nodig. Ecc is een feature die je ook gewoon kan uitzetten en is niet verplicht. Beetje gek antwoord dan..al staat misschien op de qlv alleen maar ecc ram ofzo..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 22:06
Je kan btw Windows 10 Home GRATIS upgraden via de Windows Store naar Windows 10 Pro. Dit heb ik momenteel al meer dan 10x gedaan zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:05
da_PSI schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:05:
Je kan btw Windows 10 Home GRATIS upgraden via de Windows Store naar Windows 10 Pro. Dit heb ik momenteel al meer dan 10x gedaan zonder problemen :)
Geef ook ff aan hoe en waar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
roches schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:15:
[...]

Geef ook ff aan hoe en waar....
Staat er toch?
via de Windows Store
Edit: Printscr erbij
https://db.tt/VFoKzB4D

[ Voor 10% gewijzigd door da_PSI op 20-07-2016 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:05
Bij mij staat er toch echt dat het € 159,- kost om te upgraden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
roches schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:35:
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
roches schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:35:
Heb het ook even bij 2 andere PC's nagekeken, ook hier gewoon gratis naar Pro geupgrade....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingBob
timicool schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:20:
I would just give it a try...

Denk wel dat het goed zal komen
Ik heb inmiddels weer een mail van Asus gekregen en dat maakt het allemaal niet duidelijker voor mij. Mag ik je nog lastig vallen met een volgende vraag? Heb je ooit meer dan 2 stripjes op dit moederbord gebruikt?

Asus stelt namelijk dat 2x CPU + NON ECC niet werkt. 1x CPU + NON ECC zou wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingBob
KingBob schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:09:
[...]

Ik heb inmiddels weer een mail van Asus gekregen en dat maakt het allemaal niet duidelijker voor mij. Mag ik je nog lastig vallen met een volgende vraag? Heb je ooit meer dan 2 stripjes op dit moederbord gebruikt?

Asus stelt namelijk dat 2x CPU + NON ECC niet werkt. 1x CPU + NON ECC zou wel werken.
Dear Mr Majoor.
Thank you for your e-mail

I think you mend with "Confidentical Processor" a "Confidential Processor" or better known as the "Engineering sample". Intel Xeon E5-2670 v2 (2.5G,115W,L3:25M,10C,HT) is supported on this mainboard. Theoretically the Intel Xeon e5-2670 "Confidential Processor" should be supported but because you have a engineers sample we can’t guarantee if it works correctly.

Your question about the memory modules and the problems you mentioned, one E5 – 26XX CPU can work with non ECC memory, two E5 – 26XX CPU and non ECC memory is not supported. So running two CPU's on one board will not work with non ECC memory. You need to get ECC Memory to run both CPU's. If you only run a single CPU setup it is possible to run with non ECC memory. If you try to run both CPU's on the mainboard with non ECC memory, it would not startup.

Your last question regarding buying the mainboard in the Netherlands, the problem is, when something happens to your mainboard and you need to send it back for warranty, you need to send it back to the shop here in the Netherlands. They will forward it after receiving to our repair department. The best solution is buy the mainboard in Peru so if there is something wrong, you can sent it to the local shop in Peru and they can exchange the mainboard and send the bad one to us.

If there are any further questions, please let me now by e-mail. Thank you and have a nice day.

Best Regards, Met vriendelijke groet,

Harmen
Technical Support Department
ASUS HOLLAND B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Via de shop is natuurlijk de standaard manier van garantie en ook gewenst door asus want het kost ze minder. Maar op hun pro server borden zit 3 jaar advanced rma, wat superrelaxed is. Je mailt met a rma in tjechie ( mits je in de eu zit ) en als de uitkomst is dat het bord echt stuk is sturen ze met dhl express in 1 dag een nieuwe, het defecte bord moet dan binnen 14 dagen terug. Verzendkosten zijn voor hun tenzij het een user fout is. Ik heb toevallig laatst een z8na-d6 en een z10pe-d8 zo vernieuwd na doa / uitval.

Geen ecc niet mogelijk met 2 cpus heb ik nog nooit gehoord eigenlijk, uit ervaring heb ik iig non ecc ram met 2 cpus draaiend gehad op een z8na-d6 en z8pa-d12x. Das natuurlijk geen s2011 platform.

Ook niet zo relevant want je moet gewoon reg ecc ddr3 scoren op v&a :)

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Uhm,

Ik heb met 1 boot alle slots gevuld met 8 8gb reepjes en hij boote gewoon zonder problemen en al het ram en beide processoren waren gewoon te zien in het moederbord...

Volgens hen zou het dus wat ik nu gedaan heb ook onmogelijk zijn terwijl het net 2 weken zonder problemen gedraait heeft?

Nou ja, zoals al eerder gezegd zou ik het gewoon proberen, ik verwacht dat als de processoren werken dat je tegen weinig problemen aan zult lopen, maar beloven kan ik natuurlijk ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingBob
timicool schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 19:13:
Uhm,

Ik heb met 1 boot alle slots gevuld met 8 8gb reepjes en hij boote gewoon zonder problemen en al het ram en beide processoren waren gewoon te zien in het moederbord...

Volgens hen zou het dus wat ik nu gedaan heb ook onmogelijk zijn terwijl het net 2 weken zonder problemen gedraait heeft?

Nou ja, zoals al eerder gezegd zou ik het gewoon proberen, ik verwacht dat als de processoren werken dat je tegen weinig problemen aan zult lopen, maar beloven kan ik natuurlijk ook niet...
Bedankt dat je het in ieder geval hebt geprobeerd. Ik ga het moederbord maandag bestellen.

Ik vermoeden dat ze bij Asus zich vergissen met de Asus z9pa-d8. Over deze versies staat voldoende op internet. De asus z9pa-d8c is nog niet zolang geleden op de markt gebracht.

[ Voor 11% gewijzigd door KingBob op 22-07-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingBob
maratropa schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:04:
Via de shop is natuurlijk de standaard manier van garantie en ook gewenst door asus want het kost ze minder. Maar op hun pro server borden zit 3 jaar advanced rma, wat superrelaxed is. Je mailt met a rma in tjechie ( mits je in de eu zit ) en als de uitkomst is dat het bord echt stuk is sturen ze met dhl express in 1 dag een nieuwe, het defecte bord moet dan binnen 14 dagen terug. Verzendkosten zijn voor hun tenzij het een user fout is. Ik heb toevallig laatst een z8na-d6 en een z10pe-d8 zo vernieuwd na doa / uitval.

Geen ecc niet mogelijk met 2 cpus heb ik nog nooit gehoord eigenlijk, uit ervaring heb ik iig non ecc ram met 2 cpus draaiend gehad op een z8na-d6 en z8pa-d12x. Das natuurlijk geen s2011 platform.

Ook niet zo relevant want je moet gewoon reg ecc ddr3 scoren op v&a :)
Ik woon in Zuid Amerika. Peru dan wel. :-) Ik moet dan eerst mijn 8x 8GB udimmen zien te slijten. Die raak ik aan de straatstenen niet kwijt. Naar Nederland sturen en op V&A is ook niet echt een oplossing.

Heb Asus gevraagd hoe ze dat willen doen met garantie. Je kunt het boven lezen. Ze willen dat ik het terug ga sturen naar Nederland. Dat is ook niet echt lekker, want dat kost 50 dollar ofzo.

Wat ze ook bij Asus niet begrijpen is dat dit type moederbord niet in Peru wordt verkocht.

[ Voor 3% gewijzigd door KingBob op 22-07-2016 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Ja,

Ik snap dat dat het geheel iets wat lastiger maakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingBob
timicool schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 03:06:
Ja,

Ik snap dat dat het geheel iets wat lastiger maakt...
Misschien nog even interessant om te weten.Zaterdag heb ik het moederbord binnen gekregen (helaas heeft hij schade opgelopen door transport), maar functioneert nog steeds. Mogelijk SB defect.

De twee confidentials + 8x 8GB udimmen werken ook op een Asus Z9PA-D8C. Had inmiddels ook ECC gescoord op V&A in geval dat... Deze wordt over een paar maanden naar Peru gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
KingBob schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:51:
[...]

Misschien nog even interessant om te weten.Zaterdag heb ik het moederbord binnen gekregen (helaas heeft hij schade opgelopen door transport), maar functioneert nog steeds. Mogelijk SB defect.

De twee confidentials + 8x 8GB udimmen werken ook op een Asus Z9PA-D8C. Had inmiddels ook ECC gescoord op V&A in geval dat... Deze wordt over een paar maanden naar Peru gestuurd.
Mooi dat het zover in iedergeval dan al goed gelopen is, ik hoop dat het allemaal werkt straks voor je ;)
Pagina: 1