Dag beste Tweakers!
Ik ga binnenkort een nieuw game systeem halen, en ik zou graag van enthousiaste mensen een paar builds hebben waar ik naar kan kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, gamen en nog meer gamen. Maar vooral gamen. Ik wil een systeem dat alles op 1440p ultra kan draaien en 60 fps kan aanhouden.
Mijn eigen opzetje:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 2000 euro, leef je uit. Het mag er iets boven of onder vallen, maar het moet geen honderden euros schelen. Ik wil het systeem laten bouwen door een zaak, maar daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden in de prijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een geluid set, toetsenbord, muis en beeldscherm, het gaat dus alleen om de pc. Ik zit erover te denken om een scherm te halen van asus, de PG279 q. Deze heeft 1440p, gsync, en 144 hertz.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2 dingen moeten erin zitten; een SSD van minimaal 500 GB, en de nieuwe gtx EVGA 1080 ftw (als mensen een ander merk hebben die ik zou moeten nemen, dan hoor ik dat graag).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor de cpu, nvidea voor de gpu
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Svp goede koeling want ik wil mn systeem niet teveel horen. Op dit moment zit er een waterkoeling in voor de cpu, maar omdat ik niet ga overklokken zou dit overkill kunnen zijn.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Het zou heel fijn zijn als mensen met verschillende builds zouden willen komen ^^ Het liefst wel uitleggen waarom dat merk/product
Ik ben geen expert op dit gebied, en ik weet dat sommige mensen het leuk vinden te fantaseren over vette builds. Sowieso dikke pluspunten voor als het er goed uit ziet (ik hou van zwart/rood, maar eigen ideeen zijn altijd welkom).
Verder zou ik heel graag advies willen hebben mbt de koeling, hoe ik bijvoorbeeld het beste mijn airflow kan regelen. Hoeveel fans heb ik dan nodig, welke kant moeten ze opblazen enz.
Bedankt alvast voor de hulp!
Stel me gerust meer vragen, ik beantwoord ze graag
Ik ga binnenkort een nieuw game systeem halen, en ik zou graag van enthousiaste mensen een paar builds hebben waar ik naar kan kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, gamen en nog meer gamen. Maar vooral gamen. Ik wil een systeem dat alles op 1440p ultra kan draaien en 60 fps kan aanhouden.
Mijn eigen opzetje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 139,95 | € 139,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB | € 769,- | € 769,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | be quiet! Silent Base 600 Zwart/Zilver | € 93,95 | € 93,95 |
| 1 | Corsair Hydro H115i | € 141,25 | € 141,25 |
| 1 | Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Rood Twin Pack, 120mm | € 24,12 | € 24,12 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 91,95 | € 91,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 139,90 | € 139,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.837,02 | |
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 2000 euro, leef je uit. Het mag er iets boven of onder vallen, maar het moet geen honderden euros schelen. Ik wil het systeem laten bouwen door een zaak, maar daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden in de prijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een geluid set, toetsenbord, muis en beeldscherm, het gaat dus alleen om de pc. Ik zit erover te denken om een scherm te halen van asus, de PG279 q. Deze heeft 1440p, gsync, en 144 hertz.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2 dingen moeten erin zitten; een SSD van minimaal 500 GB, en de nieuwe gtx EVGA 1080 ftw (als mensen een ander merk hebben die ik zou moeten nemen, dan hoor ik dat graag).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor de cpu, nvidea voor de gpu
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Svp goede koeling want ik wil mn systeem niet teveel horen. Op dit moment zit er een waterkoeling in voor de cpu, maar omdat ik niet ga overklokken zou dit overkill kunnen zijn.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Het zou heel fijn zijn als mensen met verschillende builds zouden willen komen ^^ Het liefst wel uitleggen waarom dat merk/product
Verder zou ik heel graag advies willen hebben mbt de koeling, hoe ik bijvoorbeeld het beste mijn airflow kan regelen. Hoeveel fans heb ik dan nodig, welke kant moeten ze opblazen enz.
Bedankt alvast voor de hulp!
[ Voor 44% gewijzigd door joppe99999 op 26-06-2016 13:52 ]