amd A10-7860k voor 150w streacom nano psu met 150w brick?

Pagina: 1
Acties:

• shortzzz
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik zoek een?
Een processor die zal werken op mijn streacom 150w nano psu met 150w brick. De cpu moet games kunnen draaien op 720p bij medium instellingen op moderne games. Voor het ogenblik lijkt de amd A10-7860k mijn enige degelijke optie door het tdp van 65w. Jammergenoeg vind ik zeer weinig info terug over mijn psu die ik destijds in een htpc tweedehands gekocht heb.

Wat is je budget?
Het budget maakt niet echt uit, maar lager is leuker natuurlijk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Hoogst waarschijnlijk zal ik omdat een gpu geen optie is een amd fm2+ processor nodig hebben.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
behuizing: is een zelf 3D gedrukte itx case (heb ik al)
moederbord: asrock fm2a88x-itx+ of msi b85i-gaming (heb ik beiden al)
geheugen: 2x4gb ddr3 2400 (moet ik nog kopen)
ssd: 240gb (heb ik al)
voeding: streacom nano 150w met 150w powerbrick (heb ik al)
cpu koeler: scythe shuriken rev.B (heb ik al)
cpu:???

De pc zal gebruikt worden om mee te nemen naar lan parties bij vrienden en aan mijn hd-ready tv, voornamelijk om csgo, overwatch, dirty bomb te spelen maar ook voor netflix.
Ik zou gewoon graag te weten komen welke processor er in staat zal zijn om een degelijke performance te geven zonder dat ik problemen krijg met de cpu.
Voor het ogenblik zit er in de setup 8gb ddr3 1333 met een amd A8-6600k en deze schakelt zichzelf uit of loopt vast vanaf dat ik een game opstart of enkele minuten erin, met netflix geen problemen en met de setup aan een gewone 350w psu ook niet.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Over vastlopers gesproken, is dat de CPU die overhit?

Het zal best kunnen dat je A8 problemen heeft zijn warmte kwijt te raken in de kleine behuizing. Dat zal misschien de oorzaak zijn waarom je vastlopers hebt en niet bij netflix!

Zonder al te veel kosten te maken kun je misschien met wat extra fans en betere koeling wel je games draaien op je A8-6600.

Want het verschil tussen de A8-6600 en de A10-7860k lijkt me niet zoveel. Behalve dan dat de A10 35 minder Watt zou gebruiken.

Is er plaats voor een grotere koeler? Zijn er genoeg fans aan het werk?

Is de kast groot genoeg om lucht te verplaatsen?

*** Extra Informatie ***
Guru3d Review

Tja, zoals je al zegt je verwacht geen 144hz maximale instellingen + 16xAA.

Zolang je geen wonderen verwacht zal het zeker functioneren. 720p, medium settings het moet zeker mogelijk zijn dan acceptabele framerates te krijgen.

YouTube: Counter-Strike: GO - AMD A10 7850K - High Settings at 1080p[HD]

Counterstrike, helaas geen framecounter. Het voelt niet aan als 60fps op 1080p, maar als je wat settings terugzet dan haal je dat wel.

YouTube: Overwatch Beta en APU A10 7850K

Overwatch? De beta dan he! Gaat ook lekker op deze APU.

Het belangrijkste is om je verwachtingen laag te houden. En te genieten van wat je er uit kan persen.

Over de behuizing, komt de A10-7860K met de nieuwe koeler? Even checken die is relatief groot vergeleken met de oudere koelers. Misschien kan dat wat probleemjes geven bij het installeren en wegwerken van bedrading.

[ Voor 23% gewijzigd door swampy op 27-06-2016 14:57 . Reden: Koelingsproblemen. ]

There is no place like ::1

• shortzzz
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-09-2024
Alvast bedankt voor uw antwoord, ik denk niet dat de vastlopers en het uitvallen door de warmte komen. De kast is een bijna open model en ik heb de indruk dat het telkens is als de gpu van de apu in actie moet schieten dat de pc uitvalt of vastloopt. Waarschijnlijk vraagt dit meer energie dan dat de voeding aan de socket kan leveren.
Ik heb nu ondertussen wel gevonden dat ik de tdp via mijn moederbord kan aanpassen maar ik heb nog geen tijd gehad om dit uit te testen.
Er zit voor het ogenblik een scythe shuriken rev.B op de A8 processor met artic silver koelpasta dus ik denk niet dat daar het probleem ligt verder zitten er geen ventilatoren in de huidige case maar de warmte kan zeker weg.
Ik zal deze week de gok wagen en een A10-7860k kopen en hopen dat het probleem niet meer voorvalt en ik wat betere gaming performance verkrijg.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-02 11:15
Wat is je budget? Want als je vooral op zoek bent naar de snelste CPU met geïntegreerde GPU, dan is dat eigenlijk de pricewatch: Intel Core i7-5775C Boxed of pricewatch: Intel Core i5-5675C Boxed, wat ook 65W processors zijn. Die zijn natuurlijk ook wel vele malen duurder dan een A10 APU, en je MSI B85I ondersteunt geen Broadwell processors.

Verder is het goed om zo snel mogelijk geheugen te nemen (1333MHz is het echt niet voor integrated graphics), Qua vermogen zou je 150W brick het wel moeten trekken met een 65W processor. Je A8-6600K is een 100W processor, reken daar nog geheugen, moederbord, SSD, ventilators bij en je zit wel kort bij de 150W. Zolang je de processor niet vervangt kun je de A8 misschien wat terugklokken.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-02 10:37
Heeft die streacom wel alle aansluitingen die je nodig hebt voor een 'normale' pc? Ik heb zelf een vergelijkbare pico psu, maar die heeft bijvoorbeeld niet de 4/8 pins aansluiting die veel moederborden hebben voor de cpu. Die voedingen zijn bedoelt voor moederborden met een cpu die heel weinig stroom nodig heeft (als in: vermoedelijk een stuk minder dan 65w) zodat er geen noodzaak is voor een extra 4/8 pin.

Even iets om uit te zoeken lijkt mij..... ( en wellicht ook de reden dat ja a8 cpu vastloopt, gewoon te weinig stroom op de juiste plek? Je geeft zelf al aan dat met een gewone voeding er geen vastlopers zijn)

Edit: toch wat meer info gevonden. http://www.streacom.com/products/nano150-psu/
Zo te lezen heeft je psu wel een 4pin voor de cpu. Omdat je a8 niet vastloopt met de normale voeding vraag ik mij toch af of dit gaat werken.

[ Voor 34% gewijzigd door Philpend op 28-06-2016 12:02 ]

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 14:55
Mijn AMD A8-7600 heeft een Scythe Big Shuriken rev. B erop en het complete systeem verbruikt maximaal 90 watt tijdens gamen waarbij de CPU niet warmer wordt dan 45c. Tevens kan het alle games spelen op low / normal quality + 720p resolutie.

Mijn mobile PCtje in actie (mocht je dat willen zien):
YouTube: AMD A8 7600 APU Playing GTA V Online With 360 Controller

[ Voor 46% gewijzigd door Sir_Hendro op 28-06-2016 11:56 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Pagina: 1