Toon posts:

USB stick opvolger SSD?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.270 views

Verwijderd

Topicstarter
die stickjes worden steeds kleiner en hogere capaciteit en goedkoper. ik zit te dubben of ik een stick koop of ssd.

*knip*

Deze ultra kleine, onopvallende drive staat klaar als extra opslagruimte, of verplaatst mediabestanden supersnel tussen apparaten. Geniet van snelheden die tot 15 keer sneller zijn dan die van USB 2.0-schijven, kopieer een volledige film in minder dan 30 seconden.

1 (voor 32 GB, 64 GB & 128 GB) Schrijf op de schijf tot 15x sneller dan standaard USB 2.0-schijven (4 MB/s); tot 150 MB/s leessnelheid. USB 3.0-poort vereist. Gebaseerd op interne testen; prestaties mogelijk lager afhankelijk van hostapparaat. 1 MB = 1.000.000 bytes. (voor 16 GB)(voor 16 GB) Leessnelheid tot 130 MB/s; schrijfsnelheden lager, varieert per capaciteit. USB 3.0-poort vereist. Gebaseerd op interne testen; prestaties mogelijk lager afhankelijk van hostapparaat. 1 MB = 1.000.000 bytes. (Gecombineerde voetnoten voor materialen die in alle capaciteiten gebruikt worden: 32 GB, 64 GB, 128 GB) Schrijven naar de drive tot 15x sneller dan standaard USB 2.0-schijven (4 MB/s); leessnelheden tot 150 MB/s. 16 GB: Leessnelheden tot 130 MB/s; schrijfsnelheden lager en variërend per capaciteit. USB 3.0-poort vereist. Gebaseerd op interne testen; prestaties mogelijk lager afhankelijk van hostapparaat. 1 MB = 1.000.000 bytes. 2 Op basis van 1,2 GB MPEG-4 video-overdracht met USB 3.0-hostapparaat. Resultaten kunnen variëren afhankelijk van hostapparaat, bestandseigenschappen en andere factoren.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2016 16:48 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk niet dat een USB-stick de opvolger gaat worden van SSD's. Wel denk ik, dat het SSD geheugen ooit in USB-sticks gaat verdwijnen, wanneer er meer ruimte beschikbaar kan komen op een kleinere chip.

Verder begrijp ik niet echt waar je met de rest van je post naartoe wilt, dat lijkt een copy-paste te zijn van de sandisk pagina die je linkt?

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:19
Ga voor een USB stick zou ik zeggen! Laat je dan ook achteraf weten hoe teleurgesteld je was?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/011d100c89345c4670159a0790619ff7.png

= Sandisk Ultra Fit 3.0

dit zegt mij nu nog niks, maar is dit niet snel genoeg?

test : http://www.pcgamer.com/the-best-usb-flash-drives/

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2016 13:58 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Normale SSD aangesloten op een SATA3 poort
Afbeeldingslocatie: https://www.custompcreview.com/wp-content/uploads/2012/09/as-ssd-samsung-840-pro-series-256gb-ssd-custom-pc-review.jpg

De nieuwe NVME drives
Afbeeldingslocatie: http://imagescdn.tweaktown.com/content/7/3/7392_23_samsung-950-pro-2-pcie-gen-3x4-nvme-ssd-review.png

Een usb stick moet nog ver komen om dit in te halen en dus de SSD te vervangen.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik schrijf de backup van mijn documenten en outlook direct naar en Sandisk Extreme USB 3.0 en merk hierbij geen snelheidsverschil met een SSD of harde schijf. Dit is natuurlijk wel iets anders dan veelvuldige kopieeracties. Met geen verschil bedoel ik dat het even lang duurt om de backupactie te voltooien.

[ Voor 32% gewijzigd door Kalief op 26-06-2016 14:02 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-01 11:35
Dergelijke resultaten stellen nog steeds niets voor als je het vergelijkt met een (PCIe) SSD. Daarnaast zijn USB sticks meestal niet geschikt om constante schrijvingen te doen.

Waarom zou je kiezen tussen een SSD en USB stick aanschaffen? Over het algemeen worden deze voor heel andere dingen gebruikt. Een SSD is geschikt als boot disk, en programma's te installeren waar ook vaak schrijfacties plaatsvinden. Een USB stick is geschikt om (grote) bestanden te verplaatsen of op te slaan, maar niet contant te wijzigen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor uw advies. Ik koop de usb Sandisk Ultra fit 128gb.

Maar eens kijken of m'n laptop daar sneller mee werkt.

• azerty
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:06:

Laat ons zeker weten hoe het verlopen is. Ik ben benieuwd hoe lang win10/whatever vanop een USB als main OS gaat lopen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De vraag is wat je ermee gaat doen. Als het puur voor opslag is, dan is een USBstickje op zich goed zat, maar ga er geen OS van willen draaien, dat werkt niet zo goed op lange termijn.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:06:

:/

Ik weet niet wat precies het probleem is bij je laptop (traag, dus) maar is het misschien verstandiger om gewoon een topicje erover te openen? Dan kunnen we met z'n allen ernaar kijken wat het probleem is en ook een goeie oplossing zoeken. Straks is het je processor, zit je dan met je USB stick.

USB stick voor je main OS? No way. Die dingen gaan me toch iets te vaak stuk, of het USB poort gaat raar doen, of raken domweg kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 26-06-2016 14:11 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TERW_DAN schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:09:
De vraag is wat je ermee gaat doen. Als het puur voor opslag is, dan is een USBstickje op zich goed zat, maar ga er geen OS van willen draaien, dat werkt niet zo goed op lange termijn.
Ik heb zelf een 32GB Corsair Voyager USB-stick. Ik start daar altijd ESXi vanaf op mijn server op en moet zeggen, dat gaat op zich nog best rap hoor. :) En aangezien het mijn server is, hoeft deze niet al te vaak te rebooten.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Maar mede Tweakers?
Hadden we meer verwacht van iemand die zich deDigibeet noemt en door een stukje reclame van Sandisk al vrijwel alleen overgehaald is. Daarnaast had hij het ook nog in zijn blijkbaar laptop moeten zetten. Het enige waar hij hiervoor kwam is bevestiging dat een USB stick misschien ook wel gaat werken.

askhole

Voor TS:
Een in mijn ogen beter optie was zoiets geweest:

pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB
In combinatie met:
pricewatch: Startech.com 2.5in Aluminum USB 3.0 External SATA III SSD Hard Dr...
of als je ook usb 3.1 gen2 hebt:
pricewatch: Sharkoon QuickStore Portable USB 3.1 Zwart

Je betaald dan wel twee keer zo veel maar het doet qua portability niet onder en snelheid is stukken hoger.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• azerty
CH40S schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:17:
[...]
Ik heb zelf een 32GB Corsair Voyager USB-stick. Ik start daar altijd ESXi vanaf op mijn server op en moet zeggen, dat gaat op zich nog best rap hoor. :) En aangezien het mijn server is, hoeft deze niet al te vaak te rebooten.
Uiteraard, voor een server die maar 1x per zoveel maanden reboot kan het best wel werken... Maar voor een laptop die hoogstwaarschijnlijk geregeld in hibernate moet of moet rebooten voor updates? Betwijfel of die lang gaat meegaan...

In elk geval, zonder extra informatie van de TS is goed advies sowieso niet mogelijk.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

CH40S schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:17:
[...]
Zodra ESXi is opgestart draait die volledig vanuit RAM dus zal je USB niet meer gebruikt worden. Bij normale OS-en blijf je draaien vanaf je boot disk, waardoor je USB sneller slijt

[ Voor 8% gewijzigd door MegaTronics op 26-06-2016 15:09 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-01 11:34

Zjemm

...

Ik heb die fit sandisk 128 Gb. Dat ding is rete traag met schrijven. Maar goed genoeg voor Back-uppie zo nu en dan

opensecure.nl

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43
Denk dat O.o.t.B. windows 10 niet eens wil installeren op removable media.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

DukeBox schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:15:
Denk dat O.o.t.B. windows 10 niet eens wil installeren op removable media.
Met de enterprise versie kun je met Windows To Go een bootable USB maken met Windows 10, dus het kan wel.

[ Voor 3% gewijzigd door MegaTronics op 26-06-2016 15:20 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-12-2025
Nee maar je kan wel een installatie imagen naar dat ding als het moet. Ik moet er niet aan denken verder.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43
MegaTronics schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:20:
Met de enterprise versie kun je met Windows To Go een bootable USB maken met Windows 10, dus het kan wel.
Als consument kun je geen enterprise draaien (althans, niet legaal) daarnaast is je OS dan al geinstalleerd en moet de go stick regelmatig weer in het moeder systeem geactiveerd worden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:56:
[afbeelding]

= Sandisk Ultra Fit 3.0

dit zegt mij nu nog niks, maar is dit niet snel genoeg?

test : http://www.pcgamer.com/the-best-usb-flash-drives/
Hoezo snel genoeg? Ik heb een ietwat grotere Lexar P10; volledig ongewaardeerd in de Pricewatch en dus mogelijk geen eerste keuze voor de meeste mensen maar aanzienlijk sneller dan jouw voorgestelde Sandisk op sommige vlakken:
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/qGk2qB2jhRiCvyE3VbsaIUO0/full.jpg

Het is dus maar net waar je een stickje voor wil gebruiken; lezen is vaak het probleem niet maar schrijven wel.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Kloon van verbannen gebruiker; daarmee overtreed je onze policy en daarom gaat je topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.