Ik zoek een budget laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zou graag een windows laptop willen die vooral gebruikt gaat worden voor het browsen van internet en om streams te kijken, niet zwaars of speciale programma's .

Wat is je budget?
250-300 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
nee, alleen thuis gebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
een groot scherm zou mooi zijn, hoeft geen full hd te zijn,

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Persoonlijk gezien je behoeftes zou ik je een chromebook aanraden met een 1080p scherm en een goede proc. Waarom wil je graag dat het windows is? De 32G modellen qua opslag zijn niet optimaal en een traditionele HDD werkt de performance ook weer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het probleem is dan mijn vader de laptop gaat gebruiken, en hij is eenmaal bekent met windows, maar een chromebook zou ook kunnen, enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:24
Hoe groot mag de laptop zijn?
Verder is een Chromebookje een leuk idee, of eventueel een 2e hands laptop met Windows via V&A.

Maar goed, kijk hier eens naar?
pricewatch: Peaq PNB C1014-I1NL
pricewatch: Peaq PNB S1414-I0N1S

Voordeel van de Peaq C1014 is dat hij ook een IPS paneel heeft. Aangezien hij bij de Mediamarkt verkocht wordt kan je hem daar waarschijnlijk ook even in de winkel testen. Verder hebben beiden een SSD dus zullen ze snel zijn. Alleen vrees ik voor de algehele bouwkwaliteit en de ook processorkracht.

[ Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 26-06-2016 13:45 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Deze pricewatch: Acer Chromebook CB5-571-C506 voldoet aan je eisen. Groot scherm, FULL HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, alleen hoeft het scherm niet full HD te zijn sinds de stream toch niet van goede kwaliteit zijn en dan wil ik er niet zoveel voor betalen. Dus het budget ligt nu dan tussen de 250-300 euro, maar het liefst dichterbij de 250 euro dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 14:44
Ik zou voor dat bedrag eerder kijken naar gebruikte zakelijke laptops. Kijk even in de V&A voor HP EliteBooks, Dell Latitudes en Lenovo ThinkPads.

Dan heb je degelijke, stevige laptops met meestal i5 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen ik ben een beetje sceptisch over een tweedehans laptop, sinds laptops al helemaal niet zo lang meegaan. De specificaties hoeven niet maximaal te zijn, zolang die maar een tijd meegaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 14:44
De bouwkwaliteit van zakelijke laptops is veel hoger dan van consumentenlaptops. Ik denk dat een gebruikte HP Elitebook van de 3e generatie ofzo (8470p bijvoorbeeld) langer mee zal gaan dan een nieuwe budgetlaptop van 250 euro
Pagina: 1