Toon posts:

Detonator 12.90 + Win2k probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net win2k met sp2 geinstalleerd, icm de detonator 12.90 drivers. Na dx8.0a geinstalleerd te hebben, draaide ik 3dmark 2001 op standaardinstelling. Ik had de volgende problemen
- De refresh werd teruggezet op 60 hz, op 1024x768 32b, terwijl ik dit in windows gewoon op 100 hz had staan
- knipperende textures (ze worden af en toe wit), zeer irritant. Je kunt het heel goed zien bij de dragothic benchmark, op de hoorns van de draak bijvoorbeeld
- systeem loopt vast bij de vertex shader demo (waar al die mannetjes elkaar afschieten)

Vervolgens probeerde ik de 12.41 drivers te installeren. Is het uberhaupt mogelijk/nodig om de vorige driver te uninstallen? In win9x wordt dit gedaan door de standaar pci vga adapter als driver te selecteren en te rebooten. In w2k kan echter zoiets niet, en ik kon nergens zo 123 vinden hoe ik de drivers kan uninstallen. Dus ik wijzig de drivers in de 12.41 drivers. Ik zie echter bij de driver info dat er nog 1 12.90 dll driver bijstaat (nvrsnl.dll). Deze heb ik maar in safe mode handmatig verwijderd. Echter, met deze 12.41 drivers nog steeds dezelfde problemen.

Wie herkend deze probs en heeft oplossingen voor mij? Ik draai overigens ook multi-monitor, weet niet of dat er iets mee te maken zou hebben (heb geen zin om die kaart er weer uit te schroeven)

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

utfs wil mischien helpen...nee ik weet niet waar je dat kunt downloaden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stapje terug gedaan naar de 10.80 drivers, en ik ben van het flikkerende texture-probleem af en het draait stabiel. Ik heb echter nog steeds last van de refresh die in 3dmark 2001 teruggaat naar 60 hz. Iemand een oplossing? Lijkt me toch een driver-instelling, hoef ik toch geen 3d-party tooltje voor te downen neem ik aan.

En wat zijn andere stabiele drivers tussen 10.80 en 12.90?

Verwijderd

Je moet powerstrip of nvreffix gerbuiken. Dan kun je bij iedere resolutie je refresh instellen. Of in de directX instelling fixed refresh op bv. 85 Hz zetten.
Kijk eens bij tweakers bij alle nvidia updates. Daar lees je een hoop van dit soort problemen.

Verwijderd

de w2k refreshrate fix gebruiken of in powerstrip de "brute force refreshrate" optie aanvinken

Verwijderd

Of kiezen voor een goedlopende REF. Nvidia
driver die iets ouder is, maar bewezen heeft goed te draaien....

Niet alles wat nieuw is werkt goed !

Ik hoor er steeds meer over WinK2 met de 1200
serie drivers, neem toch de goedlopende serie.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Pagina: 1