Specs Monitoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De eerste kolom bevat grootte en resolutie, de tweede kolom bevat grootte en de derde kolom bevat resolutie. Ik weet dat redundancy belangrijk is maar toch... ;)
Kan paneel-type standaard worden weergegeven in de beschrijving of in een andere kolom?
In de dropdown mist "paneel" een hoofdletter en misschien is LCD paneel type ofzo een betere naam.

Eerste kolom: "Dell Ultrasharp U2515H Zwart 25" (2560x1440) met USB-hub"

https://tweakers.net/categorie/344/monitoren/producten/

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-06-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
https://tweakers.net/categorie/310/netwerkkaarten/producten/

Netwerkadapters zou een betere naam zijn, aangezien een USB adapter niet echt een kaart is.

Als ik bij "5GHz-ondersteuning" iets kies komt er bij de andere optie 0 te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Olaf van der Spek schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:56:
De eerste kolom bevat grootte en resolutie, de tweede kolom bevat grootte en de derde kolom bevat resolutie. Ik weet dat redundancy belangrijk is maar toch... ;)
Kan paneel-type standaard worden weergegeven in de beschrijving of in een andere kolom?
In de dropdown mist "paneel" een hoofdletter en misschien is LCD paneel type ofzo een betere naam.

Eerste kolom: "Dell Ultrasharp U2515H Zwart 25" (2560x1440) met USB-hub"

https://tweakers.net/categorie/344/monitoren/producten/
Wat jij eerste kolom noemt, is in werkelijkheid de specline, waar beknopt de belangrijkste specs worden aangestipt. Ook op andere plekken, waar de tweede en derde kolom (in werkelijkheid dus eigenlijk de eerste en tweede) niet in beeld zijn, staat de specline genoemd. Denk hierbij aan de search (https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=ultrasharp) of bij het product zelf (pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart, achter Specificaties naast de hoofdafbeelding).

Ik wil daar dus niet aan morren, maar de kolommen kunnen op zich prima aangepast worden. Paneel (nu met hoofdletter, LCD ervoor werd net iets te lang) is een goede, daarnaast heb ik ook voor Video-in gekozen. Nu heb je echt de belangrijkste specs op een rij als je in de categorie kijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:14:
Wat jij eerste kolom noemt, is in werkelijkheid de specline, waar beknopt de belangrijkste specs worden aangestipt. Ook op andere plekken, waar de tweede en derde kolom (in werkelijkheid dus eigenlijk de eerste en tweede) niet in beeld zijn, staat de specline genoemd. Denk hierbij aan de search (https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=ultrasharp) of bij het product zelf (pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart, achter Specificaties naast de hoofdafbeelding).
Zou het niet handig zijn als het paneel-type daar ook in zou staan?
Ik wil daar dus niet aan morren, maar de kolommen kunnen op zich prima aangepast worden. Paneel (nu met hoofdletter, LCD ervoor werd net iets te lang) is een goede, daarnaast heb ik ook voor Video-in gekozen. Nu heb je echt de belangrijkste specs op een rij als je in de categorie kijkt :)
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Olaf van der Spek schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:18:
[...]

Zou het niet handig zijn als het paneel-type daar ook in zou staan?

[...]

Thx
Past niet ;( Een van de langste speclines die we hebben is "34" (3440x1440) met speakers en USB-hub", en een van de langste paneelnamen is "AH-IPS". Ik heb verschillende varianten geprobeerd, maar het past net niet. Er kunnen nog 2 of 3 tekens worden geplaatst (inclusief spaties) en dan houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Olaf van der Spek schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:10:
https://tweakers.net/categorie/310/netwerkkaarten/producten/

Netwerkadapters zou een betere naam zijn, aangezien een USB adapter niet echt een kaart is.
Done, kan een minuut of 10-15 duren voor het bij alle servers bekend is, dus het kan zijn dat je nog hier en daar de oude naam tegenkomt. Als je over een uur nog ergens de oude naam ziet staan, geef dan ff een gil.
Als ik bij "5GHz-ondersteuning" iets kies komt er bij de andere optie 0 te staan..
Lijkt erop dat je een bugje hebt gevonden. Ik ga van de week hier verder op induiken en een ticket maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
"Soort netwerkkaart" ;)

Misschien is WiFi Ja/Nee simpeler
Glaanie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:23:
[...]

Past niet ;( Een van de langste speclines die we hebben is "34" (3440x1440) met speakers en USB-hub", en een van de langste paneelnamen is "AH-IPS". Ik heb verschillende varianten geprobeerd, maar het past net niet. Er kunnen nog 2 of 3 tekens worden geplaatst (inclusief spaties) en dan houdt het op.
USB hub en/of speakers eruit slopen dan?
Paneel is IMO veel belangrijker.

[ Voor 124% gewijzigd door Olaf van der Spek op 27-06-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

8)7
Misschien is WiFi Ja/Nee simpeler
Ik heb er Wifi-adapter van gemaakt, met Ja/nee optie :)
USB hub en/of speakers eruit slopen dan?
Paneel is IMO veel belangrijker.
Moet ik over nadenken, kom ik op terug. Vooral om waarom we daar toen niet voor gekozen hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Specline bij monitoren aangepast, check https://tweakers.net/categorie/344/monitoren/producten/. Vermogen (watt) en video-in zijn nu de default voor de twee kolommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bedankt. Responstijd is dan weer een spec die ik er niet bij zou zetten gezien de onbetrouwbaarheid daarvan. Refrest rate misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mag bij laptops LCD-paneel ook in de beschrijving?
En mag het LCD-paneel filter een heel stuk hoger?
CPU in de beschrijving of een van de standaard kolommen lijkt mij ook wel handig.
15,6" (1920x1080), 256GB (ssd)
Zonder haakjes is ook een optie: 15,6" 1920x1080 IPS, 256GB ssd

[ Voor 80% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-07-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:28:
Bedankt. Responstijd is dan weer een spec die ik er niet bij zou zetten gezien de onbetrouwbaarheid daarvan. Refrest rate misschien?
Refresh rate is ook vrij onbetrouwbaar, omdat er door een verkeerde koppeling veel monitoren 75Hz hebben meegekregen. Dit moet nog worden gefixt, maar duurt nog ff. Ik laat het dus even voor wat het is.
Olaf van der Spek schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:35:
Mag bij laptops LCD-paneel ook in de beschrijving?
En mag het LCD-paneel filter een heel stuk hoger?
CPU in de beschrijving of een van de standaard kolommen lijkt mij ook wel handig.

[...]

Zonder haakjes is ook een optie: 15,6" 1920x1080 IPS, 256GB ssd
Ik heb het tussen de haakjes gepropt: https://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/. Daar waar het niet staat, is het niet bekend.

CPU in de kolommen klinkt mij goed in de oren, maar ik kan niet zomaar de kolommen veranderen. Deze staan namelijk gekoppeld aan het land wat je via het vlaggetje rechtsboven kan kiezen, waardoor je alleen Azerty of Qwerty laptops ziet bij het kiezen van België respectievelijk Nederland. Dat was in ieder geval de reden jaren geleden toen de functie werd geïntroduceerd. De collega's die hier meer van weten zijn er vandaag niet, ik zal het morgen vragen of het nog steeds is. Zo niet, ga ik alsnog shuffelen in de kolommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:40:
CPU in de kolommen klinkt mij goed in de oren, maar ik kan niet zomaar de kolommen veranderen. Deze staan namelijk gekoppeld aan het land wat je via het vlaggetje rechtsboven kan kiezen, waardoor je alleen Azerty of Qwerty laptops ziet bij het kiezen van België respectievelijk Nederland. Dat was in ieder geval de reden jaren geleden toen de functie werd geïntroduceerd. De collega's die hier meer van weten zijn er vandaag niet, ik zal het morgen vragen of het nog steeds is. Zo niet, ga ik alsnog shuffelen in de kolommen.
Opslag dan? Dat staat ook al in de beschrijving.

Het Tablet-notebook filter is ook apart, de enige keuze is Ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Olaf van der Spek schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:58:
[...]

Opslag dan? Dat staat ook al in de beschrijving.

Het Tablet-notebook filter is ook apart, de enige keuze is Ja..
Ik blijf er liever even helemaal vanaf, weet niet wat ik stuk maak :P

Het tablet-notebookfilter was eerst een veel groter filter waarbij je kon kiezen uit meer laptop-types. We hebben alle laptoptypes geschrapt wegens overbodig, alleen tablet-notebook is overgebleven, omdat die als enige nog interessant is. Er is niet echt een andere manier om deze keus te presenteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als Ja een optie is zou je denken dat Nee ook een optie moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Olaf van der Spek schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:46:
Als Ja een optie is zou je denken dat Nee ook een optie moet zijn.
Heb jij wellicht een suggestie, zonder de indruk te wekken dat er meerdere opties kunnen zijn? Dus niet zoals het voorheen was, met als naam Laptoptype en de keuze Tablet-notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:54:
[...]

Heb jij wellicht een suggestie, zonder de indruk te wekken dat er meerdere opties kunnen zijn? Dus niet zoals het voorheen was, met als naam Laptoptype en de keuze Tablet-notebook.
Nee als optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Gaat niet werken aangezien we geen default kunnen aangeven. Dus in dit geval zullen we bij zo'n 2400 laptops handmatig Nee moeten aanklikken en dat gaan we niet doen ;) Stel we gaan het vanaf nu wel netjes invullen, krijg je alsnog duizenden laptops zonder een ingevulde keuze. Hetzelfde wat we nu hebben bij lcd-types van monitoren en displays in laptops.
Pagina: 1