Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitramuse
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 15:41
Dus...

Had voor m'n moeder oordoppen gehaald voor op de laptop. Ideaal en goede Sony's.

Plugt ze de doppies erin, hoor je allemaal ruis. Ik van alles proberen op afstand (ze woont aan de andere kant van Nederland) via teamviewer, maar nix werkte.

Nu blijkt dat het geen ruis is, maar de achtergrond. Want zodra ze gaat praten hoor ik haar via teamviewer. Die mic staat dus constant aan. En doorgelust naar de speakers? Dafuq?

Er staan voor de rest geen programma's open op de achtergrond.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 16:57
Heeft ze niet de oordopjes in het gaatje van de microfoon? denk dat dat, dat het gewoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:02
Je moet er op letten of de plug die aan die Sony zit (laten we even uitgaan van het standaard 3,5mm Jack formaat) een zogenaamde TRRS plug is (er zijn 4 'vakjes' op de plug te zien). 1 vakje voor geluid links, 1 voor geluid rechts, 1 voor microfoon en 1 voor de ground (die maakt de signaalketen compleet).

Laptops hebben vaak 2 connectoren: 1 voor het geluid en 1 voor de microfoon. Dit betekent dat je die TRRS plug moet gaan splitsen in 2x een TRS plug. Daarvoor heb je zo'n kabeltje voor nodig.

Geef voor het gemak eens het exacte model 'Sony's' door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitramuse
Micktator schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:12:
Je moet er op letten of de plug die aan die Sony zit (laten we even uitgaan van het standaard 3,5mm Jack formaat) een zogenaamde TRRS plug is (er zijn 4 'vakjes' op de plug te zien). 1 vakje voor geluid links, 1 voor geluid rechts, 1 voor microfoon en 1 voor de ground (die maakt de signaalketen compleet).

Laptops hebben vaak 2 connectoren: 1 voor het geluid en 1 voor de microfoon. Dit betekent dat je die TRRS plug moet gaan splitsen in 2x een TRS plug. Daarvoor heb je zo'n kabeltje voor nodig.

Geef voor het gemak eens het exacte model 'Sony's' door.
Hmmm... daar heb ik niet aan gedacht... maar het zijn 3 vlakjes. Model is MDR-EX110

Edit: Er zit dus geen mic in de dopjes, maar het is mic van de laptop zelf...

[ Voor 4% gewijzigd door Nitramuse op 26-06-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
Ahaaa, is dit in ieder geval duidelijk ;) Inderdaad even checken of de koptelefoon in de juiste aansluiting zat. En wat gebeurt er bijvoorbeeld bij een Youtube filmpje of Spotify? Nog steeds geen geluid/alleen ruis of komt het alleen voor op het moment dat een applicatie de microfoon wil gebruiken (Skype etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitramuse
Volgens m'n moeder zit ie in de goeie ("er staat een hoofdtelefoontje en een microfoon bij"). Ook goed aangedrukt. Die...doorlus is er altijd. Ook als je een andere bron gebruikt idd. Los CD'tje gedaan, net zo.

Ik weet niet of het normaal is, maar als ik ga teamvieweren dan hoor ik m'n moeders stem dus ook door mijn speaker. Echt weird hehehe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
In de geluid instellingen even aanpassen dat je niet altijd naar de microfoon luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitramuse
Hmmm... lijkt erop dat het gefixt is.

Hoe? Ik heb werkelijk geen idee... maar thanks anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
Dat is altijd ook nog een mogelijkheid ja 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Micktator op 27-06-2016 21:44 ]

Pagina: 1