Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OneDrive limiet

Pagina: 1
Acties:

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:19

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Meerdere mensen hadden al gereageerd op het nieuwsbericht over de kwaliteit hier van, maar ik wil dat hier ook op een serieuze manier ter discussie stellen.

In al deze jaren is dit het eerste bericht wat ik op deze manier lees, ik heb voorheen weleens wat gelezen, maar het was toen ook direct duidelijk dat het om misbruik ging, illegale content e.d.

Als we het hier echt over een grote verandering hebben in hun policy, dan moet hier zeker over worden geschreven, maar hier is niets over bekend, ook niet waarom ze tegen dat limiet daar zijn gelopen.

Dit bericht heeft absoluut geen informatieve waarde, het enige wat dit bericht kan bereiken is dat mensen OneDrive links laten liggen, bang zijn dat MS over alles moeilijk gaan doen.

Dit is puur negatief doen over deze dienst, zonder te weten hoe dit komt enz. Het lijkt me dan ook echt geen goede zaak als Tweakers op dit niveau nieuwsberichten blijft plaatsen, want dan wordt dit een speculatie site op basis van een enkel geval zonder verdere info.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:07

Sorcerer8472

Mens sana?

Even los daarvan ook over dit bericht: het is "de limiet" (en "die limiet"), niet "het limiet". De in het bericht gebruikte vorm is dus fout.

Verder vind ik het trouwens ook jammer dat Tweakers focust op dit soort zaken ipv op bijvoorbeeld berichten over kleinere diensten/bedrijven met minder bekende namen. De hele startupwereld lijkt een beetje aan Tweakers voorbij te gaan soms.

Voor een deel prima hoor, want er zit ook heel veel hype bij, maar voor een deel jammer dat er niet wat meer over wordt bericht. En dit soort berichten mag dan het eerst sneuvelen als er meer ruimte nodig is op de FP ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:13
Benjamin- schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:38:
Dit bericht heeft absoluut geen informatieve waarde, het enige wat dit bericht kan bereiken is dat mensen OneDrive links laten liggen, bang zijn dat MS over alles moeilijk gaan doen.
Het is denk ik een beetje afhankelijk van wat er achter de schermen gebeurd is voor dit bericht.

Ergens is het vergelijkbaar met wat er in het forum wel eens gebeurd is: iemand plaatst het gerucht dat bedrijf 'xyz' wel eens in financieele moeilijkheden zou kunnen zitten - en dat wordt door de mods weggehaald, want *juist* zo'n post kan een bedrijf in moeilijkheden brengen.

Hier zou dat net zo zijn, maar:
- als Tweakers.net bij Microsoft om een reactie heeft gevraagd en het niet ontkent is,
- er meerdere aanwijzingen voor een verandering zijn,
... dan kan het terecht zijn om dit als gerucht-bericht te plaatsen: voldoende basis en gelegenheid tot ontkennen/bevestigen van Microsoft.

Zo niet, dan heb ik ook m'n twijfels of het verantwoord is om zo'n nieuwsbericht te plaatsen.

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:02
Achteraf vind ik dat je helemaal gelijk hebt. Zonder de details te weten over hoeveel data en gebruikers hierbij kwamen kijken, valt er weinig concreets te melden. Deskmodder is echter wel overtuigd dat het gaat om een nieuw-ingevoerd limiet, dat er dus eerst nog niet was. Vandaar dat ik het bracht tussen aanhalingstekens. Als ik het opnieuw kon doen, had ik het laten liggen totdat ik zelf Microsoft had kunnen benaderen. Het bericht offline halen mag ik niet doen, maar alsnog contact opnemen met Microsoft zal ik morgen meteen doen. Het bericht zal op basis daarvan nog worden aangepast of er komt misschien een nieuw bericht, maar dat zal ik met Olaf overleggen. Ook zal ik inderdaad een gerucht-edit doen.

Ik hoop dat dit jullie tevreden stelt. In ieder geval excuus voor 'itchy trigger finger'. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Een van de vele nadelen van komkommertijd is dat je (ik) te happig kan worden op nieuws met het oog op de frontpage voor die dag voldoende vullen.

• vanaalten
Prima en eerlijke reactie. d:)b

Microsoft om commentaar vragen lijkt mij eerlijk gezegd wel een vereiste: hoor en wederhoord. Al is dat in het weekend natuurlijk niet goed te doen.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:19

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Eens. Fijne reactie! :)

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Alleen jammer dat mijn reactie verder volledig genegeerd wordt :+

• Mark_88
Sorcerer8472 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:44:
Even los daarvan ook over dit bericht: het is "de limiet" (en "die limiet"), niet "het limiet". De in het bericht gebruikte vorm is dus fout.

Verder vind ik het trouwens ook jammer dat Tweakers focust op dit soort zaken ipv op bijvoorbeeld berichten over kleinere diensten/bedrijven met minder bekende namen. De hele startupwereld lijkt een beetje aan Tweakers voorbij te gaan soms.

Voor een deel prima hoor, want er zit ook heel veel hype bij, maar voor een deel jammer dat er niet wat meer over wordt bericht. En dit soort berichten mag dan het eerst sneuvelen als er meer ruimte nodig is op de FP ;)
Naar mijn idee schrijven we niet zoveel over startups om dezelfde reden waarom we niet gauw over een Kickstarter schrijven: er is sprake van mooie beloften, maar het gebrek aan een track record gepaard met het feit dat er zo veel van zijn, zorgt ervoor dat het wel een uitzonderlijk geval moet zijn, willen we er een artikel aan wijden. Als je van een dergelijk uitzonderlijk geval weet (dat wil zeggen niet alleen de belofte maar die ook inlossen), houden we ons natuurlijk enorm aanbevolen.

En ja, het OneDrive-artikel zou geen voorrang krijgen op ander nieuws, inderdaad.

De taalfout is fixed.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Merci voor de fix :P

Wat betreft startups (offtopic, dat wel): eens met wat je zegt over beloften en track record. Het is lastig om onderscheid te maken en aan te geven wanneer een bedrijf écht innoveert, maar als het je lukt om op basis van jullie kennis/ervaring dat onderscheid te maken en wel te berichten over écht vernieuwende zaken dan is dat m.i. wel waardevol :)

• Mark_88
Sorcerer8472 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:41:
Merci voor de fix :P

Wat betreft startups (offtopic, dat wel): eens met wat je zegt over beloften en track record. Het is lastig om onderscheid te maken en aan te geven wanneer een bedrijf écht innoveert, maar als het je lukt om op basis van jullie kennis/ervaring dat onderscheid te maken en wel te berichten over écht vernieuwende zaken dan is dat m.i. wel waardevol :)
Absoluut. En als een startup of kickstarter weet te overtuigen ondanks het gebrek aan een track record, dan krijgen ze zeker een nieuwspost. Deze bijvoorbeeld, kreeg waarschijnlijk een post vanwege een origineel idee: nieuws: Fietsslot met vingerafdrukscanner verschijnt op Kickstarter. Deze kwam in Slack langs, maar kreeg uiteindelijk geen post (had m.i. wel gekund) https://www.kickstarter.c...linkers-cycling-made-safe. Niet om nou een fiets-vooroordeel te tonen hoor, maar dit is gewoon wat ik zou gauw bij elkaar kan zoeken.

Maar goed, nogmaals, tips zijn altijd welkom. De gevestigde orde bestaat uit niet verschrikkelijk veel bedrijven, dus die zijn goed te volgen voor de redactie. Maar startups en kickstarters? Je zou alleen daarvoor al een redacteur of twee aan kunnen nemen. Daarom komen deze dingen nu vaak pas aan het licht na een overname door een groter bedrijf.

Al met al, dank voor de feedback. Wat OneDrive aangaat: de Nederlandse MS-persdesk heeft de vraag naar de VS doorgezet, waar de beslissingen over dit soort dingen worden genomen. Hopelijk reageren ze en doen ze dit nog enigszins op tijd.

• Mark_88
En de beloofde update, voor wie dit interesseert:
Update, 29/06/16: Microsoft meldt in een reactie aan Tweakers dat het bedrijf inderdaad bij bestanden delen bandbreedtelimieten heeft om 'ongebruikelijk veel verkeer' te voorkomen. Wanneer gebruikers tegen deze limieten aanlopen, wordt de deel-functie 24 uur lang stilgelegd. Bij herhaaldelijk tegen het limiet aanlopen, kan de account van de gebruiker ook geschorst worden. Microsoft doet geen uitspraken over of dit limiet nieuw is ingesteld, zoals meldingen op Deskmodder en het supportforum van OneDrive doen vermoeden. Het bedrijf geeft ook geen cijfers prijs over de limieten.
nieuws: Gerucht: Microsoft beperkt delen OneDrive-data bij gratis-gebruikers ...

Meer kunnen we er niet van maken, methinks.

• vanaalten
Dank voor de update!
Pagina: 1