Toon posts:

Is mijn RAM compatible??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog even een vraagje als jij dit leest, ik heb in mijn pc nu 2x4 GB RAM
Ik ben van plan 2x8 te kopen en later nog een keer 2x8,
mijn moederbord ondersteund 32GB RAM alleen mijn CPU zegt dat hij dual channal support!
Op internet staat er vaak dat 4 channal kit geen probleem is voor mijn i7 2600K maar, ik wil daar graag zeker van zijn!

Alvast bedankt :*)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De 4 geheugen sloten op je moederbord zijn 2x2 geschakeld voor 2 geheugen kanalen. Vandaar dual channel memory support.

Bij de hogere en duurdere platformen (X99 etc) is wel quad channel memory support aanwezig.

https://discord.com/invite/tweakers

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:33
Is jouw Ram compatible? Vast wel....

Maar als je wilt weten of het in jouw geval compatible is moet je wel even hier neerzetten over welk type ram het gaat, en met welk type moederbord het compatible moet zijn.

Net zo gemakkelijk trouwens: kijk even in de lijst met compatible ram voor je type moederbord.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Waarom niet 2x4gb erbij? Dan heb je 16gb. Tegen de tijd dat je 32gb nodig gaat hebben ben je aan een nieuw systeem toe wat ddr4 gebruikt en heb je niets meer aan je 32gb ddr3.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Waarom wil je het geheugen upgraden? En waarom 32Gbytes?

Ga je er een server van maken? Of skyrim spelen met 100 mods?

Want 32Gbyte klinkt leuk maar gebruik je het ook?

Zelf ben ik overgegaan van 2x4Gbyte naar 4x4Gbyte en het grootste verschil is dat door het grotere geheugen er veel meer cache is. En dat laat vooral toe dat ik makkelijker een dagje op de pc kan werken met lightroom, video editing, filmpjes kijken, vele tab bladen in Chrome. Maar als op het games aankomt dan heb ik nog geen game gevonden die zoveel geheugen nodig heeft.

Ik heb dat als ik GTA V speel dat hij ongeveer 7Gbyte geheugen claimt as cache. Dus het is voorval voor caching geschikt.

32Gbyte? Misschien als je videos edit en encodeert voor werk. Of Skyrim draait met zeer veel mods.

Weet je de eigenlijke geheugen gebruik en waar het mis gaat?

En op je vraag, dual channel betekent gewoon dat geheugen per twee reepjes tegelijkertijd wordt aangestuurd. Dus als een Mobo dual channel bied en 4 reepjes aan kan dat stuurt het in het beste geval 2 blokken van 2 reepjes in dual channel aan.

Dus 2x2!

Zolang je maar niet maar 1 of 3 geheugen reepjes gebruikt draait het systeem in dual channel.

Maar mijn vraag en die gene van ACB2401, 32Gbyte waarom?

Ik merkte bij van 8 naar 16Gbyte gaan vooral dat de spellen echt niet zoveel geheugen in namen en dat het vooral cache werd. Lekker om te bezitten? Natuurlijk! Maar nodig? Niet echt...

En zoals ACB zegt, DDR4 is de toekomst dus dat DDR3 geheugen zal nu een investering zijn waar je binnen een aantal jaar weinig voor terug krijgt. Ook de i72600k is een leuke processor, zeker, maar ook ouder.

Op een bepaald moment zal je misschien een heel nieuw systeem willen. Denk aan je geld ;)

32Gbyte geeft je niet zomaar mega performance. Realiteit is dat het bij normaal gebruik meer als cache gebruikt wordt dan actief.

There is no place like ::1

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:04
Om te beginnen moet je weten welke RAM je gaat kopen, vervolgens kijk je op de compabiliteitslijst van je moederbord (staat meestal in de handleiding en die vind je natuurlijk op de site van de fabrikant (of Google)). Als het er niet in staat betekent dat niet meteen dat het ook niet gaat werken, maar die kans is dan wel groter.

Daarnaast: 32 gig? Wat ben je van plan? Ik heb ooit met een mooie aanbieding 16Gb (4x4, DDR3) gekocht toen ik mn pc toch ging upgraden, maar of ik er superveel nut van heb gehad? Niet echt. Misschien tijdens een debiele SolidWorks sessie waarbij veel grote ingewikkelde assemblies open stonden, maar op mn laptop met 8 Gb draait het ook prima. Laten we het zo zeggen: 8 = meestal prima, 16 = voor de wat zwaardere belasting omtrent veel mods/CAD/etc, 32 = Meestal veel te veel, behalve als je een zeer specifiek geheugen vretende applicatie gebruikt.

Ik ga er zo van uit dat je niet een specifiek doel hebt voor 32 gig, en dan zou ik de centen lekker in mn zak houden.
Pagina: 1