Toon posts:

Tweede DTLA-307030 eraan. Alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In maart ging mijn 307030 herrie maken, maar sinds een low-level doet ie het weer. Sinds gisteren maakt mijn andere 307030 hetzelfde geluid en de IBM Drive Test geeft dezelfde error en hetzelfde advies: Low-level :(

Ik moet behoorlijk :r van IBM.
Is de 60GXP serie beter?
En wat zijn wel goede en snelle 7200 rpm. schijven?

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Na dezelfde problemen (ook 2 x een schijf van IBM kapot terug gestuurd) heb ik een 30Gieg WD gekocht en deze werkt nog steeds zonder problemen

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
shit die heb ik ook, maar heb er echt geen problemen mee...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 23:55 schreef Kev0867 het volgende:
shit die heb ik ook, maar heb er echt geen problemen mee...
Er schijnt een hele slechte serie te zijn geweest in Nov-2000, waarschijnlijk heb ik die rotte serie en jij niet.

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
ik heb er ook twee (30 gb) 1tje maakte in het begin een raar geluid dat is nu weg en hij werkt (nog) perfect, in raid combinatie 72mb/s volges nero

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 15:48

Bezulba

Formerly known as Eendje

In maart ging mijn 307030 herrie maken, maar sinds een low-level doet ie het weer
je hebt zelf de oplossing al aangedragen wrom doe je die andere ook niet gewoon low level formatten. problem solved! best moeilijk toch?

blup

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op woensdag 27 juni 2001 11:04 schreef Werkeend het volgende:

[..]

je hebt zelf de oplossing al aangedragen wrom doe je die andere ook niet gewoon low level formatten. problem solved! best moeilijk toch?
Omdat low-level format tegenwoordig moeilijk is om te doen. Kans dat je schijf verneukt is best groot.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 11:04 schreef Werkeend het volgende:

[..]

Ja, goede oplossing!
Low-level is heel makkelijk, vooral als de schijven helemaal leeg zijn. Ik moet helaas eerst 50 gb. backuppen. Low-level is goed voor 1 keer, niet voor iedere maand.

En dan doe ik een low-level, komt het probleem volgende maand waarschijnlijk weer terug. Kan ik dus iedere maand op 2 schijven een low-level doen.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 27 juni 2001 11:07 schreef O.D.Smolik het volgende:
Omdat low-level format tegenwoordig moeilijk is om te doen. Kans dat je schijf verneukt is best groot.
Ehm aha.. Formatteren is riskanter geworden tegenwoordig? Waar haal jij die wijsheid vandaan als ik vragen mag? Heb namelijk al heel wat schijven ge-low-level-format, de laatste 2 maanden geleden en nog nooit enig probleem gehad..

Klopt idd dat er een rotte serie IBM's is geweest.. Hopelijk is dit 'toeval' en hoef je idd niet iedere maand te formatteren..

Verwijderd

60GXP vind ik goeie schijfjes :) (zie sig) :)

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 15:04

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Beetje off-topic, maaruh low level formaten hoe doe je dat.

Ik heb nl. ook zo'n schijf en vertrouw um voor geen meter. Ik heb het idee dattie qua snelheid behoorlijk onderuit is gegaan. Heeft ook een tijdje de beroemde zoem/spin/jank geluiden gemaakt. En ik heb zelfs al eens een vern..kte partitie gehad.

En hoelang duurde het totdat je een nieuwe HD opgestuurd kreeg, want echt lang zonder m'n geliefde compjoeter kan ik niet (zielig ik weet het, maar de keiharde realiteit)

XBL: theArthurrrr

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Om maar een lullig antwoord te geven, koop scsi, zit niet voor niets langere garantie op.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 12:47 schreef DeWaanzin het volgende:
Beetje off-topic, maaruh low level formaten hoe doe je dat.

Ik heb nl. ook zo'n schijf en vertrouw um voor geen meter. Ik heb het idee dattie qua snelheid behoorlijk onderuit is gegaan. Heeft ook een tijdje de beroemde zoem/spin/jank geluiden gemaakt. En ik heb zelfs al eens een vern..kte partitie gehad.

En hoelang duurde het totdat je een nieuwe HD opgestuurd kreeg, want echt lang zonder m'n geliefde compjoeter kan ik niet (zielig ik weet het, maar de keiharde realiteit)
Om die IBM schijven te testen en te low-levellen is er de Drive Fitness Test (kun je ook nog wat dingen mee instellen)

Mijn schijven blijven wel allebei heel erg snel, alleen op een bepaalde partitie krijg ik dat geluid (getik) en m'n systeem blijft hangen terwijl de disk door tikt. Zolang ik die partitie niet gebruik, is er geen enkel probleem.

Omdat Alternate nogal ging zeiken over het omruilen van de schijf heb ik de schijf niet terug gebracht maar eerst een low-level geprobeert en sindsdien (3 maanden) geen last meer met die schijf. Tis dus het proberen waard, grote kans dat de leverancier hetzelfde doet en dan zegt dat ie gerepareerd is.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 13:22 schreef it0 het volgende:
Om maar een lullig antwoord te geven, koop scsi, zit niet voor niets langere garantie op.
Is ook niet voor niets een stuk duurder.

Maar als ik mocht kiezen wil ik eigenlijk wel SCSI-3 met 15k schijven en eigenlijk dan ook nog een RAID controler met 128 mb >:)

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 15:04

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Tnx Buick,

Dat zal ik dan toch maar eens gaan doen. Niet echt m'n favoriete bezigheid, maar als het wat opleverd het proberen waard.

XBL: theArthurrrr

Pagina: 1