Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJos2
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-08 06:49
Beste,

Ik ben aan het nadenken over een nieuwe grafische kaart.
Nu werk ik met een radeon 6800 in crossfire op een Asus P8P67 (REV 3.1) moederbord.

Ik zou die nieuwe rx480 willen aankopen maar heb een paar vraagjes.
1: Past deze wel op men moederbord? Heb gelezen dat die kaart een pci-e3.0 nodig heeft en men moederbord heeft alleen een pci2.0. Enig opzoekwerk leerde mij dat dit normaal geen probleem zou zijn maar wil het toch zeker weten :-)
2: Men huidige kaarten zijn 261mm lang. Ik veronderstel dat die rx480 (daar ik nog geen afmetingen heb gevonden) niet veel groter zal zijn?
3: Moet ik iets aanpassen in de bios wanneer ik van 2 kaarten naar 1 kaart ga? Nu staat pci exress x16_2 slot op x4. Moet ik deze nadien gewoon op auto zetten en daarmee is de kous af?

Ik zelf ben niet echt thuis in deze wereld maar ik hoop dat jullie genoeg info hebben. :-)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:14
  1. Dat gaat prima passen, PCIe 3.0 is backwards compatible met PCIe 2.0 en gebruikt dezelfde fysieke aansluiting. In het ergste geval heb je een paar procent minder performance omdat PCIe 2.0 langzamer is dan PCIe 3.0, maar veel zal het niet zijn.
  2. Als nu een kaart van 261mm past past dat straks ook. Als je de specificaties van je kast op zoekt staat daar altijd hoe lang de grafische kaart mag zijn.
  3. Je moet zorgen dat het PCIe slot waar je nieuwe kaart in gaat op x16 staat. Maar waarschijnlijk gaat het ook goed als je de boel op auto zet. Raadpleeg daarvoor de handleiding van je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJos2
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-08 06:49
Allright!
Dan ga ik proberen die kaart zelf te installeren :D
Ik ben is benieuwd.
Die rx480 zal wel een verbetering worden denk ik.

Bedankt voor het antwoord!