Wijziging User Review - [Kees de Jong] [T!m3r]

Pagina: 1
Acties:
  • 872 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Gaat om deze advertentie; V&A aangeboden: Defecte MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)

Ik heb dus een videokaart gekocht die alleen last zou hebben van artifacts en 1 van de fans zou niet goed zijn, was voor mij geen probleem.

De kaart die ik binnen kreeg had zoals beschreven inderdaad last van artifacts en 1 defecte fan.
Maar ook een extra "probleem" wat "Kees" niet had vermeld is dat er redelijk wat sporen van vocht schade aanwezig is( foto's zal ik onderin plaatsen).

Eerst vermeld hij dat dit niet het geval is / dat dit niet kan.
Later zou het WD40 "kunnen" zijn, en daarna is het weer niet mogelijk omdat hij deze zelf gereinigd zou hebben.

Een component met vochtschade heeft in mijn ogen geen enkele vorm van waarde, blijf daar kan ook bij uit de buurt.

Heb dit allemaal netjes aangegeven en gevraagd om de koop ongedaan te maken maar dit werd zeer simpel geweigerd.

Je kan van mij niet zomaar verwachten om zaken als vochtschade te accepteren.
Een defect product met een specifieke beschrijving is wil niet zeggen dat meerdere problemen die niet vermeld zijn ook zomaar acceptabel zijn.

De foto's die de verkoper toonde was enkel van de buitenkant, en geeft zelf aan dat er hierdoor ook geen vochtschade zou zijn..

Als laatst heb ik nog aangegeven dat ik dit persoonlijke een trieste manier van handelen vindt en dus een negatieve feedback zou geven.
Hierop krijg ik het volgende als antwoord; Feedback wordt altijd retour gegeven dus wat mij betreft geen enkel probleem

In principe gewoon een wraak feedbackje dus..

Foto's die ik heb gemaakt en waarop dit alles duidelijk te zien is(blijkbaar zouden deze foto's volgens hem niet inhouden dat er vochtschade aanwezig is) ;

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/253105fe3535094bf6b14530af27a1a2.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/62028bcb0537550cb9e7007bb540715d.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/0830beb0e467482878454bec90485bac.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/429c54e2c8cb96f43796a273368dce10.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/0bfdffb286c5c449bd35e329915e33a3.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/32c6d2e0463e9f7eb2fb6d609ca01690.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/cbef215f820d6007d7fdbf2b1d4134e9.jpg

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 12:41

Mimiix

Professioneel Prutser

Het enige wat ik me kan bedenken is dat de kaart heel stoffig was geweest. Vervolgens heeft hij er wd40 in gespoten om hem te smeren. Dit lekt, als vanzelfsprekend, door naar beneden.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

-

[ Voor 98% gewijzigd door Omni op 26-06-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
D3nnisd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:51:
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de kaart heel stoffig was geweest. Vervolgens heeft hij er wd40 in gespoten om hem te smeren. Dit lekt, als vanzelfsprekend, door naar beneden.
WD40 is voor zover ik weet bedoeld om zaken soepel te laten lopen/draaien etc, hoort dus niet op te drogen.
Het spul wat op de kaart zit is grotendeels opgedroogd en plakkerig als maar kan (net limonade).

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 12:41

Mimiix

Professioneel Prutser

Wd40 laat wel een residu achter op plastic. Vettig achtig. Hij kan die gebruikt hebben om de fan te smeren

[ Voor 28% gewijzigd door Mimiix op 26-06-2016 14:45 ]

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Vettig en plakkerig zijn 2 verschillende zaken ;)
Als WD40 plakkerig zou worden zou het geen enkele nut hebben, is dus overduidelijk geen WD40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Heer,

Ik heb u al verklaard dat WD 40 gebruikt is om de assen van de fans na compleet reinigen van deze videokaart te smeren, het plakken van de vram chips', wat ik overigens ook niet heb geconstateerd tijdens het reinigen, zou veroorzaakt kunnen worden door ooit geplaatste vram chipset koeler en de harde lijm daarvan die mogelijk langzaam aan is opgelost door de WD 40.

Ik zie op al u foto's geen tekenen van water schade en heb die tijdens het reinigen van de kaart dit ook niet kunnen constateren zoals ik u al meegedeeld had., ook is op de foto van de achterzijde van de videokaart niets te zien wat op water schade zou wijzen.

Dat ik alleen foto's van de buitenkant heb geplaatst is niet juist de gehele achterzijde van de videokaart is afgebeeld duidelijk zichtbaar bij de advertentie en de print ziet er gewoon prima uit.

Ik heb in ieder geval alle door mij geconstateerde defecten netjes omschreven bij de verkoop van deze defecte videokaart.

Ik heb in mijn feedback weergegeven hoe ik het hele handelen met u ervaren heb en ik kan dat helaas niet positief beoordelen.

Ik ga om die reden dan ook alleen akkoord met verwijdering van de over en weer gegeven feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Zoals eerder aangegeven; Ookal zou dit WD40 geweest zijn gaat dit absoluut niet goed samen met dit soort elektronica.

Op de laatste foto zijn ook chipjes met wat vochtsporen te zien, dit zijn chipjes die onder de power connectors zit, daar wordt nooit koelers voor gebruikt.

Ook zoals eerder aangegeven ga ik verder niet meer in op je reacties gezien je iedere keer weer het zelfde blijft herhalen.

Ik laat dit over aan de Mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reageer hier zodat voor de moderators kunnen zien wat hier feitelijk aan de hand is.

Dat dit daar een herhaling is van wat ik u in de email heb al verteld heb is uiteraard onvermijdbaar en logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Dat is niet wat ik bedoelde maar ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan doelde u waarschijnlijk op mijn laatst verzonden e-mail aan u met mijn uitleg omtrent mijn aan u gegeven feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat ik hier niet mag reageren, maar dit is mijn mening.

ik heb het wel eens een telefoon met waterschade gerepareerd, en ik zie op deze foto's echt geen waterschade. het water zal dan namelijk wit uitslaan/en dan zie je corrosie. het kan uiteraard zo zijn dat de sporen van het vermoedelijke waterschade zijn verwijdert. dat zal uiteraard niet netjes zijn en dat is dus een verzwegen gebrek.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Het gaat ook niet specifiek om "water" schade, maar om vochtschade.
Zoals eerder vermeld is het erg plakkerig, is net limonade die omvalt en die een tijdje zo plekkerig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD 40 is tevens een oplosmiddel wat alle vervuiling op lost op en denkelijk zoals in de e -mail aan u gemeld is er wat WD 40 uit de koeler gelekt.

Als iemand de PC in een ruimte heeft staan waar een open keuken aanwezig is en daar gekookt wordt dan slaat er overal vet neer zeker bij een apparaat met fans. Ook kunnen lijm resten (stickers / vram Heatsinks) opgelost zijn hierdoor.

Dat WD 40 dan het aanwezige vet en / of lijm resten oplost is uiteraard onvermijdbaar

Het lijkt mij volkomen onmogelijk dat de vorige eigenaar zoveel limonade gemorst zou hebben dat dit de videokaart van de PC zou kunnen bereiken, daarbij heb ik niet van iets plakkerigs gezien of gevoeld tijden het compleet reinigen van de videokaart, gedaan omdat ik dacht dat de strepen in beeld ontstonden doordat de videokaart te warm werd.

Ik krijg zelf thuis in die situatie met een centrale afzuiging ook dat er op ieder object in de woonkamer en mijn PC die daar ook staat een inwendig een plakkerige aanslag ontstaat als ik het niet regelmatig schoon maak.

De website van WD 40t :
Roestoplosmiddel
Smeermiddel
Contactspray
Reiniger
Corrosiebescherming
.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2016 02:59 . Reden: functie wd 40 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Dit is dus exact wat ik bedoelde met je blijft jezelf herhalen.

Heb je meerdere keren duidelijk aangegeven dat dit spul GEEN WD40 is. WD40 laat geen plekkerige resten over.

Zo te zien je je kennis van WD40 ook minimaal, je kan het spul inderdaad gebruiken voor reiniging maar niet op elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zullen we dit even achter de schermen uitpraten, zoals in de procedure beschreven?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.