Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiz64
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-05 23:04
Hoi mede-Tweakers,

Ik heb al een paar jaar een Philips AS351 bluetooth speaker. Deze werkt netjes via een 9V adapter en voldoet dan ook prima aan de dagelijkse hoeveelheid muziek.

Nu wil ik binnenkort op vakantie deze echter meenemen, maar ik heb dan 9/10 keer geen stopcontact in de buurt wanneer ik de speaker zou willen gebruiken.

De speaker biedt de mogelijkheid om via batterijen te functioneren, maar batterijen zijn (in verhouding tot de mogelijke oplossing die ik in gedachte heb) best duur.

De oplossing die ik dus bedacht had, was het aansluiten van de speaker op mijn powerbank, alleen hiervoor heb ik dus wel een ander kabeltje nodig. Ik heb, na best wat zoeken,deze online gevonden (klik) en vroeg mij af: Zou dit werken? Elektronica (wat betreft Volt, Watt etc) is nooit mijn sterkste punt geweest namelijk 8)7

Ik wil voor het voeden van de speaker een Xiaomi 10.400 mAh powerbank gebruiken.

Alvast bedankt!
Jordi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:12
Volgens mij heb jij het over deze Xiaomi: http://www.mi.com/en/pb10400/#params
Ik denk niet dat dit gaat werken, daar usb maar 5V output heeft en je Bluetooth speaker dus 9v nodig heeft. Tenzei je jou BT speaker ook op kunt laden via een usb poort connectie die direct daar op aanwezig is.

Kijkend naar de link van je kabeltje met je zelf aangegeven oplossing: Hier is een filmpje van Adrafruit op youtube: YouTube: New Products 12/9/2015. Deze geven aan dat het zou moeten werken in het filmpje.

Waar je naar moet kijken nu is hoeveel mA je BT speaker trekt op 9V - de specificaties geven aan dat je tot 700mA kunt gaan met een kleine voltage drop.

Als dus je BT speaker onder de 700mA gebruikt zou het volgens mij moeten werken.

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears